Εγκρίθηκε από την Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού η συγχώνευση του ομίλου ATTICA και της ANEK. Η συμφωνία εγκρίθηκε υπό το πλαίσιο των προβλεπομένων περί διάσωσης (failing firm), χωρίς δηλαδή να απαιτείται αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των δύο εταιρειών, ενδεχόμενη απόσυρση από ακτοπλοϊκές γραμμές ή πώληση πλοίων.
Η Attica Group, πριν από έναν χρόνο είχε έρθει σε συμφωνία με τους μετόχους και τους πιστωτές της ΑΝΕΚ για την απορρόφησή της, υποστηρίζει την εισήγηση προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού, που δίνει το πράσινο φως στην όλη διαδικασία.
Η απόφαση κινείται στο πλαίσιο της εισήγησης που είχε λάβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σύμφωνα με την εισήγηση η «συγχώνευση των δύο εταιρειών εκτιμάται ότι δεν δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών στην ελληνική επικράτεια και στην αγορά παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς μέσω συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας. Επιπλέον, δεν εντοπίζονται κάθετες σχέσεις».
Στην εισήγηση τονιζόταν ότι για να γίνει δεκτό το επιχείρημα της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης πρέπει να συντρέχουν οι ακόλουθες τρεις προϋποθέσεις:
Η φερόμενη ως προβληματική επιχείρηση θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση.
Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση.
Αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά.
Σύμφωνα με την Εισήγηση, πληρούνται οι ως άνω τρεις προϋποθέσεις της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης με αποτέλεσμα η επιδείνωση της διάρθρωσης του ανταγωνισμού, που αναμένεται να επέλθει στις προβληματικές αγορές θα επερχόταν τουλάχιστον εξίσου, ακόμη και άνευ της εν λόγω συγκέντρωσης. Ως εκ τούτου, η αναμενόμενη επιδείνωση του αποτελεσματικού ανταγωνισμού δεν τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με τη συγκέντρωση.
Η επόμενη μέρα
Όπως επισημαίνουν στη «Ν» στελέχη της αγοράς, οι δύο εταιρείες, που εδώ και πολλά χρόνια λειτουργούν κοινοπρακτικά στην γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής θα περάσουν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και εν συνεχεία θα θέσουν τη συμφωνία στις γενικές συνελεύσεις τους.
Επισημαίνεται πάντως ότι η πλευρά της Seajets συμφερόντων κ. Μάριου Ηλιόπουλου είχε διαφωνήσει με τη συγχώνευση, καταθέτοντας δύο φορές προτάσεις εξαγοράς της ΑΝΕΚ προς τους πιστωτές και μετόχους της εταιρείας.
Επίσης και η πλευρά Grimaldi είχε υποστηρίξει ότι αν δεν κλείσει τελικά το deal, θα αντικαθιστούσε ο ιταλικός όμιλος τα πλοία της ΑΝΕΚ στις γραμμές.