Σε κερδοφόρα ρότα παραμένει η Safe Bulkers, συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, παρά την πτώση της ναυλαγοράς και το ασταθές οικονομικό περιβάλλον. Παράλληλα, τρέχει ένα ευρύ πρόγραμμα περιβαλλοντικής
αναβάθμισης του υφιστάμενου στόλου, και ένα ναυπηγικό πρόγραμμα 14 bulk carriers.
Η εταιρεία στο εννεάμηνο παρουσιάζει έσοδα ύψους 202,1 εκατ. δολαρίων, με τα προσαρμοσμένα κέρδη να ανέρχονται σε 40,7 εκατ. δολάρια.
Το αντίστοιχο περσινό διάστημα τα έσοδα ήταν στα 263,1 εκατ. δολάρια και τα προσαρμοσμένα κέρδη στα 131,5 εκατ. δολάρια.
Σε επίπεδο τρίτου τριμήνου τα έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 64,7 εκατ. δολάρια και τα προσαρμοσμένα κέρδη στα 11,1 εκατ. δολάρια.
Έναν χρόνο πριν έσοδα και κέρδη είχαν φτάσει τα 93,7 εκατ. δολάρια και 48,8 εκατ. δολάρια αντίστοιχα.
Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις του προέδρου της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας, Λουκά Μπαρμπαρή: «Οι επιδόσεις μας κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023 επηρεάστηκαν αρνητικά από την αβεβαιότητα που επικρατεί στην παγκόσμια οικονομία αλλά και την ασθενέστερη ναυλαγορά».
Παράλληλα συμπλήρωσε: «Το βιβλίο παραγγελιών μας για νεότευκτα πιο αποδοτικά πλοία και το πρόγραμμα περιβαλλοντικής αναβάθμισης του υφιστάμενου στόλου μας συμπληρώθηκαν με παραγγελίες για δύο bulk carriers double fuel (μεθανόλη) που αναμένεται να παραδοθούν το τέταρτο τρίμηνο του 2026 και το πρώτο τρίμηνο του 2027, σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο ένα σημαντικό βήμα της εταιρείας προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα».
Και βιοκαύσιμα
Η εταιρεία συνεχίζει το πρόγραμμα περιβαλλοντικής αναβάθμισης του υφιστάμενου στόλου της σε σχέση με τους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου («GHG»).
Μέχρι τις 3 Νοεμβρίου 2023 έχουν αναβαθμιστεί συνολικά 19 πλοία, ενώ ένα ακόμη αναμένεται να έχει αναβαθμιστεί μέχρι το τέλος του 2023.
Οι βαφές χαμηλής τριβής που αποτελούν μέρος των περιβαλλοντικών αναβαθμίσεων καταγράφονται ως λειτουργικά έξοδα, ενώ οι συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας κεφαλαιοποιούνται και καταγράφονται ως κεφαλαιουχικές δαπάνες, επισημαίνει η Safe Bulkers.
Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2023 η εταιρεία ολοκλήρωσε περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις σε τέσσερα πλοία, και συγκεκριμένα στα Pedhoulas Cedrus, Pedhoulas Commander, Eleni και Lake Despina, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης συσκευής καθαρισμού καυσαερίων (scrubber) στο πλοίο, κατηγορίας capesize, Lake Despina.
Στο ίδιο διάστημα ξεκίνησαν περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις, οι οποίες ολοκληρώθηκαν στις 3 Νοεμβρίου 2023, στο Zoe.
Για το τελευταίο τρίμηνο του έτους έχουν προγραμματιστεί περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις σε ένα ακόμα bulk carrier.
Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, η Safe Bulkers εξακολουθεί να χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα σε ορισμένα ταξίδια, στοχεύοντας σε χαμηλότερο συντελεστή άνθρακα (CII) και χαμηλότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Επιπλέον, έχει σε εξέλιξη ένα πρόγραμμα ναυπήγησης 14 πλοίων, εκ των οποίων τα 10 είναι ιαπωνικής κατασκευής και τα τέσσερα κινεζικής, συμπεριλαμβανομένων των πρόσφατων συμβάσεων για δύο νεότευκτα kamsarmaxes με διπλό καύσιμο μεθανόλης, σχεδιασμένα για να πληρούν τους κανονισμούς του ΙΜΟ που σχετίζονται με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και NOx (το IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III). Έξι από αυτά τα πλοία έχουν ήδη παραδοθεί στην εταιρεία.