Στον τομέα της μεταφοράς αυτοκινήτων και με πλοία bulkers λόγω της αυξημένης ζήτησης επενδύει η Κίνα.
Ο κρατικός ναυτιλιακός όμιλος της Κίνας Cosco έχει αναπτύξει τη λειτουργία αυτή, φορτώνοντας έως και 2.500 αυτοκίνητα ανά ταξίδι προς τη Νότια Αφρική, τη Μέση Ανατολή, τις δυτικές ακτές της Νότιας Αμερικής και τη Μεσόγειο.
Στόχος της είναι να διακινεί 200.000 οχήματα ετησίως έως το 2025 χρησιμοποιώντας έναν στόλο από 60 bulkers διαφόρων μεγεθών, συμπεριλαμβανομένων μακροπρόθεσμα ναυλωμένων πλοίων και νεότευκτων υπό κατασκευή.
Τα πλοία αυτά μπορούν να μεταφέρουν έως και 5.000 αυτοκίνητα και η Cosco παρήγγειλε 20 μεγάλα bulkers χωρητικότητας 84.500 dwt στα ναυπηγεία Chengxi Shipyard, Cosco Dalian Shipyard και Shanhaiguan Shipyard, με συνολική δαπάνη 1 δισ. δολάρια.
Πρόκειται για ειδικά πλοία ικανά να μεταφέρουν έως και 5.000 αυτοκίνητα σε ράφια. Τα αυτοκίνητα στα πλοία αυτά τοποθετούνται σε σιδερένια πλαίσια μήκους 48 ποδών. Το κάθε αυτοκίνητο φορτώνεται στο ανοιχτό box, που μπορεί να έχει έως τρεις μονάδες οχημάτων. Στη συνέχεια τα σιδερένια πλαίσια με τα οχήματα φορτώνονται στα αμπάρια φορτίου σε όλους τους τύπους πλοίων bulkers. Tα λεγόμενα Flat Rack, είναι εξοπλισμένα με ενσωματωμένες ράμπες για την ευκολότερη μεταφορά και τοποθέτηση των οχημάτων.
Ναυλομεσίτες της αγοράς των pure car carriers αναφέρουν ότι αυτά τα μεγάλα bulkers έχουν την ίδια χωρητικότητα με ένα μεσαίου μεγέθους πλοίο pure car, truck carrier PCTC, χρειάζονται λιγότερο χρόνο για να κατασκευαστούν και ενέχουν μικρότερο κίνδυνο για τους επενδυτές, καθώς βασίζονται σε έναν τομέα για να είναι κερδοφόροι.
Η VesselsValue εκτιμά ότι τα πλοία αυτά θα εισφέρουν το 5% της νέας ναυτιλιακής χωρητικότητας αυτοκινήτων από το 2025, ενώ η κατασκευή τους κοστίζει φθηνότερα σε σύγκριση με την τιμή των 90 εκατ. δολαρίων για ένα καθαρό μεταφορέα αυτοκινήτων/φορτηγών διπλού καυσίμου [PCTC] χωρητικότητας 7.000 οχημάτων, δήλωσε στο trade winds ο Daniel Nash, επικεφαλής της VesselsValue για τα RoRo και τα πλοία μεταφοράς οχημάτων.
1 εκατ. με containerships
Ο αναλυτής πρόσθεσε ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στείλει φέτος 1 εκατ. αυτοκίνητα και με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σχεδόν το ένα τέταρτο των προβλεπόμενων 4,22 εκατ. συνολικών εξαγωγών ελαφρών οχημάτων της Κίνας για το 2023.
«Από τη μεταφορά του κάθε αυτοκινήτου οι Κινέζοι εξαγωγείς εξοικονομούν από 400 έως 1.000 δολάρια ανά αυτοκίνητο και ως εκ τούτου δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε αν δούμε τις τιμές των ναύλων και των χρονοναυλώσεων να πατούν τελικά φρένο στην αγορά των μεταφορέων οχημάτων μετά από μια άνευ προηγουμένου διετή ανοδική πορεία», δήλωσε ο Nash.
Τα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια, αλλά η εξαγωγική ικανότητα της Κίνας, που έχει επηρεαστεί από παράγοντες όπως τα περιοριστικά μέτρα από την πανδημία του κορωνοϊού και η έλλειψη χωρητικότητας εξειδικευμένων μεταφορέων αυτοκινήτων, δεν επαρκεί.
Ξεπέρασε την Ιαπωνία
Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η Κίνα, απελευθερωμένη από τους περιορισμούς του Covid, έχει ξεπεράσει την Ιαπωνία και έχει γίνει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο, αυξάνοντας το εμπόριο κατά 82% σε ετήσια βάση, με 1,76 εκατ. ελαφρά οχήματα να έχουν αποσταλεί από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο.
Ο κινεζικός κρατικός ναυτιλιακός γίγαντας Cosco ενήργησε γρήγορα όταν έγινε φανερό ότι η ναυτιλιακή χωρητικότητα ήταν μικρή από το τέλος του 2020.