Εδραιώνει την παρουσία της ως «pure player» στο ξηρό φορτίο η United Maritime Corporation του Σταμάτη Τσαντάνη, μετά το γρήγορο και επιτυχημένο εγχείρημα στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Ειδικότερα, η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία ξεκίνησε έναν δεύτερο επενδυτικό κύκλο, δίνοντας έμφαση στα μεσαίου μεγέθους και μεγαλύτερα bulk carriers, ενώ την ίδια ώρα ολοκλήρωσε την πώληση του τελευταίου tanker που είχε στο στόλο.
«Αυτή η πώληση σηματοδοτεί το τέλος μίας σειράς επιτυχημένων συναλλαγών αγοραπωλησιών tankers που απέφεραν κέρδη 48 εκατ. δολαρίων, λιγότερο από ένα χρόνο μετά την παράδοση του πρώτου πλοίου. Τα έσοδα από τις πωλήσεις έχουν επανεπενδυθεί για την εκ νέου ανάπτυξη του στόλου» σημείωσε ο πρόεδρος και CEO της United Maritime Corporation, Σταμάτης Τσαντάνης, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου.
Στην τελευταία εξέλιξη, η εισηγμένη συμφώνησε να αγοράσει δύο bulk carriers, τύπου panamax, ιαπωνικής κατασκευής. Συνολικά, σε αυτόν τον επενδυτικό κύκλο έχει δαπανήσει 143,6 εκατ. δολάρια για δύο capes, δύο kamsarmaxes και τρία panamaxes.
Πίστη στο ξηρό φορτίο
Η περαιτέρω ισχυροποίηση της παρουσίας της εταιρείας στην αγορά του ξηρού φορτίου εδράζεται στην πεποίθηση ότι οι προοπτικές για τον κλάδο είναι ενθαρρυντικές. «Αναμένουμε ότι η ισχυρή ζήτηση τονο-μιλίων στο ξηρό φορτίο θα μεταφραστεί σε υψηλότερα ναύλα, καθώς οι διαταραχές στο πεδίο της προσφοράς θα ομαλοποιούνται, στη διάρκεια των επόμενων τριμήνων» επεσήμανε ο κ. Τσαντάνης.
Όσο για το που οφείλεται η σημερινή υποτονική πορεία της αγοράς, ο πλοιοκτήτης ανέφερε ότι στα panamaxes συγκεκριμένα, τα ναύλα πιέζονται από την απελευθέρωση τονάζ, μετά τη διακοπή του διαδρόμου μεταφοράς των ουκρανικών σιτηρών και την επιβράδυνση του εμπορίου άνθρακα. Επίσης, ο κ. Τσαντάνης ανέφερε ότι οι βελτιωμένες συνθήκες στα λιμάνια, κυρίως στην Κίνα, έχουν αυξήσει την προσφορά.
Τα αποτελέσματα
Η United Maritime Corporation κατέγραψε έσοδα 10 εκατ. δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και 12,8 εκατ. δολαρίων στο φετινό πρώτο εξάμηνο. Το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης ανήλθε στα 16.072 δολάρια, για το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου 2023.
Παράλληλα, η εισηγμένη σημείωσε ζημιές 3 εκατ. δολαρίων στο τρίμηνο 7,9 εκατ. δολαρίων στο εξάμηνο. Η μεταβατική περίοδος για το στόλο της εταιρείας και η υποτονική ναυλαγορά επηρέασαν τα οικονομικά μεγέθη της ναυτιλιακής.
Πάντως, η εταιρεία έχει ναυλώσει περίπου το 47% των διαθέσιμων ημερών του στόλου για το τρίτο τρίμηνο, με μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης, περίπου 19.490 δολαρίων. Το συνολικό εκτιμώμενο ισοδύναμο για το τρίτο τρίμηνο εκτιμάται περίπου στα 15.9803 δολάρια, δεδομένου ότι οι ναυλώσεις των υπόλοιπων διαθέσιμων ημερών του στόλου συνδέονται με τους δείκτες της ναυλαγοράς.
Μέρισμα και επαναγορά μετοχών
Η εταιρεία προκήρυξε μέρισμα 0,075 δολαρίων ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο, το οποίο θα καταβληθεί στις 6 Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους.
Στη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου, η εισηγμένη επαναγόρασε 67.231 κοινές μετοχές, έναντι 2,9 δολαρίων ανά μετοχή, σύμφωνα με το πρόγραμμα επαναγοράς 3 εκατ. μετοχών που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022.
Μετά τις τελευταίες συναλλαγές, ο στόλος της εισηγμένης αποτελείται από οκτώ bulk carriers (τρία capes, δύο kamsarmaxes και τρία panamaxes), συνολικής χωρητικότητας 922.054 dwt.