Πτώση κερδών, λόγω χαμηλών ναύλων και μειωμένης αποτελεσματικής λειτουργικότητας, παρουσίασε σε επίπεδο τρίτου τριμήνου ο ναυτιλιακός κινεζικός γίγαντας Cosco Shipping Holdings.
Η κινεζική εταιρεία, που προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και λειτουργεί και διαχειρίζεται τερματικούς σταθμούς και άλλες επιχειρήσεις, είδε τα κέρδη του τρίτου τριμήνου που αφορούν τις συνολικές δραστηριότητές της να πέφτουν κάτω από το 1 δισ. δολάρια, για πρώτη φορά τα τελευταία τρία χρόνια.
Τα καθαρά κέρδη του κινεζικού ομίλου μειώθηκαν κατά 83%, στα 5,4 δισ. γιουάν ή 738,8 εκατ. δολάρια για το τρίμηνο έως το τέλος Σεπτεμβρίου, από 32,3 δισ. γιουάν ή 4,4 δισ. δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι.
Σε επίπεδο εμπορευματοκιβωτίων, παρά το γεγονός ότι η διακίνηση παρέμεινε σταθερή στα 6,06 εκατ. TEUs, τα έσοδα στο συγκεκριμένο τμήμα ναυτιλίας μειώθηκαν επίσης κατά 62%, στα 37,5 δισ. γιουάν ή 5,12 δισ. δολ. τα τρία πρώτα τρίμηνα, από 99,4 δισ. γιουάν ή 13,6 δισ. δολ. την ίδια περίοδο πέρυσι.
Τα καθαρά κέρδη του τμήματος εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν σε 21,5 δισ. γιουάν, που αντιστοιχούν σε 3 δισ. δολ., σύμφωνα με τη σημερινή ισοτιμία, από 116 δισ. γιουάν ή 15,8 δισ. δολ. το ίδιο τρίμηνο πέρυσι.
Για το εννεάμηνο του έτους, ο όγκος της ναυτιλίας μειώθηκε κατά 5,82%, σε 17,4 εκατ. TEUs.
Η διακίνηση containers
Η συνολική διακίνηση των containers στα 36 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports, μέλος του Cosco Shipping Group, τον Σεπτέμβριο του 2023 αυξήθηκε κατά 7,9% σε ετήσια βάση.
Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά 9.287,6 εκατ. κοντέινερ έναντι 8.606,6 εκατ. τον ίδιο μήνα του 2022.
Από την αρχή του έτους, η Cosco Shipping Ports είδε περισσότερα από 77,83 εκατ. TEUs στα λιμάνια και τους τερματικούς σταθμούς της παγκοσμίως, γεγονός που μεταφράζεται σε μια μικρή αύξηση 0,6%.
Η διακίνηση στους τερματικούς σταθμούς στην περιοχή Bohai Rim και στις υπερπόντιες περιοχές συνέχισε να έχει σχετικά καλές επιδόσεις τους τελευταίους μήνες, σημειώνοντας αύξηση 5,6% και 7,5% σε ετήσια βάση τον Σεπτέμβριο.
Ταυτόχρονα, η διακίνηση στα τερματικά στο Δέλτα του ποταμού Γιανγκτσέ, στο Δέλτα του ποταμού Μαργαριταριού και στις νοτιοανατολικές ακτές αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά 5,9%, 7,1% και 12% αντίστοιχα, κυρίως λόγω της ανάκαμψης του όγκου εμπορίου προς τις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ.
Επιπλέον, επωφελούμενη από το αυξανόμενο εμπόριο μεταξύ της Νοτιοδυτικής Κίνας, της ASEAN και των κρατών-μελών της RCEP, η διακίνηση στο λιμάνι Beibu Gulf Port κατέγραψε ισχυρή αύξηση 18,6% σε ετήσια βάση τον Σεπτέμβριο.