Σε επανασχεδιασμό των δρομολογίων τους αναμένεται να προχωρήσουν αρκετές εταιρείες κρουαζιέρας, μετά την αναζωπύρωση της ισραηλινο-παλαιστινιακής σύγκρουσης σε επίπεδα αιματηρής βίας που είχαν να παρατηρηθούν εδώ και δεκαετίες.
Παρά το γεγονός ότι έως τώρα καμία εταιρεία δεν έχει προβεί σε επίσημη ανακοίνωση, αναμένοντας τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, αρκετά κρουαζιερόπλοια προχωρούν σε αλλαγές των προσεγγίσεων, αποφεύγοντας για λόγους ασφαλείας τα ισραηλινά λιμάνια Χάιφα και Άσντοντ και καταπλέοντας σε προορισμούς της Κύπρου, της Τουρκίας, της Αιγύπτου και της Ελλάδας.
Το λιμάνι της Χάιφα είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στο Ισραήλ τόσο από άποψη διακίνησης φορτίων όσο και εξυπηρέτησης επιβατικών και τουριστικών πλοίων.
Ο επιβατικός τερματικός σταθμός του λιμανιού είναι ο μοναδικός στο Ισραήλ από τον οποίο αναχωρούν κρουαζιέρες διακοπών για την ευρύτερη Μεσόγειο. Το λιμάνι λειτουργεί από την εταιρεία Haifa Port Company, η οποία δεσμεύεται να συνεχίσει να λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης για την οικονομία του Ισραήλ.
Το λιμάνι του Άσντοντ βρίσκεται πολύ κοντά στη Λωρίδα της Γάζας και έχουν αναφερθεί συγκρούσεις μέσα ή γύρω από την πόλη αυτή.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες μέσων ενημέρωσης, οι ρουκέτες που εκτοξεύει η Χαμάς έχουν ακτίνα δράσης ακόμη και πέραν του Άσντοντ και έχουν πλήξει πόλεις πολύ πιο μακριά όπως το Τελ Αβίβ.
Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή επιθεώρηση tradewinds, το κρουαζιερόπλοιο «Celebrity Apex» της Celebrity Cruises, χωρητικότητας 130.800 κ.ο.χ., επρόκειτο να προσεγγίσει το Άσντοντ μόλις ξέσπασε ο πόλεμος στην περιοχή. Αντ’ αυτού, το γιγαντιαίο πλοίο άλλαξε πορεία και έδεσε στη Λεμεσό της Κύπρου την Κυριακή. Το «Celebrity Apex» θα συνεχίσει και θα κατευθυνθεί απευθείας στην Αίγυπτο.
Ομοίως, το κρουαζιερόπλοιο «Nieuw Statendam «(κατασκευής 2018) της Holland America Line, χωρητικότητας 99.900 κ.ο.χ., παρέκκλινε από την προγραμματισμένη επίσκεψη στο Άσντοντ τη Δευτέρα, κατευθυνόμενο στο τουρκικό λιμάνι της Αλάνια.
Ορισμένες εταιρείες κρουαζιέρας εξακολουθούν να προσεγγίζουν το λιμάνι της Χάιφα, στο βόρειο τμήμα του Ισραήλ.
Το κρουαζιερόπλοιο «Rhapsody of the Seas» (κατασκευής 1997) της Royal Caribbean, χωρητικότητας 78.900 κόρων, επρόκειτο να προσεγγίσει τη Χάιφα τη Δευτέρα και οι ιστότοποι παρακολούθησης πλοίων (marine traffic) έδειξαν ότι τελικά το πλοίο προσέγγιζε το λιμάνι νωρίς τη Δευτέρα.
Η TUI Cruises έχει αναφέρει ότι θα επανεξετάσει την κατάσταση για το κρουαζιερόπλοιο «Mein Schiff 5» που είχε προγραμματιστεί για αργότερα μέσα σε αυτή την εβδομάδα.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Γιώργος Κουμπενάς σχολιάζοντας στη «Ν» τις τελευταίες εξελίξεις είπε ότι δεν αποκλείεται και ελληνικές εταιρείες κρουαζιέρας να προχωρήσουν σε επανασχεδιασμό των δρομολογίων με προσέγγιση το Ισραήλ, καθώς η κατάσταση για τις εκδρομές των επιβατών σε αυτές τις περιοχές καθίσταται δύσκολη υπόθεση.
Ελλάδα – Κύπρος
Πρόσθεσε ότι αν οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων προχωρήσουν σε επανασχεδιασμό των δρομολογίων τους λόγω της έκρυθμης κατάστασης στο Ισραήλ, αυτό αρχικά θα ωφελήσει σε κάποιο βαθμό τη χώρα μας, καθώς πολλές εταιρείες θα επιλέξουν προσεγγίσεις σε Ελλάδα και Κύπρο.
Tόνισε, ωστόσο, ότι από του χρόνου, αν συνεχιστεί η εμπόλεμη κατάσταση στη Μέση Ανατολή, αυτό θα οδηγήσει αυτόματα τις περισσότερες εταιρείες να αποχωρήσουν από την ανατολική Μεσόγειο, επιλέγοντας περιοχές της δυτικής Μεσογείου και της Καραϊβικής.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της Majestic Cruises και επίτιμο πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρο Κόντε, η πρόβλεψη για τη φετινή χρονιά είναι 5,06 εκατ. αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια. Αριθμός κατά πολύ βελτιωμένος σε σχέση με πέρσι.