«Καθώς προχωρούμε με την πράσινη μετάβαση τα λιμάνια θα παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο. Τα πλοία είναι η ραχοκοκαλιά του παγκόσμιου εμπορίου και τα λιμάνια καθοριστικός παράγοντας. Χρειάζονται κεφάλαια, ανθρώπινο δυναμικό, συνέργειες και εταιρικές σχέσεις».
Αυτό επεσήμανε από το βήμα του ελληνοκινεζικού συνεδρίου Wind in the Sails, που οργάνωσαν η Ναυτεμπορική και το CGTN, o Γιώργος Πλευράκης, διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Environmental Center (HEC).
Ο κ. Πλευράκης έδωσε έμφαση στον ρόλο των λιμανιών για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της απανθρακοποίησης και της ψηφιοποίησης, εξηγώντας πως η ναυτιλία είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά του 90% του παγκόσμιου εμπορίου και κατά συνέπεια οι εισαγωγές και τα λιμάνια είναι το νευραλγικό σύστημα στο οποίο πρέπει να εστιάσουν οι επενδύσεις και οι συνεργασίες.
Αναφερόμενος στον ρόλο της Κίνας σημείωσε πως «είναι η αποθήκη των κατασκευών εδώ και δεκαετίες και αυτό έχει μια επίπτωση στο περιβάλλον. Εμείς αναλαμβάνουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες από πλευράς προστασίας του περιβάλλοντος». «Για αυτό για εμάς ήταν πολύ ξεκάθαρο να εμπλακούμε, δηλαδή, με ένα τρόπο επιδραστικό και να γίνουμε πρωταγωνιστές στην παγκόσμια σκηνή» πρόσθεσε.
Τόνισε επίσης ότι η HEC έχει αναπτύξει μία πολύ καλή σχέση με το λιμάνι του Πειραιά και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς την διοίκηση του λιμένος για τη συνεργασία, η οποία έφερε και επιδόσεις – ρεκόρ το 2022.
«Αυτό είναι το παρελθόν. Το παρόν και μέλλον ποιο είναι; Είναι άδηλο, γιατί πολλά ερωτήματα μένουν αναπάντητα…Ωστόσο ξέρουμε ότι έχουμε μπροστά μας τις προκλήσεις της βιωσιμότητας, δηλαδή της απανθρακοποίησης, και της ψηφιοποίησης. Μιλάμε όμως για αχαρτογράφητα ύδατα, για μία αχαρτογράφητη πραγματικότητα που ζούμε» σημείωσε ο κ. Πλευράκης.
Ο επικεφαλής της HEC ανέφερε ότι καθώς προσπαθούσε να δει τι θα πει σήμερα, συνειδητοποίησε πως από τις 6500 γλώσσες μόνο δύο γλώσσες έχουν γραπτή ιστορία πάνω από 3.000 ετών, η ελληνική και η κινεζική. «Αυτό σημαίνει ότι ξέρουμε να επικοινωνούμε. Και η επικοινωνία είναι η πεμπτουσία του εμπορίου» σημείωσε.