Μία είδηση-έκπληξη έκρυβε το κλείσιμο της συνεδρίασης στη Wall Street την Παρασκευή, αναφορικά με τις ελληνικές ναυτιλιακές εισηγμένες, καθώς η Danaos Corp του Γιάννη Κούστα αποκάλυψε την απόκτηση μετοχικού μεριδίου στην αμερικανική Eagle Bulk Shipping.
Με σημείωμά της προς την Αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC), η Danaos, μία εταιρεία με αποκλειστική δραστηριότητα στην αγορά των πλοίων μεταφοράς containers, γνωστοποίησε ότι έχει συγκεντρώσει 1,37 εκατ. μετοχές της Eagle Bulk, εταιρείας με στόλο bulk carriers, αριθμός που μεταφράζεται σε μετοχικό ποσοστό 9,99%.
Είναι άγνωστο ακόμη αν η Danaos έχει καταρτίσει σχέδιο απόκτησης και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ή αν θα εστιάσει στη διατήρηση και αύξηση ενός ποσοστού σε μία εταιρεία με προοπτικές, αποφέροντας εν τέλει κέρδη για τους μετόχους της.
Ελκυστική επένδυση
Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην επενδυτική πλατφόρμα Seeking Alpha, η μετοχή της Eagle Bulk διαπραγματεύεται σήμερα με έκπτωση περίπου 30% σε σχέση με την καθαρή αξία ενεργητικού (NAV) της.
«Πιστεύουμε ότι η μετοχή αποτελεί ελκυστική επιλογή για επενδυτές που αναζητούν κέρδη από τη βελτιωμένη αγορά του ξηρού φορτίου» είχαν αναφέρει πριν από περίπου ένα μήνα οι αναλυτές
Frode Morkedal και Even Kolsgaard της επενδυτικής τράπεζας Clarksons Securities.
Χρηματιστηριακοί αναλυτές επισημαίνουν ότι αυτή η σημαντική έκπτωση, σε συνδυασμό με τον ισχυρό ισολογισμό και τη ρευστότητα της Eagle Bulk, αλλά και τις θετικές προοπτικές για το ξηρό φορτίο (χαμηλό βιβλίο παραγγελιών, αναμενόμενα αύξηση της ζήτησης) προσέλκυσαν την Danaos.
Η Eagle Bulk ελέγχει συνολικά 52 bulk carriers, μικρού και μεσαίου μεγέθους, τύπου supramax και ultramax. Από την άλλη, η Danaos διαθέτει ένα στόλο από 68 εν ενεργεία containerships, συνολικής χωρητικότητας 421.293 TEUs, ενώ «τρέχει» ναυπηγικό πρόγραμμα για οκτώ ακόμη.
Η Costamare
Υπενθυμίζεται ότι ένας ακόμη ελληνικός κολοσσός της αγοράς των containerships, η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου έκανε στη διάρκεια του 2021 άνοιγμα στον κλάδο του ξηρού φορτίου, με εξαγορές second hand πλοίων. Σήμερα, διαχειρίζεται 43 bulk carriers.
Πρόσφατα η εισηγμένη λάνσαρε και την Costamare Bulkers, μία πλατφόρμα που ναυλώνει bulk carriers και αξιοποιεί λύσεις, όπως συμφωνίες μελλοντικής εκπλήρωσης και αντιστάθμισης καυσίμων.