Skip to main content

H κινεζική OOCL ενισχύει τη θέση της στην Ευρώπη – Σημαντικός ο ρόλος του Πειραιά

Ο Πειραιάς θα είναι και το λιμάνι διασύνδεσης με άλλα της Μεσογείου

Με συνεχόμενες κινήσεις μέσα στο 2023 ενισχύει τη θέση του λιμανιού του Πειραιά σε Ευρώπη και Μεσόγειο η Orient Overseas Container Line. Μετά τα τέσσερα γιγαντιαία containerships που έβαλε η OΟCL μέσα στο 2023 σε δρομολόγια από Ασία προς Ευρώπη, εντάσσοντας σε αυτά και το μεγάλο λιμάνι της χώρας, τώρα δημιουργεί και μία νέα γραμμή από 1ης Σεπτεμβρίου, από Πειραιά σε λιμάνια της Μεσογείου.

Τα τέσσερα containerships, OOCL Spain, OOCL PIRAEUS, OOCL Turkiye και OOCL Felixstowe, μέσω του Πειραιά θα πραγματοποιούν δρομολόγια από και προς λιμάνια της Ευρώπης, ενώ με το πλοίο Delphis Gdansk θα παρέχονται απευθείας συνδέσεις μεταξύ Ελλάδας, Τουρκίας, Ισπανίας και Μαρόκου.

Tρίτος στην Ευρώπη ο Πειραιάς

Δεν αποκλείεται, μάλιστα, η αύξηση στη διακίνηση των κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά το πρώτο εξάμηνο του 2023 να οφείλεται εν μέρει στη δραστηριοποίηση της κινεζικής εταιρείας με τα τέσσερα νεότευκτα mother ships.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του α’ εξαμήνου το 2023 το λιμάνι του Πειραιά ξεπερνάει αυτό της Βαλένθια στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και καταλαμβάνει την τρίτη θέση στην Ευρώπη.

Συγκεκριμένα στο εξάμηνο του 2023, από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά που διαχειρίζεται η θυγατρική της COSCO, ΣΕΠ Α.Ε., έχουν διακινηθεί 2,24 εκατ. TEUs. Αν στα 2,24 εκατ. TEUs συνυπολογίσει κανείς και το έργο του πρώτου προβλήτα του Σ.ΕΜΠΟ που ελέγχεται από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά (βασικός μέτοχος με 67% η COSCO), που φτάνουν περίπου τα 300.000 κουτιά περίπου, η συνολική διακίνηση στο εξάμηνο ξεπερνά τα 2,5 εκατ. TEUs.

Η Βαλένθια, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχει αναρτήσει στο εξάμηνο του 2023, έχει φτάσει τα 2,36 εκατ. TEUs, καταγράφοντας πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2022 κατά 11,2%. Σύμφωνα με την ετήσια έκδοση των Lloyd’s για τα 100 πρώτα λιμάνια στον κόσμο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ο Πειραιάς έπεσε στην 38η θέση στον κόσμο χάνοντας πέντε θέσεις σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι Lloyd’s, η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε., θυγατρική της COSCO που λειτουργεί τις δύο από τις τρεις προβλήτες, ήταν ο πιο κερδοφόρος τερματικός σταθμός, από οποιονδήποτε άλλο που ελέγχει ο κινεζικός όμιλος, το 2022.

Το νέο δρομολόγιο

Η Orient Overseas Container Line (OOCL), εταιρεία που ανήκει στην COSCO και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, με περίπου 130 γραφεία σε περισσότερες από 100 μεγάλες πόλεις, ανακοίνωσε ότι από την 1η Σεπτεμβρίου ενισχύει το δίκτυο των ενδοευρωπαϊκών υπηρεσιών της μέσω του λιμανιού του Πειραιά με ένα νέο δρομολόγιο που ονομάζεται Türkiye Spain Morocco Express (TSM).

Ήδη η νέα γραμμή θα παρέχει απευθείας συνδέσεις μεταξύ Ελλάδας, Τουρκίας, Ισπανίας και Μαρόκου μαζί με μια σύνδεση μεταφόρτωσης στον μεσογειακό κόμβο του Πειραιά στην Ελλάδα. Η πλήρης λιμενική εναλλαγή της υπηρεσίας TSM θα είναι Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Safi Port Derince (Τουρκία) – Gemlik (Τουρκία) – Aliaga (Τουρκία) – Πειραιάς – Βαλένθια (Ισπανία) – Καζαμπλάνκα (Μαρόκο) – Algeciras (Ισπανία) – Βαρκελώνη (Ισπανία) – Πειραιάς. Το TSM θα προσφέρει εβδομαδιαίες αναχωρήσεις απ’ όλα τα λιμάνια, χρησιμοποιώντας συνολικά 4 πλοία σε μια εναλλαγή 28 ημερών.

Η υπηρεσία θα ξεκινήσει από το λιμάνι του Πειραιά την 1η Σεπτεμβρίου με το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Delphis Gdansk. Το containership ναυπηγήθηκε το 2017 (6 χρόνια πριν) και πλέει υπό σημαία Χονγκ Κονγκ. Η μεταφορική του ικανότητα είναι 1.926 TEUs και το τρέχον βύθισμά του αναφέρεται ότι είναι 8,9 μέτρα. Το ολικό του μήκος είναι 177,55 μέτρα και το πλάτος του είναι 30,54 μέτρα. Σημειώνεται ότι μέσω του λιμανιού του Πειραιά η Orient Overseas Container Line έχει ενισχύσει ήδη τις γραμμές στη Βόρεια Ευρώπη με τέσσερα νεότευκτα mother ships.

Πρόκειται για τα OOCL Spain, OOCL PIRAEUS, OOCL Turkiye και OOCL Felixstowe, συνολικής χωρητικότητας το καθένα 24.188 TEUs. Τα τέσσερα πλοία εξυπηρετούν την υπηρεσία Ασίας-Ευρώπης LL3 μέσω του λιμανιού του Πειραιά. Η εναλλαγή των λιμένων για τα συγκεκριμένα πλοία είναι: Σαγκάη / Xiamen / Nansha / Χονγκ Κονγκ / Yantian / Cai Mep / Σιγκαπούρη / Πειραιάς / Αμβούργο / Ρότερνταμ / Ζεεμπρούγκε / Βαλένθια / Πειραιάς / Αμπού Ντάμπι / Σιγκαπούρη / Σαγκάη.