Συνεχόμενες παγκόσμιες ναυτιλιακές πρωτιές σε όλα τα επίπεδα καταγράφει μέσα στο 2023 ο Όμιλος Αγγελικούση.
Τα τελευταία νέα αναφέρουν ότι το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου της Maran Gas, εταιρείας του ομίλου που διαχειρίζεται LNG carriers, «Coronis» παρέδωσε το πρώτο φορτίο LNG στον τερματικό σταθμό Nansha Guangzhou της Κίνας. Το πλοίο ελλιμενίστηκε στον καινούργιο σταθμό στις 8 Αυγούστου 2023.
Κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας λειτουργίας του ανέλαβε την ψύξη των συστημάτων και των δεξαμενών του τερματικού σταθμού, ενώ ακολούθησε η εκφόρτωση του φορτίου του, το οποίο ήταν 117.864 m3. Ο τερματικός σταθμός Nansha Guangzhou, που βρίσκεται στη νότια ακτή της Κίνας, είναι ο δεύτερος τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Κίνα που τίθεται σε λειτουργία από τη Maran Gas φέτος, μετά τη θέση σε λειτουργία του υπεράκτιου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου του Χονγκ Κονγκ, την οποία ανέλαβε επίσης το «Coronis» τον περασμένο Μάιο.
«Είμαστε υπερήφανοι που θέσαμε σε λειτουργία αυτούς τους νέους τερματικούς σταθμούς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) στην Κίνα, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για τον ενεργειακό τομέα της χώρας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο μεγαλύτερος ναυτιλιακός όμιλος της Ελλάδας, συμφερόντων Μαρίας Αγγελικούση.
Εφοδιασμός με LNG
Παράλληλα, στις αρχές Αυγούστου η Pavilion Energy, με την CNOOC Gas and Power Group, ολοκλήρωσαν με επιτυχία την εναρκτήρια επιχείρηση εφοδιασμού με καύσιμο LNG στο νεότευκτο VLCC δεξαμενόπλοιο «Maran Dione», το οποίο διαχειρίζεται η Maran Tankers και είναι πλοίο διπλού καυσίμου.
Το πλοίο παρέλαβε περίπου 2.800 μετρικούς τόνους υγροποιημένου φυσικού αερίου στο λιμάνι Guangzhou στην Κίνα. Το «Maran Dione», που παρελήφθη στις 27 Ιουλίου, εκπέμπει 50% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ένα αντίστοιχο συμβατικό VLCC κατασκευής 2008 (το 2008 είναι το έτος βάσης για τη μείωση των εκπομπών), καθιστώντας το ένα από τα τέσσερα πιο φιλικά προς το περιβάλλον σούπερ δεξαμενόπλοια σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σύμφωνα με τον Managing Director της Maran Tankers, Mark Pearson: «Στο πλαίσιο των προσπαθειών μας για την πράσινη μετάβαση, συνεχίζουμε επίσης το φιλόδοξο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας, με οκτώ DF Suezmax να βρίσκονται υπό παραγγελία, επιπλέον των τεσσάρων DF VLCC που παραλάβαμε φέτος».
Όσον αφορά τις παραδόσεις, το LNG carrier της Masran «Achilles» παρέδωσε με επιτυχία το πρώτο φορτίο LNG στο Βιετνάμ. Το φορτίο των σχεδόν 60.000 τόνων LNG που προμήθευσε η Shell μεταφέρθηκε από το λιμάνι Bontang της Ινδονησίας στον τερματικό σταθμό Thi Vai, όπου το παρέλαβε η Petrovietnam Gas Joint Stock Corporation (PV GAS).
Ήταν η πρώτη φορά που ο τερματικός σταθμός δέχθηκε φορτίο LNG. Aλλά και το LNG carrier «Kalymnos», ναυπηγημένο το 2021, μετέφερε φέτος το πρώτο φορτίο υγροποιημένου φυσικού αερίου στη νέα πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεροποίησης (FSRU) της Snam, που βρίσκεται στο ιταλικό λιμάνι Πιομπίνο.
Τα άλλα πλοία
Επίσης, το δεξαμενόπλοιο «Maran Lupus» έγινε φέτος το μεγαλύτερο εμπορικό πλοίο που έπλευσε στον ποταμό Χάμπερ της Αγγλίας. Με μήκος 333 μέτρα, έδεσε στα τέλη Φεβρουαρίου στο Immingham Oil Terminal, καθοδηγούμενο από πέντε ρυμουλκά. Τέλος, και το bulk carrier «Maran Astronomer» έσπασε το ρεκόρ φόρτωσης σόγιας σε λιμάνι της Βραζιλίας, με 107.717 τόνους σόγιας.
Τα διεθνή projects και οι πράσινοι στόχοι
Εκτός από τη χρήση LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, ο όμιλος τρέχει και διεθνή ερευνητικά projects. Ειδικότερα, το ειδικό τμήμα Green Ships του ομίλου συμφώνησε με τον αμερικανικό ενεργειακό κολοσσό της Chevron και ειδικότερα με τη θυγατρική Chevron Shipping να προχωρήσουν από κοινού σε έρευνα για να μελετήσουν τη δυνατότητα μεταφοράς αμμωνίας με δεξαμενόπλοια.
Η αμμωνία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, ενός καυσίμου με μηδενικούς ρύπους. «Μέσω της συνεργασίας μας με τη ναυτιλιακή εταιρεία της Chevron, στοχεύουμε να συμβάλουμε ουσιαστικά στην προετοιμασία της βιομηχανίας για τη μετάβαση σε λειτουργίες με χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα», δήλωσε η Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής του ομώνυμου ομίλου.
Μια ακόμα καινοτομία καταγράφει αυτή τη φορά η Μaran Dry του Ομίλου Αγγελικούση, αφού συνεργάζεται με τον ιταλικό νηογνώμονα RINA για τον σχεδιασμό του πρώτου πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου 210.000 dwt, το οποίο θα κινείται με LNG και υδρογόνο. Είναι η πρώτη φορά που η σχεδίαση αυτή, η οποία παλιότερα είχε εφαρμοστεί σε ένα πλοίο tanker, εφαρμόζεται σε πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ -σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία- το αναγκαίο υδρογόνο θα παράγεται στο ίδιο το πλοίο.
«H Maran Dry Management δεσμεύεται να αγκαλιάσει την ενεργειακή μετάβαση και εργάζεται σκληρά ώστε να φθάσει σε λύσεις μηδενικών εκπομπών ρύπων από τα πλοία», σχολίασε ο Καπτ. Μπάμπης Κούβακας, γενικός διευθυντής της Μaran Dry Management Inc.
Το επενδυτικό πρόγραμμα
Ο Όμιλος Αγγελικούση διαθέτει έναν στόλο από 54 δεξαμενόπλοια, 44 bulk carriers και 44 LNG carriers. Επίσης, έχει υπό ναυπήγηση 14 LNG carriers (δύο με option), καθώς και οκτώ suezmax δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων τα τέσσερα είναι με option.