Σε θετικό πρόσημο διαμορφώθηκε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά σε εξαμηνιαία βάση.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, στη διάρκεια του εξαμήνου οι συνθήκες στην εφοδιαστική αλυσίδα ομαλοποιήθηκαν, αφού τα δρομολόγια των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων των περισσότερων εταιρειών πραγματοποιήθηκαν κανονικά.
Σημειώνεται ότι το προηγούμενο διάστημα πολλές εταιρείες είχαν προχωρήσει σε ακύρωση ή συρρίκνωση ορισμένων δρομολογίων τους (blank sailings), λόγω μειωμένης ζήτησης, προκαλώντας αναταραχές στις λιμενικές υποδομές.
Αναλυτές της αγοράς επισημαίνουν, πάντως, ότι η παγκόσμια οικονομία εξακολουθεί να επηρεάζεται από την περίπλοκη κατάσταση του πολέμου στην Ουκρανία και τον αυξανόμενο πληθωρισμό, καθώς και από έντονες ανισορροπίες στις εμπορικές ροές μεταξύ των διαφόρων περιοχών του κόσμου.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, τον Ιούνιο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά 407,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 357,6 χιλιάδων τον ίδιο μήνα του 2022, αύξηση κατά 14%.
Μεταξύ Ιανουαρίου-Ιουνίου του 2023 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση κατά 4,9% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2022. Συνολικά διακινήθηκαν 2.248,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το εξάμηνο του 2023, έναντι 2.144,1 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Η συνολική διακίνηση των containers στα 35 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports, μέλος του Cosco Shipping Group, αυξήθηκε κατά 0,8% σε ετήσια βάση.
Συγκεκριμένα στα 35 λιμάνια της Cosco Shipping Ports τον Ιούνιο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά 8.962,9 εκατ. containers έναντι 8.891,8 εκατ. containers τον ίδιο μήνα του 2022.
Μεταξύ των λιμανιών που σημείωσαν ισχυρή ανάκαμψη αυτόν τον μήνα ήταν ο τερματικός σταθμός της Shanghai Mingdong που παρουσίασε ισχυρή άνοδο λόγω του προβλημάτων που προκλήθηκαν πέρυσι από την πανδημία του Covid.
Από τον συγκεκριμένο σταθμό τον Ιούνιο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά 494 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 405,6 τον Ιούνιο του 2022 αύξηση κατά 21,8%. Σε εξαμηνιαία βάση το 2023 από τον τερματικό σταθμό της Shanghai Mingdong διακινήθηκαν 2.968,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 2.358,6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Από την άλλη πλευρά, η διακίνηση στον τερματικό σταθμό CSP Wuhan, στον τερματικό σταθμό CSP Abu Dhabi και στον PCT συνέχισαν να αυξάνονται κατά 94,5%, 14,3% και 14,0% αντίστοιχα σε ετήσια βάση αυτόν τον μήνα.
Επενδύσεις στον PCT
O κ. Zhang Anming, διευθύνων σύμβουλος στον PCT (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), ανέφερε πρόσφατα ότι με συνολικές επενδύσεις ύψους περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ, η ετήσια δυνατότητα διακίνησης έχει αυξηθεί από το 1,6 σε 6,2 εκατομμύρια TEUs για την PCT και σε 7,2 εκατομμύρια TEUs για το λιμάνι του Πειραιά. Πρόσθεσε ότι η αλματώδης άνοδος έχει τοποθετήσει τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στην κορυφή των λιμένων της Μεσογείου και μεταξύ των 4 σημαντικότερων κόμβων θαλάσσιου εμπορίου στην Ευρώπη.
Τόνισε ότι για τα έτη 2023 και 2024 βρίσκονται σε εξέλιξη πρόσθετες επενδύσεις συνολικού ύψους 43 εκατομμυρίων ευρώ μόνο από τον PCT, ενώ εν αναμονή της έγκρισης των Αρχών βρίσκονται σε εξέλιξη επενδύσεις ύψους περίπου 20 εκατομμυρίων ευρώ και από τον ΟΛΠ.
Πρόσφατα στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσε το νεότευκτο containership-μαμούθ OOCL Piraeus μεταφορικής ικανότητας 24.188 TEUs της Orient Overseas Container Line Ltd.
OOCL PIRAEUS: Στον Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα πλοία κοντέινερ στον κόσμο