Ένα από τα μεγαλύτερα ελληνικά ναυπηγικά προγράμματα διενεργεί ο εφοπλιστικός όμιλος του Γιώργου Οικονόμου, ο οποίος βρέθηκε στο επίκεντρο την Παρασκευή, μετά την επιστροφή του στην αμερικανική χρηματαγορά.
Επενδυτικό άνοιγμα στην Performance Shipping από τον Γιώργο Οικονόμου
Σύμφωνα με στοιχεία που μοιράστηκε με τη «Ν» ο οίκος VesselsValue, η αξία του βιβλίου παραγγελιών του ομίλου -τα πλοία που βρίσκονται υπό ναυπήγηση- διαμορφώνεται στα 3,18 δισ. δολάρια.
Ο υφιστάμενος στόλος αποτιμάται στα 5,49 δισ. δολάρια. Επομένως, η συνολική αξία των πλοίων του ομίλου ανέρχεται σε περίπου 8,67 δισ. δολάρια.
Μόνο στη διάρκεια του τρέχοντος έτους, ο όμιλος δαπάνησε, με βάση τη VesselsValue, 619,36 εκατ. δολάρια για τη ναυπήγηση 11 πλοίων. Έξι από αυτά είναι bulk carriers (τέσσερα newcastlemaxes και δύο kamsarmaxes) και πέντε tankers (τρία aframaxes και δύο LR2 tankers). Όλα τα βαπόρια ναυπηγούνται στην Κίνα, στις γιάρδες της Cosco, στο New Times και στο Chengxi, και οι παραδόσεις τους εκτείνονται έως και το 2026.
Η βάση ναυτιλιακών δεδομένων Equasis αναφέρει ότι ο εν ενεργεία στόλος του ομίλου αποτελείται από συνολικά 128 πλοία, εκ των οποίων 59 είναι μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, 52 δεξαμενόπλοια και 17 μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η αγορά των μετοχών
Γνωστός για το επενδυτικό κρεσέντο σε νέα πλοία, ο Έλληνας «tycoon» επενδύει τώρα στην ελληνική εισηγμένη Performance Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Παληού, με επικεφαλής την πρόεδρο του Δ.Σ. Αλίκη Παληού, επιστρέφοντας στη σκηνή του αμερικανικού χρηματιστηρίου, μετά από τέσσερα χρόνια, όταν και διεγράφη απ’ αυτό η μετοχή της DryShips.
Συγκεκριμένα, απέκτησε 1,033 εκατ. κοινές μετοχές, έναντι 1,48 εκατ. δολαρίων, αριθμός που μεταφράζεται σε ποσοστό 9,5% επί του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Η Performance Shipping είναι «pure player» στα δεξαμενόπλοια τύπου aframax, ελέγχοντας οκτώ πλοία, ενώ ναυπηγεί ένα ακόμη.
Ναυτιλιακοί αναλυτές χαρακτηρίζουν απρόσμενη, αλλά καλά μελετημένη την κίνηση του κ. Οικονόμου. Με κεφαλαιοποίηση 17,2 εκατ. δολαρίων (σύμφωνα με το marketwatch) και τιμή στο 1,51 δολάριο (βάσει του κλεισίματος στη συνεδρίαση της Παρασκευής), η μετοχή της Performance Shipping έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, δεδομένης της ανοδικής πορείας της ναυλαγοράς των tankers και των θετικών προοπτικών, όπως δείχνουν τα θεμελιώδη στοιχεία για το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης.
«Παρότι θεωρούμε πως οι συνθήκες είναι ισχυρές στην αγορά, πιστεύουμε ότι η αξία των κοινών μετοχών παραμένει αρκετά χαμηλά, συγκριτικά με τα έσοδα και τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας» ίχε επισημάνει στο τέλος Ιουλίου ο CEO της Performance Shipping, Ανδρέας Μιχαλόπουλος, στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων β’ τριμήνου.
Ο ίδιος, πάντως, σε επικοινωνία με τη «Ν», αρνήθηκε να σχολιάσει τις τελευταίες εξελίξεις, ενώ η πλευρά του κ. Οικονόμου δεν απάντησε σε σχετικό ερώτημα.
Ελκυστική επένδυση
Στο σημείωμα προς την Αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC) που γνωστοποιούσε το ποσοστό του κ. Γιώργου Οικονόμου στην Performance Shipping, σημειωνόταν χαρακτηριστικά ότι «η αγορά των μετοχών έγινε με την πεποίθηση ότι είναι υποτιμημένες και αποτελούν ελκυστική επένδυση».