Στο αμερικανικό χρηματιστήριο επιστρέφει ο πλοιοκτήτης Γιώργος Οικονόμου, αποφασίζοντας να επενδύσει στην ελληνική Performance Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Παληού, με επικεφαλής την πρόεδρο του ΔΣ, Αλίκη Παληού.
Με σημείωμα προς την Αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC) η τελευταία, η οποία δραστηριοποιείται στα δεξαμενόπλοια, γνωστοποίησε ότι ο κ. Οικονόμου απέκτησε στην ανοιχτή αγορά 1,033 εκατ. κοινές μετοχές, έναντι 1,48 εκατ. δολαρίων, αριθμός που μεταφράζεται σε ποσοστό 9,5%, βάσει των 10,91 εκατ. κοινών μετοχών της εταιρείας που βρίσκονται σε κυκλοφορία. H αγορά έγινε μέσω της Sphinx Investment Corp. θυγατρικής της Maryport Navigation Corp. η οποία ελέγχεται από τον κ. Οικονόμου.
Το σκεπτικό της επένδυσης
Όπως αναφέρεται στο σημείωμα, η αγορά των μετοχών έγινε με την πεποίθηση ότι είναι υποτιμημένες και αποτελούν ελκυστική επένδυση. Ο αγοραστής αναμένεται κατά καιρούς να εισέλθει σε συζητήσεις με διευθυντικά στελέχη και αξιωματούχους της εκδότριας εταιρείας, άλλους μετόχους ή τρίτα μέρη αναφορικά με την επένδυση.
Αυτές οι συζητήσεις μπορούν να συμπεριλάβουν, χωρίς περιορισμό, ένα ή περισσότερα μέλη της διοίκησης, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου (μεμονωμένα ή ενεργώντας ως σύνολο), άλλους μετόχους και άλλα πρόσωπα για θέματα σχετικά με τη διακυβέρνηση, τη σύνθεση του ΔΣ, τη διοίκηση, τις δραστηριότητες, τη λειτουργία, τα περιουσιακά στοιχεία, την κεφαλαιοποίηση, την οικονομική κατάσταση, τα στρατηγικά πλάνα και το μέλλον της εταιρείας, καθώς και άλλα θέματα που σχετίζονται με αυτήν.
Αυτές οι συζητήσεις, συνεχίζει το σημείωμα, μπορεί να εξετάζουν επιλογές για την αύξηση της αξίας των μετόχων μέσω, μεταξύ άλλων, διαφόρων στρατηγικών εναλλακτικών λύσεων, συμπεριλαμβανομένων, χωρίς περιορισμό, της διάθεσης περιουσιακών στοιχείων ή επιχειρησιακών ή διαχειριστικών πρωτοβουλιών.
Ο αγοραστής ενδέχεται, επίσης, να διερευνήσει την αύξηση του ποσοστού στην εκδότρια εταιρεία, συμπεριλαμβανομένων, χωρίς περιορισμό, αγορών μέσω της ανοιχτής αγοράς ή απόκτησης κοινών μετοχών από άλλους μετόχους.
Το προφίλ
Η Performance Shipping είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, διαχειρίζεται ένα στόλο από οκτώ μοντέρνα δεξαμενόπλοια, τύπου aframax, ενώ έχει παραγγείλει ένα ακόμη LR2 tanker, το οποίο θα μπορεί να καίει LNG και θα παραδοθεί το 2025.
Ο Γιώργος Οικονόμου είναι ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες πλοιοκτήτες. Οι εταιρείες, συμφερόντων του, TMS Dry, TMS Tankers και TMS Cardiff Gas ελέγχουν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια και βαπόρια μεταφοράς LNG αντίστοιχα.