Στα dry bulk carriers τα συνολικά λειτουργικά έξοδα το 2022 αυξήθηκαν από 5% έως 9% στις διάφορες κατηγορίες πλοίων, με τη μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως 9% να σημειώνεται στα Handysize πλοία. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία του Moore Maritime Index “MMI”, μια βάση δεδομένων, που περιλαμβάνει τα λειτουργικά κόστη και τα έσοδα από περισσότερα από 1.500 πλοία κι έχει ενημερωθεί με τα δεδομένα του 2022.
Τα δεδομένα προέρχονται από ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις πλοιοκτητριών εταιρειών, και ως εκ τούτου τα αποτελέσματα που παράγονται από το MMI δείχνουν τον «πραγματικό κόσμο» των οικονομικών επιδόσεων του ναυτιλιακού τομέα.
Τα βασικά ευρήματα για το 2022
Ειδικότερα, αύξηση σημειώθηκε στις δαπάνες για ασφάλειες, λιπαντικά, εφόδια, ανταλλακτικά, επισκευές και συντηρήσεις. Τα έξοδα πληρωμάτων και τα διοικητικά έξοδα κινήθηκαν περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2021.
Όσον αφορά τα έσοδα, τα επίπεδα των ναύλων εμφανίστηκαν βελτιωμένα το 2022, με εξαίρεση τα μεγάλα Capesize, που σημείωσαν μείωση, αλλά παρέμειναν σε ικανοποιητικά γενικά επίπεδα.
Και στα tankers σημειώθηκε αύξηση των λειτουργικών τους εξόδων, από 3% έως 7%. Όλες οι κατηγορίες δεξαμενόπλοιων εμφάνισαν υψηλά κόστη για λιπαντικά και ανταλλακτικά, ενώ οι δαπάνες για επισκευές και συντηρήσεις ήταν αυξημένες για τα πλοία χωρητικότητας από 20,000 dwt έως 120,000 dwt.
Τα κόστη πληρωμάτων δεν μεταβλήθηκαν σημαντικά σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι ασφάλειες κατέγραψαν αύξηση στις περισσότερες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων.
Σχετικά με τα έσοδα, τα επίπεδα των ναύλων εμφανίστηκαν πολύ βελτιωμένα, με τη μεγαλύτερη αύξηση να σημειώνεται στην κατηγορία των Suezmax πλοίων.