Έσοδα ύψους 5 δισ. ευρώ κατέγραψε ο όμιλος Grimaldi την περσινή χρονιά. Αριθμός-ρεκόρ στην 75χρονη ιστορία του ομίλου και κατά 41% αυξημένος σε σχέση με το 2021. Επίσης, έναν χρόνο πριν, δηλαδή το 2021, τα έσοδα
του ομίλου έφταναν τα 3,47 δισ. ευρώ, ενώ το 2020 ήταν στα 2,77 δισ. ευρώ.
Η κερδοφορία
Την ίδια στιγμή τα κέρδη του ομίλου ξεπέρασαν το 1,1 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 154% σε σχέση με το 2021, όταν και είχαν φτάσει τα 437,3 εκατ. ευρώ.
Τα EBITDA διαμορφώθηκαν στο 1,69 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 79% σε σχέση με το 2021.
Όπως επισημαίνεται, το 2022 ήταν χρονιά οικονομικής ανάκαμψης στην Ευρώπη μετά την πανδημία.
Οι αμοιβές του προσωπικού ανήλθαν σε 482 εκατ. ευρώ, ενώ οι πληρωμές των προμηθευτών σε 2,7 δισ. ευρώ.
Παράλληλα ο όμιλος έχει σε εξέλιξη ένα μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα αξίας άνω των 2,5 δισ. δολαρίων.
Στις αρχές του 2023 ο όμιλος είχε ένα order book συνολικά 20 πλοίων αξίας 1,9 δισ. δολ. Τον περασμένο Ιανουάριο ο ναπολιτάνικος όμιλος είχε ανακοινώσει ότι ανέθεσε σε δύο κινεζικά ναυπηγεία την κατασκευή πέντε νέων πλοίων (Pure Car & Truck Carriers), με δικαίωμα προαίρεσης για άλλες δύο μονάδες, μια επένδυση άνω των 630 εκατομμυρίων δολαρίων.
Δύο μήνες πριν είχε συμφωνήσει την κατασκευή πέντε ακόμη Pure Car & Truck Carriers με εναλλακτική χρήση αμμωνίας ως καυσίμου και με δυνατότητα επιλογής για άλλες πέντε μονάδες.
Τα νέα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με έναν νέου τύπου ηλεκτρονικό κινητήρα, του οποίου η ειδική κατανάλωση είναι από τις χαμηλότερες στην κατηγορία του, ενώ θα μπορούν να μετατραπούν για χρήση αμμωνίας ως εναλλακτικού καυσίμου με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (Ammonia Ready).
Επίσης κατά την παραμονή τους στο λιμάνι θα μπορούν να λειτουργούν με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας όπου υπάρχει, η οποία αποτελεί μια πράσινη εναλλακτική λύση στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων και εν όψει των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών του ΙΜΟ.
Τα συγκεκριμένα πλοία μεταφοράς οχημάτων και κυλιόμενων μηχανημάτων θα πιστοποιηθούν από τον ιταλικό νηογνώμονα RINA. Θα έχουν μήκος 200 μέτρων, πλάτος 38 μ. και χωρητικότητα φόρτωσης 9.000 CEU, ενώ θα μπορούν να μεταφέρουν ηλεκτρικά και συμβατικά οχήματα, καθώς και άλλα κυλιόμενα μηχανήματα έως 250 τόνους.
Επίσης ο όμιλος κατασκευάζει έξι πλοία τύπου conro, δηλαδή μεταφοράς οχημάτων, αλλά και containers, συνολικής αξίας άνω των 500 εκατ.
Τα λιμάνια
Παράλληλα με τα πλοία ο ναπολιτάνικος όμιλος έχει προχωρήσει σε επενδύσεις και σε λιμενικές εγκαταστάσεις, ενώ πρόσφατα πέρασε και επίσημα στην κατοχή του το πλειοψηφικό ποσοστό του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας. Αναμένεται δε να ακολουθήσει και το λιμάνι του Ηρακλείου στο οποίο έχει αναδειχθεί ανάδοχος.
Όσον αφορά την Ηγουμενίτσα, την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση μεταβίβασης.
Στα χέρια των Grimaldi-Minoan Lines ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας
Οι Μινωικές Γραμμές, θυγατρική του ομίλου, και με συμμετοχή στην κοινοπραξία που πήρε τη διαχείριση, ανακοίνωσε ότι «επισφραγίστηκε η μεταβίβαση διαχείρισης του Λιμένος Ηγουμενίτσας στην Κοινοπραξία GRIMALDI EUROMED – MINOAN LINES – ΕΚΕΒ, στα γραφεία του Οργανισμού στην Ηγουμενίτσα, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, του υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη και του διευθ. συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρη Πολίτη».
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi, από το βήμα της εκδήλωσης δήλωσε: «Αυτή η στιγμή σηματοδοτεί την κορύφωση μιας πολύμηνης και σχολαστικής διαδικασίας που διεξήχθη με υποδειγματικό τρόπο και χαρακτηρίστηκε από εξαιρετική διαφάνεια. Επί του παρόντος, θα ήθελα να εκφράσω τις ειλικρινείς μου ευχαριστίες προς την ελληνική κυβέρνηση για την ταχεία και αποτελεσματική πολιτική που εφαρμόστηκε.
Ιστορικής σημασίας η σημερινή μέρα για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, καθώς προαναγγέλλει την έναρξη μιας νέας εποχής που υπόσχεται να φέρει σπουδαίες εξελίξεις για το λιμάνι, την πόλη, την Περιφέρεια Ηπείρου και ελπίζω για ολόκληρη τη χώρα».
«Όλοι γνωρίζουμε ότι η Ηγουμενίτσα είναι η πύλη μεταξύ της Δυτικής Ευρώπης, της Ελλάδας, των Βαλκανίων και της Τουρκίας. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζουμε να προσελκύσουμε και να αναβαθμίσουμε περαιτέρω τις θαλάσσιες υπηρεσίες που είναι αφιερωμένες στη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ του λιμένα αυτού και των ακτών της Αδριατικής της Ιταλίας, οι οποίες είναι απαραίτητες για το εμπόριο μεταξύ των εθνών του τμήματος της Μεσογείου», προσέθεσε.
Ο κ. Grimaldi ολοκλήρωσε την ομιλία του αναφερόμενος στην πρόθεση του ομίλου να μετατρέψει την Ηγουμενίτσα σε ένα γνήσιο πράσινο λιμάνι, σημείο αναφοράς για το σύνολο της λιμενικής βιομηχανίας.