Το «ψυχολογικό όριο» του 1 δισ. δολαρίων σε έσοδα για το εννεάμηνο του 2023 έσπασε η Costamare. Ειδικότερα, η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή εταιρεία, συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου, είδε τα έσοδα από τις δραστηριότητές της να εκτινάσσονται στο 1,01 δισ. δολ. από 848,4 εκατ. δολάρια έναν χρόνο πριν.
Τα κέρδη της εταιρείας στο εννεάμηνο διαμορφώθηκαν στα 258 εκατ. δολάρια, ενώ παράλληλα η ρευστότητά της αγγίζει το 1 δισ. δολάρια (996,9 εκατ. δολάρια).
Η εταιρεία, εκτός από την παραδοσιακή της δραστηριοποίηση στα containerships, τα τελευταία χρόνια έχει πραγματοποιήσει σημαντικά ανοίγματα σε νέες αγορές, όπως τον στόλο με bulk carriers, την πλατφόρμα διαχείρισης bulk carriers (charter in), αλλά και τη συμμετοχή της ως στρατηγικός επενδυτής στη Neptune Leasing, η οποία δραστηριοποιείται στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας.
Όπως επισημαίνει ο CFO της Costamare, Γρηγόρης Ζήκος: «Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρά κέρδη ύψους περίπου 53 εκατομμυρίων δολαρίων».
Σημειώνει επίσης ότι στο τέλος του γ’ τριμήνου η ρευστότητα της Costamare ήταν κοντά στο 1 δισ. δολάρια.
Αναλύοντας την αγορά, υπογραμμίζει πως σε ό,τι αφορά τα containerships τα μεγαλύτερα πλοία συνεχίζουν να απολαμβάνουν μια σφιχτή αγορά, ενώ τα μικρότερα πλοία αντιμετωπίζουν επιδεινούμενες συνθήκες.
Συνολικά οι προοπτικές στα containerships παραμένουν αβέβαιες λόγω του μεγάλου βιβλίου παραγγελιών και του ανεπαρκούς αριθμού πλοίων που πωλούνται για ανακύκλωση.
Στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου, σημειώνει: «Στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για την ανανέωση του στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του, αποκτήσαμε ένα πλοίο τύπου ultramax και δύο πλοία τύπου capesize και ταυτόχρονα προχωρήσαμε στην πώληση δύο παλαιότερων πλοίων τύπου supramax».
Ο ιδιόκτητος στόλος ξηρού χύδην φορτίου εξακολουθεί να δραστηριοποιείται κυρίως στη spot αγορά, ενώ η πλατφόρμα αναπτύσσεται διαρκώς και έχει φτάσει σε έναν στόλο 59 πλοίων.
«Έχοντας επενδύσει 200 εκατ. δολάρια στην πλατφόρμα λειτουργίας ξηρού χύδην φορτίου, δεσμευόμαστε μακροπρόθεσμα στον τομέα του οποίου τα θεμελιώδη μεγέθη βλέπουμε θετικά», σημειώνει ο κ. Ζήκος.
Όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα αναπτύσσεται σταθερά σε συνετή βάση, έχοντας συνάψει συναλλαγές χρηματοδοτικής μίσθωσης για 17 πλοία συνολικά, τάση η οποία αναμένεται να επεκταθεί τα επόμενα τρίμηνα.
Η εταιρεία συνέχισε δε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών έχοντας προχωρήσει σε επαναγορά κοινών μετοχών αξίας 10 εκατομμυρίων δολαρίων, υπογραμμίζοντας, όπως σημειώνει ο κ. Ζήκος, «την ισχυρή πεποίθησή μας ότι η τιμή της μετοχής είναι σε μεγάλο βαθμό υποτιμημένη, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις επιδόσεις όσο και τις προοπτικές της εταιρείας».
Υπογραμμίζεται χαρακτηριστικά ότι για το 2023, 2024 και 2025, και σε ό,τι αφορά τον στόλο containerships της εταιρείας, έχουν εξασφαλιστεί το 100%, 87% και 73% αντίστοιχα των καθαρών ημερών λειτουργίας των πλοίων.
Παράλληλα, τα συμβασιοποιημένα έσοδα για τα containerships της εταιρείας ανέρχονται στα 2,7 δισ. δολάρια για τα επόμενα 3,7 έτη, ενώ από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του β’ τριμήνου του έτους, μέχρι και χθες η εταιρεία έχει προχωρήσει σε 50 συμφωνίες ναύλωσης του ιδιόκτητου στόλου bulk carriers.
Χρηματοδότηση αγοράς πλοίων
Η χρηματοδότηση της αγοράς των δύο bulk carriers έγινε με βάση υπάρχουσα συμφωνία με ευρωπαϊκή τράπεζα και το συνολικό ποσό που αντλήθηκε έφτασε τα 27,5 εκατ. δολάρια.
Παράλληλα υπάρχει και νέα συμφωνία για τη χρηματοδότηση της απόκτησης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, συνολικού ποσού έως 60 εκατ. δολ. με ευρωπαϊκό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, η οποία βρίσκεται σε καθεστώς δέσμευσης και υπόκειται στην τελική τεκμηρίωση.
Υπάρχουν δε και 144,2 εκατ. δολάρια διαθέσιμα για τη χρηματοδότηση μελλοντικών εξαγορών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέχρι τον Δεκέμβριο του 2025.
Τέλος, υπογραμμίζεται ότι δεν υπάρχουν σημαντικές ωριμάνσεις πιστώσεων μέχρι το 2026.
Πλησιάζει η επέτειος
Η Costamare Inc., που το 2024 θα κλείσει 50 χρόνια από την ίδρυσή της, από τον αείμνηστο καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, διαθέτει έναν στόλο από 68 containerships μεταφορικής ικανότητας 513.000 teu και 45 bulk carriers 2,79 εκατ. dwt (συμπεριλαμβανομένων δύο υπό πώληση πλοίων).