Τη στρατηγική επέκτασης στην αγορά των bulk carriers ξεδίπλωσε στο call με τους αναλυτές, στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου, ο CEO της Danaos Corporation, Γιάννης Κούστας.
Σημειώνεται ότι η εισηγμένη, η οποία μέχρι πρότινος δραστηριοποιείτο αποκλειστικά στην αγορά των containerships, επένδυσε τόσο σε second hand πλοία όσο και στην αμερικανική ναυτιλιακή που εξειδικεύεται στον κλάδο, Eagle Bulk, μέσω απόκτησης μετοχών. Σε επίπεδο πλοίων, ενισχύθηκε με πέντε bulkers, τύπου capesize, κατασκευής 2010-2012, συνολικής χωρητικότητας 879.306 dwt, δαπανώντας συνολικά 103 εκατ. δολάρια.
Όπως είπε ο Δρ. Κούστας, η εταιρεία θα διαθέσει κεφάλαιο «προσεκτικά», αναζητώντας ευκαιρίες σε ελκυστικές τιμές. «Δεν είναι ότι θα επενδύσουμε σε bulk carriers σε οποιαδήποτε τιμή απλά για να διαφοροποιήσουμε τις πηγές εσόδων» τόνισε, συμπληρώνοντας ότι για να έχεις κέρδη από τον κλάδο, πρέπει να πληρώσεις στο χαμηλό σημείο του κύκλου, εκεί που οι αξίες είναι σε χαμηλά επίπεδα.
Ο CEO της Danaos φώτισε, επίσης, τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία θα λειτουργήσει τα bulk carriers που απέκτησε. «Θα κάνουμε τα πάντα in house. Θα ξεκινήσουμε να λειτουργούμε τα πλοία μόνοι μας στη spot αγορά» επεσήμανε.
Πίσω από την επένδυση στο ξηρό φορτίο εδράζεται και μία ιδιαίτερα «bullish» εκτίμηση για τις προοπτικές της ναυλαγοράς. «Πιστεύουμε ότι τα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη είναι πολύ θετικά. Συγκεκριμένα, το βιβλίο παραγγελιών διαμορφώνεται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, ενώ η ζήτηση θα ανακάμψει» υπογράμμισε ο CEO της Danaos.
Η διοίκηση της ναυτιλιακής εταιρείας ξεκαθάρισε πάντως ότι η κύρια επιχειρηματική δραστηριότητα της εισηγμένης θα παραμείνει ο κλάδος των containerships.
Αιχμές για την Eagle Bulk
«Ενδιαφερθήκαμε να κάνουμε μία σημαντική επένδυση στην Eagle Bulk, αλλά οι αποφάσεις της μας μπλόκαραν. Περιμένουμε τις επόμενες ενέργειες της διοίκησης». Με αυτόν τον τρόπο, σχολίασε ο Δρ. Κούστας τις τελευταίες εξελίξεις, στην υπόθεση με την αμερικανική εταιρεία.
Υπενθυμίζεται ότι η Danaos αγόρασε 1,55 εκατ. κοινές μετοχές της Eagle Bulk Shipping, έναντι 68,2 εκατ. δολαρίων, αντιπροσωπεύοντας το 16,7% της μετοχικής σύνθεσης της αμερικανικής εταιρείας. Οι κατοπινές ενέργειες της Eagle Bulk να αγοράσει το ποσοστό του πρώην μεγαλομετόχου, της Oaktree Capital (28%) και στη συνέχεια να αλλάξει το καταστατικό της και να εισάγει πρόβλεψη για «poison pill» βάζοντας όριο συγκέντρωσης μετοχών στο 15%, προκάλεσαν την έντονη αντίδραση της Danaos.
«Αγοράσαμε μετοχές σε μία εταιρεία, η οποία πιστεύαμε ότι είχε τις καλύτερες πρακτικές εταιρικής διακυβέρνησης, με σημαντική έκπτωση σε σχέση με όσα είχαμε εκτιμήσει για την καθαρή αξία ενεργητικού της» σημείωσε ο Δρ. Κούστας, στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων.
Όπως είπε, η Eagle επαναγόρασε το 28% που κατείχε η Oaktree Capital στην εταιρεία με premium 35% σε σχέση με τη μέση τιμή 45 ημερών της μετοχής της Eagle και 32% σε σχέση με τη βάση κόστους.
«Αυτές οι συναλλαγές, οι οποίες έγιναν από το Διοικητικό Συμβούλιο της Eagle, άλλαξαν θεμελιωδώς την άποψή μας για τις πρακτικές εταιρικής διακυβέρνησης. Οι εξελίξεις μας έχουν ανησυχήσει και αναζητούμε διευκρινίσεις από το ΔΣ της Eagle» επεσήμανε ο CEO της Danaos.
«Ως ο μεγαλύτερος μέτοχος της Eagle, έχουμε μεγάλο και έννομο συμφέρον για την ενίσχυση της μακροχρόνιας αξίας των μετόχων της εταιρείας και πιστεύουμε ότι έχουμε το καθήκον να μιλάμε όταν το Διοικητικό Συμβούλιο ή/και η διοίκηση ενεργεί εκτός του πλαισίου των βέλτιστων συμφερόντων όλων των μετόχων» υπογράμμισε.
Ανθεκτικά αποτελέσματα
Ισχυρά κέρδη εξακολουθεί να καταγράφει η Danaos, παρά την υποτονική αγορά των containerships. Ειδικότερα, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 147 εκατ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους από 8,2 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Κατά το εξεταζόμενο διάστημα, τα λειτουργικά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 241,4 εκατ. δολάρια από 250,9 εκατ. δολάρια πέρυσι.
Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, τα κέρδη ανήλθαν φέτος σε 293,2 εκατ. δολάρια από 339,6 εκατ. δολάρια το 2022, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν το τρέχον έτος στα 485 εκατ. δολάρια από 480,8 εκατ. δολάρια.
«Η παγκόσμια οικονομία ήταν στάσιμη το δεύτερο τρίμηνο του 2023, οδηγώντας σε μία σταδιακή χαλάρωση της αγοράς των containers. Η ενεργή στρατηγική της Danaos στις τρέχουσες συνθήκες είναι εφικτή χάρη στη συνετή προσέγγιση που έχουμε υιοθετήσει για τη διαχείριση του ισολογισμού σε συντηρητικά επίπεδα και την επιτυχημένη τακτική ναυλώσεων» σχολίασε ο Δρ. Κούστας.
Η Danaos παραμένει ιδιαίτερα δραστήρια στη ναυλαγορά, έχοντας εξασφαλίσει σχεδόν 500 εκατ. δολάρια σε νέα συμβόλαια ναυλώσεων. Το συνολικό ανεκτέλεστο ναυλώσεων αυξήθηκε στα 2,5 δισ. δολάρια στο τέλος του τριμήνου και η συνολική κάλυψη σε ναυλώσεις φτάνει το 99% για το 2023 και το 86% για το 2024.
H ναυτιλιακή προκήρυξε μέρισμα 0,75 δολαρίων ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο, το οποίο θα καταβληθεί την 1η Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, προχώρησε στην επαναγορά πάνω από 1 εκατ. κοινών μετοχών στην ανοιχτή αγορά για 65,6 εκατ. δολάρια, βάσει του προγράμματος επαναγοράς έως και 100 εκατ. δολαρίων που ανακοινώθηκε τον Ιούνιο του 2022.
Ο στόλος της Danaos αποτελείται από 68 containerships, συνολικής χωρητικότητας 421.293 TEUs και «τρέχει» ναυπηγικό πρόγραμμα για 10 ακόμη χωρητικότητας 74.914 TEUs. Όλα από τα νεότευκτα θα μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, ενώ έξι από αυτά έχουν ήδη κλείσει σε μακροχρόνιες ναυλώσεις.