Σε ικανοποιητικά επίπεδα, παρά την οικονομική κρίση από τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο, παρέμεινε το 2022 η παγκόσμια τραπεζική χρηματοδότηση της ναυτιλίας, που αποτιμάται στα 350 δισ. δολ.
Η Petrofin στην ετήσια έρευνά της εκτιμά επίσης ότι φέτος ο ναυτιλιακός κλάδος συναντά προς το παρόν δυσκολίες για να εξασφαλίσει επαρκή χρηματοδότηση, ωστόσο εκτιμά ότι η χρηματοδοτική μίσθωση και οι ιδιωτικές τοποθετήσεις έχουν εξελιχθεί σε μια αποδεκτή εναλλακτική λύση που θα οδηγήσει σταδιακά σε αύξηση της παγκόσμιας ναυτιλιακής χρηματοδότησης.
Επισημαίνει ότι πλέον ο τραπεζικός δανεισμός έχει μετατοπιστεί περισσότερο υπέρ των «πράσινων» πλοίων με έμφαση στην περιβαλλοντική, κοινωνική και εταιρική διακυβέρνηση (ESG).
Σύμφωνα με την Petrofin Research, εάν στην τραπεζική χρηματοδότηση της ναυτιλίας συμπεριληφθεί η χρηματοδοτική μίσθωση και η χρηματοδότηση των εξαγωγών, ο τραπεζικός δανεισμός της ναυτιλίας αποτιμάται σε 525 δισ. δολάρια ΗΠΑ, που αντιπροσωπεύει τα δύο τρίτα της παγκόσμιας χρηματοδότησης. Εν τω μεταξύ, η μετατόπιση του βάρους της χρηματοδότησης από την Ευρώπη προς την Άπω Ανατολή συνεχίστηκε, με το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών να μειώνεται στο 49,5%, ενώ τα μερίδια της Άπω Ανατολής αυξήθηκαν στο 44% του παγκόσμιου συνόλου της ναυτιλιακής χρηματοδότησης.
Αύξηση στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση για το 2022 από τις ελληνικές τράπεζες
Για τις ελληνικές τράπεζες η χρηματοδότηση της ναυτιλίας παρουσίασε ετήσια αύξηση κατά 4,6% και διαμορφώθηκε στα 13 δισ. δολ. το 2022 έναντι 12,5 δισ. δολάρια το 2021.
Ο δανεισμός των 40 κορυφαίων τραπεζών του κόσμου για το 2022 ανήλθε σε 289,39 δισ. δολάρια, έναντι 290,12 δισ. δολαρίων το 2021.
Για τα ευρωπαϊκά τραπεζικά ιδρύματα ο τραπεζικός δανεισμός της ναυτιλίας ανήλθε σε 143 δισ. δολ., για τις αμερικανικές τράπεζες σε 18,75 δισ. δολ. και για τα τραπεζικά ιδρύματα στις χώρες Ασίας Ειρηνικού (APAC) στα 127,33 δισ. δολ.
Διαβάστε επίσης: