Στο 1,72 δισ. ευρώ ανήλθε το 2022 η συνολική ασφαλιζόμενη αξία 11.116 ιδιωτικών και επαγγελματικών σκαφών, ενώ οι πληρωθείσες αποζημιώσεις ανέρχονται σε 748.579 ευρώ και οι εκκρεμείς σε 3,3 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας, για τις ασφαλίσεις των σκαφών αναψυχής το 2022 από 14 ασφαλιστικές επιχειρήσεις εκδόθηκαν συνολικά 11.166 συμβόλαια, ενώ καταγράφηκαν ακόμη 28.494 αυτόνομα συμβόλαια κάλυψης αστικής ευθύνης, μέρος των οποίων παρέμεινε σε ισχύ και εντός του 2023.
Συγκεκριμένα, το πλήθος συμβολαίων για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής για το 2022 ανήλθε σε 7.840, που αποτελεί το 70% του συνόλου (11.166), ενώ η ασφαλιζόμενη αξία ανήλθε σε 835 εκατ. ευρώ.
Στα επαγγελματικά σκάφη με πλήρωμα ο αριθμός των συμβολαίων ανήλθε σε 1.742, που αποτελεί το 15,6% του συνόλου, και με ασφαλιζόμενη αξία τα 672 εκατ. ευρώ. Επίσης για τα επαγγελματικά σκάφη χωρίς πλήρωμα τα ασφαλιζόμενα συμβόλαια έφτασαν τα 1.584, το 14,2% του συνόλου, με ασφαλιζόμενη αξία 215 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με τα πολυασφαλιστήρια συμβόλαια σε επαγγελματικά και ιδιωτικά σκάφη, αυτά που είχαν κάλυψη του ελικοαξονικού συστήματος ανέρχονταν σε σύνολο τα 1.827, ενώ αυτά που είχαν παροχή και σε μηχανικές βλάβες στα 1.648. Από αυτά τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής που είχαν κάλυψη του ελικοαξονικού συστήματος ήταν τα 1.239 και κάλυψη μηχανικών βλαβών 1.035.
Στα επαγγελματικά σκάφη με πλήρωμα η κάλυψη του ελικοαξονικού συστήματος ανήλθε σε 538 σκάφη και για μηχανικές βλάβες στα 455. Επίσης στα επαγγελματικά σκάφη χωρίς πλήρωμα η κάλυψη του ελικοαξονικού συστήματος αφορούσε 50 σκάφη και για μηχανικές βλάβες 158.
Η συνολική ασφαλιζόμενη αξία για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής ανήλθε 835,7 εκατ. ευρώ, για τα επαγγελματικά σκάφη με πλήρωμα στα 672,5 εκατ. ευρώ και στα επαγγελματικά σκάφη χωρίς πλήρωμα στα 215,9 εκατ. ευρώ.
Για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που είχαν εκδοθεί το 2022 δηλώθηκαν 379 ζημιές εντός του 2022, ενώ πληρώθηκαν αποζημιώσεις ύψους 748.579 ευρώ εντός του 2022, ενώ σχηματίστηκε στις 31/12/2022 απόθεμα εκκρεμών αποζημιώσεων 3.336.204 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, στα ιδιωτικά σκάφη το πλήθος ζημιών ήταν 177, στα επαγγελματικά με πλήρωμα 95 και στα επαγγελματικά χωρίς πλήρωμα 107.
Σύμφωνα με τον νέο νόμο, για τα σκάφη αναψυχής επαναπροσδιορίζεται και αλλάζει το μέχρι πρότινος ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης του πλοιοκτήτη πλοίου αναψυχής ή επαγγελματικού τουριστικού ημερόπλοιου, ολικής χωρητικότητας μικρότερης των 300 gt. Συγκεκριμένα προβλέπεται αύξηση του ισχύοντος ελάχιστου υποχρεωτικού ορίου κάλυψης ανά θύμα και ανά συμβάν για την κάλυψη της αστικής ευθύνης για σωματικές βλάβες ή θάνατο από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία συνιστά ναυτικό ατύχημα, και επιπλέον ορίζεται συνολικό όριο ανά ασφαλιστική περίοδο για κάθε προσφερόμενη κάλυψη.
Εξάλλου κυρίαρχη μορφή διαμεσολάβησης στις ασφαλίσεις σκαφών αναψυχής ήταν η μη αποκλειστική συνεργασία με πράκτορες (66,4% του συνόλου της παραγωγής ασφαλίστρων του κλάδου), ακολουθούμενη από τη συνεργασία με τους μεσίτες ασφαλίσεων (20,6% αντίστοιχα).