Εξασφαλίσεις για την ομαλή συνέχιση του ακτοπλοϊκού έργου στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής δίνει, σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος Grimaldi και η θυγατρική του ιταλικού ομίλου, Μινωικές Γραμμές, σε περίπτωση που η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν εγκρίνει την συγχώνευση της Attica Group με την ΑΝΕΚ.
Όπως επισημαίνεται σε ενημερωτικό σημείωμα: «Ο όμιλος Grimaldi δεσμεύεται ανεπιφύλακτα ότι, σε περίπτωση εξόδου πλοίων της ΑNΕΚ από τις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής λόγω μη πραγματοποίησης της συγκέντρωσης δια απορρόφησης της ΑΝΕΚ από την ATTICA, θα δρομολογήσει πλοία κατάλληλης δυναμικότητας σε κάθε μια από τις γραμμές στην Κρήτη (πλοία της Minoan Lines) και στην Αδριατική (πλοία της Grimaldi Euromed), ούτως ώστε να συνεχισθεί απρόσκοπτα η εκτέλεση των δρομολογίων, να μην υπάρξει διατάραξη των συγκοινωνιών και να καλυφθούν οι ανάγκες του επιβατηγού κοινού».
Τονίζει επίσης ότι η Minoan Lines έχει ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι είναι διατεθειμένη να διαπραγματευθεί την αγορά του πλοίου ΕΛΥΡΟΣ και να απορροφήσει το πλήρωμα του, σε περίπτωση που η ΑΝΕΚ επιθυμεί να το πουλήσει ή βρεθεί στην ανάγκη να το αποσύρει από τη γραμμή στην οποία δραστηριοποιείται.
Τέλος υπογραμμίζει ότι: «Λόγω της μεγάλης έλλειψης ναυτικών και της δυσκολίας στελέχωσης των πλοίων, η Minoan Lines και ο Όμιλος Grimaldi μπορούν να απορροφήσουν ναυτικούς, που τυχόν βρεθούν εκτός εργασίας λόγω απόσυρσης των πλοίων της ΑΝΕΚ από τις γραμμές στις οποίες η τελευταία δραστηριοποιείται».
Η συγχώνευση
Η υπόθεση της συγχώνευσης του ομίλου Atticaμε την ΑΝΕΚ έχει μπει στην τελική ευθεία. Την Δευτέρα εξάλλου θα συνεχισθεί η διαδικασία που ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ είναι προγραμματισμένη ακόμα μια στις 24 Ιουλίου 2023, ενώ η απόφαση αναμένεται μέχρι τις 4 Αυγούστου.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τον εισηγητή, θα πρέπει να προχωρήσει η συμφωνία αφού πληρούνται τρεις προϋποθέσεις. Η πρώτη αναφέρει ότι σε άλλη περίπτωση η ΑΝΕΚ θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση. Επίσης δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση. Τέλος αναφέρει ότι αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά.
Στο μεσοδιάστημα όμως, πριν την συνεδρίαση της ολομέλειας της επιτροπής, εταιρείες που συνδέονται με την Seajets συμφερόντων κ. Μάριου Ηλιόπουλου, κατέθεσαν δύο προτάσεις εξαγοράς της ανεκ, οι οποίες όμως απορρίφθηκαν.
Στην δεύτερη περίπτωση η ΑΝΕΚ με ανακοίνωσή της ενημέρωνε το επενδυτικό κοινό ότι: «την 07.07.2023 η Τράπεζα Πειραιώς, ως εκπρόσωπος των ομολογιούχων δανειστών του κοινοπρακτικού δανείου της εταιρείας, απέστειλε επιστολή στις εταιρείες «Σι Τζετς Ναυτικη Εταιρεια», «Κιαρα Ναυτικη Εταιρεια» και «Goldenstep Shipping Limited» με θέμα την από 30.06.2023 απαντητική επιστολή αυτών σχετικά με πρόταση εξαγοράς μετοχών και δανεισμού της ΑΝΕΚ. Με την ως άνω επιστολή της, η οποία κοινοποιήθηκε στην επιτροπή ανταγωνισμού, στην επιτροπή κεφαλαιαγοράς και στην εταιρεία, η Τραπεζα Πειραιως, έχοντας λάβει υπόψιν τα δεδομένα που έχουν παρουσιάσει οι ανωτέρω προτείνουσες εταιρείες, καταλήγει αυτολεξεί στα εξής: «επαναλαμβάνουμε εκ νέου ότι η όψιμη πρότασή σας, για την υλοποίηση της οποίας — από τα στοιχεία που θέσατε υπόψιν μας — δεν έχετε εξασφαλίσει επάρκεια κεφαλαίων ενώ από την άλλη δεν διασφαλίζει την επιβίωση της ΑΝΕΚ, δεν δύναται να γίνει αποδεκτή»».