Έπιασαν δουλειά οι δύο πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRUs) της Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, οι οποίες έχουν ναυλωθεί από τη γερμανική κυβέρνηση.
Ο λόγος για τα πλοία Transgas Power και Transgas Force, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2021 έκαστο, τα οποία θα βοηθήσουν τη Γερμανία να διαφοροποιήσει τις πηγές ενέργειας και να απεξαρτηθεί περαιτέρω από το ρωσικό αέριο.
Όπως έγινε γνωστό την Παρασκευή, το πρώτο υποναυλώθηκε στη γερμανική εταιρεία διαχείρισης τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) Deutsche ReGas, η οποία αναλαμβάνει όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το συμβόλαιο μεταξύ της κυβέρνησης της Γερμανίας και του Έλληνα πλοιοκτήτη, όπως το αντίτιμο της ναύλωσης.
Το Transgas Power είναι ένα από τα δύο FSRUs που θα εξυπηρετήσουν τον τερματικό LNG Deutsche Ostsee στο Mukran.
Ήδη τον προσεχή χειμώνα το πλοίο θα δέσει στον καθορισμένο προβλήτα 12 στο βιομηχανικό λιμάνι του Mukran και θα ξεκινήσει τη λειτουργία του ως FSRU. Έως τότε, χρησιμοποιείται ως πλοίο μεταφοράς LNG. Μάλιστα, το βαπόρι μεταφέρει ήδη το πρώτο του φορτίο στη Βαλτική Θάλασσα και θα φτάσει στον τερματικό LNG του Lubmin, που βρίσκεται υπό τη διαχείριση της Deutsche ReGas, στο τέλος της προσεχούς εβδομάδας.
To Transgas Power έχει ικανότητα επαναεριοποίησης έως και 7,5 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ανά έτος, όταν λειτουργεί ως FSRU.
«Με την παράδοση του Transgas Power, κάνουμε ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του τερματικού στο Mukran. Είμαστε ικανοποιημένοι που βρήκαμε αυτήν την ενδιάμεση λύση με τους εταίρους μας, έως ότου το FSRU να είναι λειτουργικό. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε ήδη να χρησιμοποιήσουμε το πλοίο, το οποίο είναι μόλις δύο ετών, για να σταθεροποιήσουμε την ασφαλή προμήθεια φυσικού αερίου» τόνισε o Ingo Wagner, Managing Director της Deutsche ReGas.
Στο Stade το Transgas Force
Όσο για το άλλο FSRU της Dynagas, το Transgas Force, η κρατική εταιρεία διαχείρισης τερματικών σταθμών LNG, Deutsche Energy Terminal, ενημερώνει ότι θα εξυπηρετήσει τον σταθμό στο Stade.
H γερμανική εταιρεία αναμένει ότι ο σταθμός θα ξεκινήσει τη λειτουργία του εντός του πρώτου τριμήνου του 2024.
Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή πύλη MarineTraffic, το FSRU της Dynagas είναι δεμένο στο γερμανικό λιμάνι Bremerhaven από τα τέλη Ιουλίου. Η άφιξή του είχε ανακοινωθεί από τους Γερμανούς, με την επισήμανση ότι θα μεταβεί στο ναυπηγείο Lloyd Werft για τις απαραίτητες τροποποιήσεις, προκειμένου να είναι έτοιμο να χρησιμοποιηθεί ως FSRU στο Stade.
Σημειώνεται ότι μετά την παραλαβή του από το ναυπηγείο, το 2021, το Transgas Force είχε αξιοποιηθεί σε ναύλωση ως LNG carrier. Επομένως, δεδομένου ότι θα εξυπηρετήσει το Stade, έπρεπε να υποστεί ορισμένες αλλαγές για να είναι λειτουργικό ως FSRU.
Φιλικά προς το περιβάλλον
Τον Μάιο του 2022 η κρατική γερμανική ενεργειακή εταιρεία Uniper είχε ανακοινώσει ότι έχει ναυλώσει τα δύο FSRUs της Dynagas για λογαριασμό της κυβέρνησης της χώρας. Όπως είχε τονιστεί, πρόκειται για δύο από τα πιο σύγχρονα, ασφαλή και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία αυτού του είδους, συνδυασμένης χωρητικότητας ισοδύναμης με περίπου το 30% των εισαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου στη Γερμανία.
«Υποστηρίζουμε εδώ και καιρό την ανάπτυξη υποδομών εισαγωγής LNG στην Ευρώπη για τη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας φυσικού αερίου. Η εγκατάσταση των δύο FSRUs θα βοηθήσει τη Γερμανία και την ευρύτερη περιοχή στην Ευρώπη να αυξήσουν σημαντικά τη δυνατότητα εισαγωγής LNG εγκαίρως και με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, χωρίς μόνιμο αποτύπωμα στη στεριά» είχε υπογραμμίσει τότε ο ιδρυτής και πρόεδρος της Dynagas, Γιώργος Προκοπίου.