Skip to main content

Wind in the Sails: Ανοικτός ελληνοκινεζικός διάλογος στο συνέδριο της Ναυτεμπορικής και του CGTN

Το συνέδριο με τίτλο «Wind in the Sails: New Opportunities for Europe and China» θα διεξαχθεί στις 28/09, 11.30-15.10, στο Divani Apollon Palace

Τις τελευταίες πέντε δεκαετίες οι δύο χώρες καλλιεργούν από κοινού στρατηγικές συνεργασίες, επιτυγχάνοντας έτσι αμοιβαία οφέλη, κυρίως στους τομείς των επικοινωνιών, της παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, της ενέργειας, των θαλάσσιων μεταφορών, της ναυπηγικής και των λιμενικών επιχειρήσεων.

Σήμερα η Κίνα αποτελεί την ατμομηχανή της παγκόσμιας ναυτιλίας, αφού, σύμφωνα με υπολογισμούς, είναι υπεύθυνη για το 50% του trade στα bulk carriers, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί και τον μεγαλύτερο εισαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο. Παράλληλα, εδώ και μία δεκαετία αναπτύσσει το πρόγραμμα «The Belt and Road Initiative», το οποίο συνδέει εμπορικά μέσω ξηράς και θάλασσας την Κίνα με την υπόλοιπη Ασία, τη Μέση Ανατολή, την Ευρώπη και την Αφρική. Στο πρόγραμμα αυτό εντάσσεται και το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο αποτελεί τη θαλάσσια πύλη εμπορίου μεταξύ Κίνας και Ευρώπης.

Ένα πολύ μεγάλο μέρος του εμπορίου της Κίνας γίνεται με ελληνόκτητα εμπορικά πλοία, αφού ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αποτελεί το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε όρους dwt. Σημειώνεται ότι ένα στα τέσσερα δεξαμενόπλοια όπως και το 18% των bulk carriers είναι ελληνικά.

Παράλληλα, οι Έλληνες εφοπλιστές τα τελευταία χρόνια έχουν κατασκευάσει περίπου 1.300 πλοία στα κινεζικά ναυπηγεία, ενώ σήμερα ναυπηγούν περίπου ένα στα δύο.

Το κεφάλι του Δράκου

Η μεγάλη επίδραση της Κίνας στην παγκόσμια οικονομία, και φυσικά στη ναυτιλία, έγινε ευρέως γνωστή από το 2003 και μετά. Είναι η εποχή που η ναυλαγορά ξηρού φορτίου σπάει το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο, εξαιτίας της κινεζικής ζήτησης.

Τον Μάιο του 2008, λίγο πριν από την παγκόσμια οικονομική κρίση, που γκρέμισε και τις ναυλαγορές, ο δείκτης του BDI έχει φτάσει σε ιστορικά υψηλά, λόγω της πολύ υψηλής ζήτησης από την Κίνα. Στα χρόνια που θα ακολουθήσουν η μεγάλη ασιατική οικονομία θα καθορίζει, από τη ζήτησή της, σε μεγάλο βαθμό τις ναυλαγορές.

Παράλληλα, ο μεγαλύτερος κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος, η Cosco, το 2009 κερδίζει σε διεθνή διαγωνισμό τη διαχείριση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά. Λιμάνι το οποίο χαρακτηρίζεται από τις κινεζικές αρχές ως το «Κεφάλι του Δράκου» για τις εμπορικές σχέσεις Ευρώπης – Κίνας, και αναρριχάται σύντομα στα πέντε μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης.

Λίγα χρόνια αργότερα, το 2016, η Cosco αναδεικνύεται πλειοδότης και στον διεθνή διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, και αναλαμβάνει τα ηνία στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Το συνέδριο και οι ομιλητές

Στο πλαίσιο της στενής συνεργασίας των δύο χωρών στον τομέα της ναυτιλίας, ο Όμιλος Μέσων Ενημέρωσης της «Ναυτεμπορικής», με την παλαιότερη οικονομική – επιχειρηματική εφημερίδα της Ελλάδας που μετρά σχεδόν έναν αιώνα αδιάλειπτης κυκλοφορίας, την ιστοσελίδα naftemporiki.gr που παραμένει μεταξύ των κορυφαίων επιλογών ηλεκτρονικής ενημέρωσης, και το νέο τηλεοπτικό κανάλι οικονομικού περιεχομένου Naftemporiki TV, συνενώνει τις δυνάμεις του με το China Global Television Network/CGTN, το κορυφαίο αγγλόφωνο διεθνές Μέσο της Κίνας, για τη συνδιοργάνωση ενός συνεδρίου με βασικούς πυλώνες συζήτησης «ναυτιλία και μεταφορές – λιμάνια».

Το συνέδριο με τίτλο «Wind in the Sails: New Opportunities for Europe and China» θα διεξαχθεί στην Ελλάδα, στις 28 Σεπτεμβρίου 2023, 11.30-15.10, στο Ξενοδοχείο Divani Apollon Palace Thalasso & Spa, με βασικό στόχο όχι μόνον την ανταλλαγή απόψεων, αλλά και τη δικτύωση μεταξύ κορυφαίων εκπροσώπων των δύο χωρών.

Οι ομιλητές θα είναι υψηλόβαθμα στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών, πλοιοκτήτες, χρηματοοικονομικοί αναλυτές και ανώτατα τραπεζικά στελέχη με μακροχρόνια εμπειρία στον τομέα τους, καθώς και εκπρόσωποι φορέων – οργανισμών και της πολιτείας. Η συζήτηση θα είναι υβριδική (συμμετοχή με φυσική παρουσία και διαδικτυακά για τους εξ αποστάσεως συμμετέχοντες).

Οι επίσημες γλώσσες του συνεδρίου θα είναι η ελληνική και η κινεζική, με ταυτόχρονη διερμηνεία στην αγγλική.

Το συνέδριο θα βιντεοσκοπηθεί και θα μεταδοθεί από το οικονομικό – επιχειρηματικό κανάλι Naftemporiki TV και το CGTN και θα αναρτηθεί στα YouTube Channels τους. Σχετικές αναρτήσεις θα γίνουν στα social media και θα καλυφθεί δημοσιογραφικά από την έντυπη «Ναυτεμπορική» και το naftemporiki.gr.

Την ημέρα διεξαγωγής του συνεδρίου θα διανεμηθεί με την έντυπη έκδοση της «Ναυτεμπορικής» ειδικό ένθετο με τίτλο Focus on Shipping and Environment και θεματολογία παρόμοια με αυτή του συνεδρίου