Εντός της ημέρας αναμένεται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να αποφασίσουν την εμπορική πολιτική των εκπτώσεων που θα ακολουθήσουν στο θέμα των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Ν, τους έχει γίνει πρόταση να μειωθεί το κόστος της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 20% περίπου για τη μέση ελληνική οικογένεια, που έχει υποστεί τις συνέπειες του πληθωρισμού και της ενεργειακής κρίσης, κυρίως στα δρομολόγια κορμού, δηλαδή που να έχουν αφετηρία ή άφιξη στα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης που συμμετείχε στη χθεσινή σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου είπε ότι θα μεταφέρει στα μέλη της Ένωσης τις προτάσεις της κυβέρνησης και ότι από εκεί και πέρα θα αποφασίσει η κάθε εταιρεία την εμπορική πολιτική που θα ακολουθήσει αλλά και την παροχή εκπτώσεων που θα παρέχει.
Την ίδια ώρα προβληματισμός επικρατεί στα επιτελεία πολλών εταιρειών για το γεγονός τι θα γίνει με τα εισιτήρια που έχουν ήδη κοπεί για κάποιους επιβάτες αλλά και η χρονική διαδικασία που θα απαιτηθεί για να περάσουν οι εκπτώσεις και να εφαρμοστεί πλήρως στο ηλεκτρονικό σύστημα.
Ο πλοιοκτήτης Μάριος Ηλιούπολος της Seajets, μιλώντας το πρωί στη Ν, είπε ότι η εταιρεία έχει ήδη προσφέρει εκπτώσεις/μειώσεις στα ταχύπλοα σε προορισμούς όπως Παροναξία και Κουφονήσια. Τόνισε ότι η Seajets είναι πιο φθηνή από πέρσι κατά 11-16% σε επιβάτες και μέχρι και 30% στα οχήματα. Ανέφερε ότι η εταιρεία στις παραπάνω μειώσεις και τις υφιστάμενες προσφορές έρχεται άμεσα με νέες εμπορικές εκπτώσεις με επίκεντρο τις Ελληνικές οικογένειες και τους Έλληνες ταξιδιώτες όπως: Έκπτωση για τις τετραμελείς οικογένειες,εκπτώσεις στους μόνιμους κατοίκους του Αιγαίου,εκπτώσεις σε τρίτεκνες οικογένειες
Το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ για το θέμα των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, είπε ότι το επόμενο δίμηνο υπολογίζεται ότι θα διακινηθούν περίπου 4 εκατ. επιβάτες. Πρόσθεσε ότι ήδη έχουν πουληθεί 1 εκατ. εισιτήρια και από αυτούς, ένα μεγάλο κομμάτι που έχουν κλείσει τα εισιτήριά τους είναι γκρουπ ξένων. Οπότε μένει να κλειστούν ακόμη 3 εκατ. εισιτήρια.
Στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς ανέφεραν στη «Ν» ότι «μπορεί να υπάρχει μία μείωση της τιμής των καυσίμων κατά 30% με 35% φέτος αλλά το λειτουργικό κόστος της ακτοπλοΐας εξακολουθεί να παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα».
Αποδίδουν αυτό το γεγονός σε μια σειρά από παράγοντες, όπως η αύξηση των ασφαλίστρων των πλοίων, των εξόδων επισκευής, συντήρησης και προμήθειας πρώτων υλών, της μισθοδοσίας των πληρωμάτων με την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας, αλλά και των χρηματοοικονομικών εξόδων των εταιρειών από τραπεζικά δάνεια. Υποστήριξαν επίσης ότι «οι όποιες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έγιναν στο πρώτο εξάμηνο του 2022».