Την ισχυρή ζήτηση για mega LPG carriers αποτυπώνουν τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου του 2023 για την Dorian LPG. H εισηγμένη στο NYSE εταιρεία, συμφερόντων Γιάννη Χατζηπατέρα, που διαχειρίζεται έναν στόλο από 25 VLGC, είχε έσοδα ύψους 111,6 εκατ. δολαρίων, αυξημένα κατά 45,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τα δε κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 51,7 εκατ. δολάρια, παρουσιάζοντας αύξηση μεγαλύτερη από 100% συγκριτικά με τα 24,8 εκατ. δολάρια, που ήταν η αντίστοιχη επίδοση του 2022.
Όπως επισήμανε σε δηλώσεις του ο κ. Χατζηπατέρας, «τα αποτελέσματα του τριμήνου αντανακλούν μια σταθερή αγορά, καθώς η ισχυρή ζήτηση συνεχίζει να απορροφά την είσοδο νεότευκτων στην αγορά». Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε την καταβολή ακανόνιστου μερίσματος, ύψους 40 εκατ. δολαρίων, που θα καταβληθεί στις αρχές Σεπτεμβρίου 2023.
Κάτι που σύμφωνα με τον κ. Χατζηπατέρα αντανακλά «για άλλη μια φορά τη δέσμευσή μας για πειθαρχημένη κατανομή κεφαλαίων που συνάδει με έναν ισχυρό ισολογισμό».
Επίσης, στο διάστημα αυτό ο στόλος της εταιρείας ενισχύθηκε με το νεότευκτο «Cristobal», ένα από τα τέσσερα πλοία διπλού καυσίμου, που θα ενταχθούν στην Dorian στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου.
«Είναι σκόπιμο να αναγνωρίσουμε ότι τα καλά μας αποτελέσματα δεν θα ήταν εφικτά χωρίς τους αφοσιωμένους ναυτικούς μας και το προσωπικό μας στη στεριά, οι οποίοι προσπαθούν να παρέχουν στους πελάτες μας τις καλύτερες, ασφαλείς, αξιόπιστες, καθαρές και απροβλημάτιστες υπηρεσίες μεταφοράς», σημείωσε ο κ. Χατζηπατέρας.
Τα αποτελέσματα
Τα καθαρά κέρδη της Dorian LPG ανήλθαν σε 51,7 εκατ. δολάρια ή 1,28 δολ. ανά απομειωμένη μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, σε σύγκριση με τα 24,8 εκατ. δολάρια ή 0,62 δολ. ανά απομειωμένη μετοχή για το τρίμηνο που είχε λήξει στις 30 Ιουνίου 2022.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 48,9 εκατ. δολάρια ή 1,21 δολ. ανά diluted μετοχή για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023, σε σύγκριση με προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 22,4 εκατ. δολαρίων ή 0,56 δολ. ανά diluted μετοχή για τους τρεις μήνες που είχαν λήξει στις 30 Ιουνίου 2022.
Η αύξηση κατά 26,5 εκατ. δολάρια οφείλεται κυρίως σε αυξήσεις κατά 34,8 εκατ. δολάρια στα έσοδα και 1,3 εκατ. δολάρια στα έσοδα από τόκους.
Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 111,6 εκατ. δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 34,8 εκατ. δολάρια ή 45,2%, από 76,8 εκατ. δολάρια για το τρίμηνο που είχε λήξει στις 30 Ιουνίου 2022, κυρίως λόγω της αύξησης των μέσων συντελεστών TCE, της χρήσης και του μεγέθους του στόλου.
Οι μέσες τιμές TCE αυξήθηκαν κατά 11.548 δολάρια ανά ημέρα λειτουργίας, από 39.608 δολάρια για τους τρεις μήνες που είχαν λήξει στις 30 Ιουνίου 2022 στα 51.156 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023, κυρίως λόγω των υψηλότερων τιμών στη spot αγορά – σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες τιμές ναυτιλιακών καυσίμων.
Ο Baltic Exchange Liquid Petroleum Gas Index, ένας δείκτης που δημοσιεύεται καθημερινά από τον Baltic Exchange για την τιμή spot της αγοράς για τη διαδρομή αναφοράς από το λιμάνι Ρας Τανούρα της Σαουδικής Αραβίας στο ιαπωνικό λιμάνι Τσίμπα, ήταν κατά μέσο όρο στα 95.729 δολάρια κατά τη διάρκεια των τριών μηνών που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023, σε σύγκριση με μέσο όρο 76.175 δολαρίων για τους τρεις μήνες που είχαν λήξει στις 30 Ιουνίου 2022.
Παράλληλα, η μέση τιμή του πετρελαίου πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο από τη Σιγκαπούρη και τη Φουτζέιρα μειώθηκε από 955 δολάρια κατά τη διάρκεια των τριών μηνών που είχαν λήξει στις 30 Ιουνίου 2022 σε 584 δολάρια κατά τη διάρκεια των τριών μηνών που έληξαν στις 30 Ιουνίου 2023.
Τέλος, οι καθαρές ημέρες λειτουργίας του στόλου της εταιρείας αυξήθηκαν από 95,9% κατά τη διάρκεια του τριμήνου που είχε λήξει στις 30 Ιουνίου 2022 σε 98% κατά τη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Οι διαθέσιμες ημέρες αυξήθηκαν από 2.002 για το τρίμηνο που είχε λήξει στις 30 Ιουνίου 2022 σε 2.219 για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, λόγω τριών επιπλέον πλοίων στον στόλο της εταιρείας.