Skip to main content

Tsakos Energy Navigation: Θεαματική αύξηση κερδοφορίας στο α΄ εξάμηνο

Tα κέρδη «εκτοξεύτηκαν» κατά 350% στα 237,1 εκατ. δολάρια από 51,7 εκατ. δολάρια πέρυσι.

Οι ευνοϊκές συνθήκες στις αγορές των tankers και LNG carriers και οι ελκυστικές ναυλώσεις που εξασφάλισε η Tsakos Energy Navigation του Νικόλα Τσάκου το προηγούμενο διάστημα ενίσχυσαν σημαντικά τα οικονομικά αποτελέσματα στο πρώτο εξάμηνο.

Ειδικότερα, τα έσοδα από ταξίδια αυξήθηκαν κατά 32% στα 482,6 εκατ. δολάρια το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2023 από 366,4 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2022. Αντίστοιχα, τα κέρδη της ναυτιλιακής «εκτοξεύτηκαν» κατά 350% στα 237,1 εκατ. δολάρια από 51,7 εκατ. δολάρια πέρυσι.

Σε επίπεδο δευτέρου τριμήνου, τα έσοδα από ταξίδια ενισχύθηκαν φέτος στα 221,4 εκατ. δολάρια από 216,7 εκατ. δολάρια, ενώ τα κέρδη σημείωσαν άνοδο 31% στα 60,6 εκατ. δολάρια από 46,2 εκατ. δολάρια.

Αναφερόμενη συγκεκριμένα στον κλάδο των tankers, η ΤΕΝ σημείωσε ότι η ανοδική πορεία οφείλεται στα ευνοϊκά θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης και τις ευνοϊκές μετατοπίσεις του εμπορίου που προκλήθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία, ο οποίος φαίνεται ότι δεν υποχωρεί.

Το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης του στόλου για το πρώτο μισό του έτους έφτασε τα 40.182 δολάρια, ποσό αυξημένο κατά 64% από τα 24.529 δολάρια του περσινού πρώτου εξαμήνου.

Οι αυξημένες μεταφορικές ανάγκες για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, ώθησαν την κάλυψη του στόλου σε ναυλώσεις στο 95,3%, παρότι έξι πλοία, συμπεριλαμβανομένων δύο DP2 shuttle tankers υποβλήθηκαν σε δεξαμενισμούς κατά το πρώτο εξάμηνο.

«Η όρεξη των μεγάλων πελατών μας για μακροχρόνιες business, ιδιαίτερα στις αγορές των πλοίων μεταφοράς LNG και των δεξαμενόπλοιων, μας έδωσε τη δυνατότητα να εξασφαλίσουμε πάνω από 1,5 δισ. δολάρια σε μελλοντικά έσοδα και να διασφαλίσουμε τη συνέχιση της παροχής υγιών εσόδων και αυξημένων μερισμάτων στους μετόχους μας» σχολίασε ο πρόεδρος και COO της ΤΕΝ, Γιώργος Σαρόγλου.

O στόλος της εισηγμένης αποτελείται από 68 πλοία, crude tankers, product tankers και LNG carriers, συνολικής χωρητικότητας 8,4 εκατ. dwt, συμπεριλαμβανομένων των υπό ναυπήγηση μονάδων.