«Η ελληνική ναυτιλία είναι, αλλά πρέπει και να αναδειχθεί ως ένας από τους πιο παραγωγικούς τομείς της χώρας. Για τον λόγο αυτό πρέπει όλοι να βοηθήσουμε για την αναβάθμιση όλων των υπηρεσιών που σχετίζονται με αυτή».
Αυτό δήλωσε στη «Ν» ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κατά την ανάληψη των νέων του καθηκόντων.
Επανερχόμενος σε ένα υπουργείο που γνωρίζει καλά, ο κ. Βαρβιτσιώτης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε μία ακόμη σημαντική για την ελληνική οικονομία δραστηριότητα, τον τουρισμό, και ειδικότερα τον θαλάσσιο τουρισμό που αφορά άμεσα το χαρτοφυλάκιό του. «Εκατομμύρια άνθρωποι από όλο τον κόσμο επιλέγουν την Ελλάδα για διακοπές. Οφείλουμε να τους παρέχουμε τις καλύτερες υπηρεσίες, αλλά και αίσθημα ασφάλειας σε ξηρά και θάλασσα».
Στις προτεραιότητες του υπουργού είναι και τα νησιά. Μαζί με τον τουρισμό συμπεριλαμβάνεται και η δωδεκάμηνη ανάπτυξή τους. Τα λιμάνια της νησιωτικής Ελλάδας, όπως είπε στη «Ν», πρέπει να αναπτυχθούν με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του μέλλοντος και θα δείχνει ακριβώς αυτόν τον αναπτυξιακό ρόλο που μπορούν να παίξουν τα λιμάνια για τη μεγέθυνση της ελληνικής οικονομίας.
Παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη από τον υπηρεσιακό υπουργό, Θεόδωρο Κλιάρη, κατά τη χθεσινή τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας, ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι θα πρέπει να καταστήσουμε την ελληνική ναυτιλία έναν από τους πιο παραγωγικούς τομείς της χώρας μας, με αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς όσους δραστηριοποιούνται γύρω από τις θαλάσσιες δραστηριότητες.
«Θα πρέπει» τόνισε «να γίνει κοινή συνείδηση ότι Ελλάδα χωρίς θάλασσα δεν υπάρχει και δεν υπάρχει ανάπτυξη σε αυτό τον τόπο χωρίς να υπάρχει ελληνική σημαία σε καράβια από άκρη σε άκρη σε όλο τον πλανήτη, προσφέροντας ναυτιλιακές υπηρεσίες».
Απάντηση στις κρίσεις
Η ναυτιλία μπορεί να αποτελεί το αντίδοτο και την απάντηση σε κάθε κρίση, είπε ο υπουργός, υπογραμμίζοντας ότι η ελληνική ναυτιλία παρά τις κρίσεις που πέρασε ο πλανήτης στάθηκε όρθια και αναπτύχθηκε, καθιστώντας τη χώρα μας ισχυρή διπλωματικά και εθνικά.
Τόνισε ότι τα λιμάνια μας γίνονται πλέον ο ενεργειακός κόμβος της Ευρώπης, καθώς τα ελληνόκτητα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου αποτελούν την απάντηση στους πρόσφατους εκβιασμούς της Ρωσίας προς την Ευρώπη και βέβαια τη μεγάλη πρόκληση που έχουμε για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων στην ΑΟΖ σε Αιγαίο και νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Μίλησε επίσης για τον σημαντικό ρόλο που παίζει το υπουργείο Ναυτιλίας στη διασύνδεση της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ελλάδα και την ανάπτυξή της, διαβεβαιώνοντας τις τοπικές κοινωνίες των νησιών ότι το υπουργείο θα είναι πάντα δίπλα τους για να αντιμετωπίσει όλα τα ζωντανά προβλήματα που έχουν οι νησιώτες.
Εξέφρασε επίσης την απόλυτη ικανοποίησή του που μαζί του ως υφυπουργός Ναυτιλίας αναλαμβάνει ένας εκλεκτός εκπρόσωπος της Δωδεκανήσου, ο Γιάννης Παππάς.
Στήριξη στο Λιμενικό
Ο κ. Βαρβιτσιώτης εξέφρασε την απόλυτη στήριξή του στο έργο του Λιμενικού Σώματος. Πρόσθεσε ότι στο πρόσωπό του πρέπει να βλέπουν έναν άνθρωπο που έχει αγκαλιάσει το έργο τους, έχει εμπιστευτεί τις ικανότητές τους, και έναν άνθρωπο που θα τους στηρίζει σε αυτό που ξέρουν να κάνουν καλύτερα, πέρα από διοίκηση του υπουργείου, να σώζουν ανθρώπινες ζωές στη θάλασσα.
«Για μένα η προστασία των θαλάσσιων συνόρων από κάθε λογής επιβουλή είναι σαφέστατα μια προτεραιότητα, παράλληλα με τη διασφάλιση ότι δεν θα βρεθεί ούτε ένας να σηκώσει αρνητικά το δάχτυλο δείχνοντας προς τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος και ρίχνοντας την οποιαδήποτε μομφή» ανέφερε ο ίδιος.
Ευρωπαϊκή ευθύνη
Από την πλευρά του, ο υπηρεσιακός υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι το Μεταναστευτικό πρέπει να γίνει κατανοητό και αποδεκτό και ότι αποτελεί ευθύνη της Ευρώπης συνολικά, που θα πρέπει να το διαχειριστεί με ενότητα, αλληλεγγύη και αποφασιστικότητα.
Με αποκορύφωμα το τραγικό συμβάν της βύθισης του αλιευτικού σκάφους μεταφοράς μεταναστών ανοιχτά της Πύλου, ο κ. Κλιάρης εξέφρασε «την αμέριστη λύπη μου στις οικογένειες των θυμάτων και των αγνοουμένων», προσθέτοντας ότι το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή κλήθηκε να διαχειριστεί μια από τις δυσκολότερες επιχειρήσεις του.