Νέα δεδομένα στη διεθνή αγορά εμπορευματοκιβωτίων προκαλεί η πρόταση του ναυτιλιακού γίγαντα Mediterranean Shipping Company S.A. για την εξαγορά του 49,9% των μετοχών της διαχειρίστριας εταιρείας Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) του λιμανιού του Αμβούργου.
Η πόλη του Αμβούργου διατηρεί μερίδιο 50,1% στην HHLA, ενώ η MSC σκοπεύει να αποκτήσει έως και το 49,9% των μετοχών. Η εταιρεία θα λειτουργεί ως στρατηγική κοινοπραξία μεταξύ των δύο εταίρων.
Σημειώνεται ότι η εισηγμένη στο χρηματιστήριο HHLA ανήκει κατά πλειοψηφία στο κρατίδιο της πόλης του Αμβούργου, με ποσοστό περίπου 69%, ενώ το ελεύθερο ποσοστό διακύμανσης ανέρχεται σε περίπου 31%.
Το επενδυτικό σχήμα της MSC της οικογένειας Απόντε με χθεσινή του ανακοίνωση δεσμεύτηκε να αυξήσει τους διακινούμενους όγκους της από το λιμάνι, ξεκινώντας από το 2025 και φτάνοντας το 1 εκατ. TEUs ετησίως από το 2031 και μετά, αλλά και να μετεγκαταστήσει τα κεντρικά της γραφεία στη Γερμανία, στο Αμβούργο.
Επίσης, προτίθεται να αποκτήσει όλες τις ελεύθερα κυκλοφορούσες μετοχές Α της HHLA, με πρόθεση να υποβάλει εθελοντική δημόσια προσφορά εξαγοράς με τιμή 16,75 ευρώ ανά μετοχή Α.
Εάν η προσφορά είναι επιτυχής, η MSC θα κατέχει τελικά λίγο λιγότερο από το 50% της διαφοροποιημένης γερμανικής εταιρείας – σε στενή συνεργασία με την ομοσπονδιακή πόλη του Αμβούργου, που εξακολουθεί να ελέγχει το λιμάνι.
Σύμφωνα με την Alphaliner, η συμφωνία αφορά το σύνολο του ομίλου HHLA, συμπεριλαμβανομένων των θυγατρικών του εταιρειών σιδηροδρομικής εφοδιαστικής, των τερματικών σταθμών του Αμβούργου και όλων των περιουσιακών στοιχείων των τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων εκτός Γερμανίας στο Ταλίν-Μούγκα, την Οδησσό και την Τεργέστη.