Στην παραγγελία έξι νέων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τύπου kamsarmax, με ορίζοντα παράδοσης το 2025 και τις αρχές του 2026, προχώρησε η Lavinia Bulk, ο βραχίονας χύδην ξηρού φορτίου του ομίλου συμφερόντων Πάνου Λασκαρίδη.
Σύμφωνα με πηγές του κλάδου, τα πλοία που παρήγγειλε η Lavinia Bulk θα λειτουργούν με συμβατικά καύσιμα και συστήματα καθαρισμού καυσαερίων scrubbers και θα ναυπηγηθούν σε δύο κινεζικά ναυπηγεία. Δύο από τα έξι πλοία θα κατασκευαστούν από το ναυπηγείο Yangzhou της Cosco Shipping Heavy Industry και τα υπόλοιπα τέσσερα από την Qingdao Yangfan Shipbuilding.
Τα νέα kamsarmaxes, χωρητικότητας 82.000 dwt, έχουν εκτιμώμενη τιμή περίπου 35 εκατ. δολάρια το καθένα, ενώ δεν έχει γίνει γνωστό ακόμα εάν υπάρχει συμφωνία προαίρεσης κατασκευής και για άλλα. Εάν οι εκτιμήσεις για τις τιμές ναυπήγησης είναι ακριβείς, το κόστος θα είναι παρόμοιο με αυτό των τεσσάρων kamsarmaxes που παρήγγειλε πρόσφατα στο ναυπηγείο του Qingdao η Sea Traders υπό την ηγεσία του εφοπλιστή Γιώργου Πρoκοπίου.
Η Sea Traders παρήγγειλε επίσης οκτώ bulkers μεγαλύτερης σχεδίασης, 85.000 dwt, από τη Huangpu Wenchong Shipbuilding προς 35 εκατ. δολάρια το καθένα και έχει παραγγείλει φέτος συνολικά 22 kamsarmaxes στην Κίνα.
Η διαφορά στις τιμές
Η παραγγελία της Lavinia φαίνεται να επιβεβαιώνει τη μεγάλη διαφορά τιμής μεταξύ των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου με συμβατικό καύσιμο και των πρόσφατων παραγγελιών kamsarmax διπλού καυσίμου μεθανόλης στην Κίνα.
Κατά το τελευταίο δεκαπενθήμερο, δύο εταιρείες εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, η Safe Bulkers και η Diana Shipping, παρήγγειλαν αμφότερες πλοία με εναλλακτικά καύσιμα από την Tsuneishi Group
(Zhoushan) Shipbuilding. Τα νεότευκτα πλοία διπλού καυσίμου μεθανόλης είχαν τιμή περίπου 45 με 46 εκατ. δολάρια για κάθε μονάδα.
Ο στόλος που διαχειρίζεται ο κ. Λασκαρίδης περιλαμβάνει 55 bulkers στο νερό, καθώς και 25 πλοία-ψυγεία και 13 δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών.
Περισσότερα bulkers
Οι περισσότεροι Έλληνες πλοιοκτήτες στρέφονται πλέον στα ναυπηγεία για να αντικαταστήσουν παλαιότερο τονάζ και να χτίσουν αποδοτικούς στόλους που θα ανταποκρίνονται στις αυξημένες ρυθμιστικές περιβαλλοντικές απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που παρουσίασε η «Ν» από ναυλομεσιτικές πηγές και διεθνείς πλατφόρμες δεδομένων, οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν μέσα στο 2023 συνολικά 71 bulk carriers.
Στο σύνολο του 2022 οι «Greeks» είχαν παραγγείλει μόλις 27 bulkers. Με άλλα λόγια, τα φετινά deals είναι υπερδιπλάσια, καταγράφοντας ετήσια αύξηση σχεδόν 163%.
Οι Κινέζοι είναι οι μεγαλύτεροι αποδέκτες των φετινών συμφωνιών, κυρίως λόγω κόστους. Συγκεκριμένα, συνολικά 56 πλοία θα κατασκευαστούν σε ναυπηγεία της Κίνας και τα υπόλοιπα 15 στην Ιαπωνία.
Επίσης, η έτερη μεγάλη ναυπηγική χώρα, η Νότια Κορέα, δίνει προτεραιότητα σε άλλες κατηγορίες πλοίων, ακριβότερες από τα bulk carriers, όπως τα LNG–LPG carriers, τα μεγάλα containerships και τα μεγάλα και μεσαίου μεγέθους tankers.