Πάνω από 1 δισ. δολάρια έχει επιστρέψει στους μετόχους, από το 2021 μέχρι σήμερα, η Star Bulk Carriers. Με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα του β’ τριμήνου του 2023, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Πέτρος Παππάς σημείωσε ότι η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 44,3 εκατομμυρίων δολαρίων και μέσο ημερήσιο ναύλο (TCE) 15.835 δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
«Λαμβάνοντας υπόψη τη θέση μας σε ρευστότητα και τη μερισματική μας πολιτική, το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε μέρισμα ύψους 0,40 δολάρια ανά μετοχή», σημείωσε ο κ. Παππάς.
Μέσω συνεχών μερισμάτων και επαναγορών, η εταιρεία έχει επιστρέψει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στους μετόχους από το 2021.
«Συνεχίζουμε να ανανεώνουμε τον στόλο μας, έχοντας συμφωνήσει να πωλήσουμε πέντε πλοία Supramax που κατασκευάστηκαν το 2012, εκμεταλλευόμενοι τις αυξημένες τιμές των πλοίων στην αγορά μεταχειρισμένων. Συνολικά, από την αρχή του έτους, έχουμε πουλήσει επτά πλοία», υπογραμμίζει ο κ. Παππάς και προσθέτει: «Αυτά τα πρόσθετα μετρητά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για γενικούς εταιρικούς σκοπούς, συμπεριλαμβανομένης της ανανέωσης του στόλου, της προπληρωμής χρέους και της επαναγοράς μετοχών».
Όσον αφορά την αγορά, ο κ. Παππάς σημείωσε ότι η παγκόσμια ζήτηση για χύδην ξηρό φορτίο συνεχίζει να είναι ισχυρή και δεδομένης της βελτίωσης του μακροοικονομικού κλίματος και της ευνοϊκής δυναμικής της προσφοράς, αναμένει ότι οι τιμές θα βελτιωθούν κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
«Η Star Bulk παραμένει επικεντρωμένη στην ενεργό διαχείριση του στόλου της, ώστε να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες της αγοράς και να συνεχίσει να δημιουργεί αξία για τους μετόχους της», κατέληξε χαρακτηριστικά.
Η πορεία των εσόδων
Για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, η εταιρεία είχε καθαρά κέρδη 44,3 εκατ. δολάρια ή 0,43 δολάρια ανά μετοχή, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 200,1 εκατ. δολάρια ή 1,95 δολάρια ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη, τα οποία δεν περιλαμβάνουν ορισμένα μη ταμειακά στοιχεία, ήταν 48,5 εκατομμύρια δολάρια ή 0,47 δολάρια κέρδη ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σε σύγκριση με προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη 204,5 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2022 ή 2,00 δολάρια κέρδη ανά μετοχή.
Τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα από λειτουργικές δραστηριότητες για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ήταν 96,9 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με 239,9 εκατ. δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Το προσαρμοσμένο EBITDA, το οποίο δεν περιλαμβάνει ορισμένα μη ταμειακά στοιχεία, ήταν 96,2 εκατ. δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σε σύγκριση με 258,3 εκατ. δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Οι ναύλοι
Τα έσοδα για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 μειώθηκαν σε 238,7 εκατ. δολάρια, από 417,3 εκατ. δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (ΤCE) για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ήταν 15.835 δολάρια ανά ημέρα, σε σύγκριση με 30.451 δολάρια ανά ημέρα για το δεύτερο τρίμηνο του 2022, γεγονός που είναι ενδεικτικό των ασθενέστερων συνθηκών της αγοράς που επικρατούσαν κατά τη διάρκεια του β΄ τριμήνου του έτους.
Για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 και το αντίστοιχο του 2022, τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων ήταν 56,5 εκατ. δολάρια και 58,4 εκατ. δολάρια αντίστοιχα.
Η μείωση οφείλεται κυρίως στη μείωση του μέσου αριθμού των πλοίων του στόλου σε 126,4 το δεύτερο τρίμηνο του 2023, από 128 για το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022.