Στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επεκτείνεται η Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου, η οποία θα παραλάβει, μέχρι το τέλος του έτους, δύο νεότευκτα.
Πρόκειται για δύο containerships, χωρητικότητας 1.751 TEUs έκαστο, τα οποία κατασκευάζονται στο κινεζικό ναυπηγείο Yangzijiang. Μάλιστα, ιστοσελίδες κινεζικών ναυπηγείων αναφέρουν ότι τα δύο βαπόρια θα ονομαστούν Little Emma και Little Athena.
Σύμφωνα με πληροφορίες από ναυλομεσίτες, η παραγγελία για τη ναυπήγηση των δύο πλοίων τοποθετήθηκε στο πρώτο τρίμηνο του 2022. Με βάση την πλατφόρμα MSI Horizon, η συνολική αξία τους εκτιμάται μεταξύ 50,4 και 59 εκατ. δολαρίων.
Όπως λένε αναλυτές της αγοράς των containerships, μπορεί τα ναύλα να έχουν υποχωρήσει από τα επίπεδα ρεκόρ, στα οποία αναρριχήθηκαν, στη διάρκεια του ράλι της προηγούμενης τριετίας, αλλά ακόμη υπάρχουν ευκαιρίες για ελκυστικές ναυλώσεις με ικανοποιητικά τιμήματα.
Επίσης, η κατηγορία των feeders, με βαπόρια χωρητικότητας κάτω των 2.000 TEUs, παρουσιάζει και μια καλύτερη εικόνα, σε επίπεδο βιβλίου παραγγελιών. Την ώρα που, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons, το orderbook συνολικά στα containerships αντιστοιχεί στο 25,3% του στόλου στο νερό, βάσει χωρητικότητας (dwt), στα πλοία 100-2.999 TEUs, το ποσοστό είναι 11,6%. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στα βαπόρια άνω των 10.000 TEUs, τα οποία αναμένεται να αντιμετωπίσουν ζητήματα υπερπροσφοράς τα επόμενα χρόνια.
Διαφοροποιημένος στόλος
Με αυτήν την κίνηση, ο όμιλος της Minerva δημιουργεί έναν πλήρως διαφοροποιημένο στόλο, ο οποίος αποτελείται από bulk carriers, tankers, LNG carriers και πλέον containerships. Τα στοιχεία της ιστοσελίδας του ομίλου φανερώνουν ότι η Minerva Marine διαχειρίζεται 57 δεξαμενόπλοια, η Minerva Dry 12 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και η Minerva Gas 5 βαπόρια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
H τελευταία δρομολόγησε στο τέλος του 2022 μία μεγάλη επένδυση, ύψους περίπου 445 εκατ. δολαρίων, για δύο νεότευκτα LNG carriers στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries.