Αύξηση εσόδων και κινήσεις μείωσης του χρέους κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο του 2023 η Dynagas LNG Partners, συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου, διατυπώνοντας παράλληλα θετικές εκτιμήσεις για την αγορά.
Ειδικότερα, τα έσοδα από ταξίδια ανήλθαν το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2023 στα 37,2 εκατ. δολάρια από 33,2 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η αύξηση αποδίδεται από τη Dynagas στην απόσβεση αναβαλλόμενων εσόδων από τη νέα ναύλωση που εξασφάλισε με την Equinor ASA για το LNG carrier Arctic Aurora, η οποία θα ξεκινήσει τον προσεχή Σεπτέμβριο, καθώς και στα υψηλότερα έσοδα που αποκόμισε από το Clean Energy, που πέρυσι βρισκόταν σε δεξαμενισμό.
Παράλληλα, η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία σημείωσε το φετινό πρώτο τρίμηνο προσαρμοσμένα EBITDA 23,5 εκατ. δολαρίων, έναντι 22,9 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Στον αντίποδα, τα καθαρά κέρδη της ναυτιλιακής υποχώρησαν στα 9,6 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2023, από 23,8 εκατ. δολάρια το ίδιο διάστημα του 2022.
Η μείωση της κερδοφορία οφείλεται, σύμφωνα με τη Dynagas, στην πτώση των κερδών από τη συναλλαγή ανταλλαγής επιτοκίων και την αύξηση των καθαρών τόκων και των χρηματοοικονομικών εξόδων.
Εθελοντικές πληρωμές
Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή διευθετεί το χρέος της. Όπως ανέφερε ο CEO, Tony Lauritzen, «παραμένουμε προσηλωμένοι στη στρατηγική δημιουργίας αξίας των μετοχών μέσω της μείωσης του χρέους.
Από τον Σεπτέμβριο του 2019 έχουμε αποπληρώσει 218,4 εκατ. δολάρια σε χρέος, που περιλαμβάνουν δύο εθελοντικές προπληρωμές δανείων ύψους 18,7 εκατ. δολαρίων και 31,3 εκατ. δολαρίων, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στις 12 Οκτωβρίου 2022 και στις 27 Μαρτίου 2023 αντίστοιχα, σε συμφωνία με τους δανειστές της πιστωτικής μας διευκόλυνσης, ύψους 675 εκατ. δολαρίων».
Σύμφωνα με τον ίδιο, το τρέχον χρέος της εταιρείας ανέρχεται σε 456,6 εκατ. δολάρια. Από τον Δεκέμβριο του 2019, η Dynagas έχει μειώσει τον δείκτη καθαρής μόχλευσης από 6,6 σε 4,5, ενώ έχει αυξήσει την αξία ιδίων κεφαλαίων κατά 37%, στα 430,6 εκατ. δολάρια.
Και τα έξι πλοία μεταφοράς LNG του στόλου ταξιδεύουν υπό μακροχρόνιες ναυλώσεις με διεθνείς ενεργειακές εταιρείες, μέσης υπολειπόμενης διάρκειας 6,1 ετών. Μέχρι τις 20 Ιουνίου 2023, τα εκτιμώμενο ανεκτέλεστο συμβασιοποιημένων εσόδων ανέρχεται σε 960 εκατ. δολάρια.
Θετικό outlook
Θετικές προοπτικές στην αγορά των πλοίων μεταφοράς LNG «βλέπει» ο CEO της Dynagas LNG Partners, Tony Lauritzen.
«Οι τιμές του φυσικού αερίου στα κύρια hubs είναι σήμερα σημαντικά χαμηλότερες συγκριτικά με έναν χρόνο πριν, όταν έφτασαν σε νέα υψηλά, ως απότοκο της ρωσο-ουκρανικής κατάστασης. Το spread, ωστόσο, μεταξύ των τιμών φυσικού αερίου στις ΗΠΑ και των τιμών LNG στην Ευρώπη και την Άπω Ανατολή εξακολουθεί να είναι υγιές. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι θετικό για την οικονομική βιωσιμότητα και επομένως την παγκόσμια ανάπτυξη» σημείωσε.
«Εκτιμάται ολοένα και περισσότερο ότι το LNG είναι ένα απαραίτητο συστατικό για τη διαχείριση των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος, καθώς και για την ενεργειακή ασφάλεια και παρά την αύξηση του κόστους, αναμένουμε τη συνέχιση της λήψης τελικών επενδυτικών αποφάσεων για ώριμα έργα παραγωγής LNG, την εκτέλεση νέων μακροπρόθεσμων συμφωνιών αγοραπωλησιών LNG και κατά συνέπεια συνεχιζόμενη ζήτηση για πλοία μεταφοράς LNG» πρόσθεσε ο CEO της εταιρείας.
«Υπό το φως αυτών των εξελίξεων, πιστεύουμε ότι οι προοπτικές για την αγορά και την εταιρεία παραμένουν θετικές» κατέληξε.