Ενισχυμένα οικονομικά μεγέθη κατέγραψε στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η GasLog, συμφερόντων Πήτερ Λιβανού, την ώρα που αναλυτές προβλέπουν ότι τα ναύλα για τα LNG carriers θα φτάσουν ξανά σε δυσθεώρητα ύψη το φθινόπωρο.
Η εταιρεία, η οποία πρόσφατα ολοκλήρωσε τη συγχώνευση με την GasLog Partners, είχε έσοδα 227,7 εκατ. δολαρίων το διάστημα Απριλίου-Ιουνίου 2023, έναντι 216 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, η ναυτιλιακή σημείωσε φέτος έσοδα 459 εκατ. δολαρίων από 429,8 εκατ. δολάρια το ίδιο διάστημα του 2022.
Σημαντική ανάπτυξη είχαν τα κέρδη της GasLog, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 73,4 εκατ. δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο από 48,3 εκατ. δολάρια πέρυσι, ενώ στο εξάμηνο η κερδοφορία παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη (118,4 εκατ. δολάρια φέτος, έναντι 119,4 εκατ. δολάρια το 2022).
H εταιρεία απέδωσε τα διογκωμένα μεγέθη στη βελτιωμένη επίδοση των πλοίων στη spot και στη βραχυπρόθεσμη αγορά το δεύτερο τρίμηνο.
Στο τέλος του πρώτου εξαμήνου, τα ταμειακά διαθέσιμα της GasLog ανέρχονταν σε 488,1 εκατ. δολάρια.
Ναυλώσεις
Στα highlights του τριμήνου περιλαμβάνονται οι νέες ναυλώσεις που εξασφάλισε η εταιρεία. Ειδικότερα, υπέγραψε πολύμηνη συμφωνία για το GasLog Sydney (χωρητικότητας 155.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2013), με την Pioneer Shipping Limited, θυγατρική της βρετανικής ενεργειακής εταιρείας Centrica. To εν λόγω πλοίο αποτέλεσε τμήμα deal πώλησης και επαναμίσθωσης που έκλεισε η εταιρεία με την China Development Bank Leasing.
Παράλληλα, εξασφαλίστηκε πενταετής επέκταση ναύλωσης με τη Shell για το GasLog Gibraltar (χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2016) έως και τον Οκτώβριο του 2028.
Μετά το τέλος του τριμήνου, η GasLog προχώρησε σε δύο ακόμη ναυλώσεις. Συγκεκριμένα, η κινεζική CNTIC VPower Energy άσκησε δικαίωμα για μονοετή επέκταση ναύλωσης με το Methane Alison Victoria (χωρητικότητας 145.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2007), με το νέο συμβόλαιο να λήγει τον Οκτώβριο του 2024.
Τέλος, η εταιρεία συμφώνησε με την ιαπωνική KE Fuel International (Kansai Electric) για μία πολυετή ναύλωση που αφορά το Solaris (χωρητικότητας 155.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2014) έως και τον Μάρτιο του 2030.
Ο στόλος της GasLog είναι εν πολλοίς ναυλωμένος επί μακρόν, με συμφωνίες που εκτείνονται και πέραν του 2030.
«Bullish» εκτιμήσεις
Είναι νωπές ακόμη οι μνήμες από τα εξωφρενικά ναύλα που αποκόμιζαν το περσινό δεύτερο μισό τα LNG carriers στη spot αγορά. Από τότε η αγορά έχει διορθώσει σε πιο «φυσιολογικά» επίπεδα, λόγω εποχικότητας, διατηρώντας, όμως, τη δυναμική της. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Fearnleys, πλοία, χωρητικότητας 155.000-165.0000 κυβικών μέτρων, λαμβάνουν στη spot 69.000 δολάρια την ημέρα ανατολικά του Σουέζ και 72.500 δολάρια ημερησίως δυτικά του Σουέζ.
Στην αγορά των μακροχρόνιων ναυλώσεων, μία μονοετής συμφωνία για ίδιας χωρητικότητας βαπόρια αποτιμάται στα 105.000 δολάρια την ημέρα.
Την ίδια ώρα, πληθαίνουν οι εκτιμήσεις αναλυτών που κάνουν λόγο για «αλματώδη» ανάπτυξη της ναυλαγοράς τους προσεχείς μήνες, πλησίον των αριθμών που καταγράφηκαν το 2022.
Η μελλοντική καμπύλη της πλατφόρμας Spark Commodities δείχνει πως τα ναύλα στη spot στον Ατλαντικό θα φτάσουν τα 151.000 δολάρια την ημέρα τον Σεπτέμβριο και τα 202.250 δολάρια ημερησίως τον Οκτώβριο.