Στην αγορά των tankers ανοίγεται η Σεμίραμις Παληού μέσω της OceanPal, η οποία λανσαρίστηκε το 2021 ως spin-off της Diana Shipping και είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Η κ. Παληού δραστηριοποιείτο αποκλειστικά μέχρι σήμερα στην αγορά των bulk carriers, με την OceanPal να ελέγχει πέντε πλοία (τρία capes και δύο panamaxes) και την Diana Shipping να έχει υπό την κατοχή της 41 βαπόρια.
Ειδικότερα, η OceanPal γνωστοποίησε χθες ότι συμφώνησε να γίνει στρατηγικός συνεργάτης και να επενδύσει στη νορβηγική ναυτιλιακή οντότητα RFSea Infrastructure II AS, η οποία θα κατασκευάσει στο κινεζικό ναυπηγείο Wuhu Shipyard δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών (chemical tankers), χωρητικότητας 6.600 dwt έκαστο. Τα δύο πλοία θα παραδοθούν στο τέταρτο τρίμηνο του 2025 και στο πρώτο του 2026.
Αμφότερα τα βαπόρια θα έχουν τη δυνατότητα να καίνε μεθανόλη (methanol-ready), ενώ πληροφορίες από ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι θα είναι και ice-class (μπορούν να ταξιδεύουν στις παγωμένες θάλασσες).
Η OceanPal συνεργάζεται με μια ιδιωτική εταιρεία εναλλακτικών επενδύσεων και εμπορικής διαχείρισης με έδρα το Λονδίνο, η οποία επικεντρώνεται στη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς και με άλλους εταίρους και επενδυτές.
Στα τέλη του περασμένου Ιουλίου, μία εταιρεία με ακριβώς αυτήν την περιγραφή και το όνομα RFOcean είχε υπογράψει συμβόλαιο ναυπήγησης με το Wuhu για τέσσερα chemical tankers, που ταιριάζουν στις παραπάνω προδιαγραφές. Κάθε πλοίο φέρεται να κόστισε περίπου 23 εκατ. δολάρια.
Ιδρυτής και Managing Director της εν λόγω εταιρείας είναι ο Frederik Rye-Florentz.
Η επενδυτική τράπεζα Fearnley Securities AS ενήργησε ως διοργανωτής του project, όπως ενημερώνει η OceanPal.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η επένδυση της OceanPal σημαίνει ότι αποκτά ποσοστό ιδιοκτησίας στα δύο δεξαμενόπλοια. Η RFOcean θα είναι η εταιρεία διαχείρισης των πλοίων (manager) και η RFSea Infrastructure η πλοιοκτήτρια (owner).
Ελκυστικά μεγέθη
Στις ευνοϊκές συνθήκες της αγοράς των chemical tankers στάθηκε ο CEO της OceanPal, Robert Perri, εξηγώντας το επενδυτικό άνοιγμα στα δύο βαπόρια.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να επενδύουμε σε αυτά τα σύγχρονα methanol-ready chemical tankers, σε μία αγορά στην οποία πιστεύουμε ότι τα θεμελιώδη μεγέθη θα βελτιωθούν τα επόμενα χρόνια», επεσήμανε.
Ο ίδιος σημείωσε παράλληλα ότι η επένδυση θα βελτιώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας, καθώς αυτά τα νεότευκτα αναμένεται να είναι 20%-25% περισσότερο αποδοτικά στην κατανάλωση καυσίμου, συγκριτικά με συμβατικά chemical tankers.
Η ιδέα της spin-off
Η Σεμίραμις Παληού ήταν η πρώτη Ελληνίδα πλοιοκτήτρια που αποφάσισε να δημιουργήσει spin-off εταιρεία κι αργότερα ακολούθησαν κι άλλες εγχώριες ναυτιλιακές.
Στην OceanPal μεταφέρθηκαν bulk carriers μεγαλύτερης ηλικίας (κατασκευής 2004 και 2005) που ανήκαν στην Diana Shipping.
Τα έσοδα από ναυλώσεις της εταιρείας ανήλθαν στα 9,28 εκατ. δολάρια στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, έναντι 8,24 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στο 1,34 εκατ. δολάρια το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2023 από 1 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2022.