Ανθεκτική στις κρίσεις έχει αποδειχθεί εδώ και τρεις δεκαετίες η Tsakos Energy Navigation. Στην γενική συνέλευση της ΤΕΝ, όπου πρόεδρος ορίστηκε ο κ. Γιώργος Σαρόγλου, μέχρι πρότινος Chief Operating Officer της εταιρείας, ο δρ. Νίκος Τσάκος επεσήμανε: «Η ΤΕΝ μέσα στις αλλεπάλληλες παγκόσμιες κρίσεις, είτε είναι υγειονομικές είτε οικονομικές, είναι από τις ελάχιστες ναυτιλιακές εταιρείες που όχι μόνο επιβιώνει, αλλά αναπτύσσεται συνεχώς δίνοντας επί 20 συναπτά χρόνια μερίσματα στους μετόχους της, ενώ μειώνει τον δανεισμό της και αυξάνει τη δύναμη του στόλου της».
Όπως είπε, από το 1993 και μετά η εταιρεία αντιμετώπισε πέντε παγκόσμιες κρίσεις. Η πρώτη ήταν τη δεκαετία του ’90 στην Άπω Ανατολή, η δεύτερη το 2001 με το τρομοκρατικό χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους, ακολούθησε το 2008 η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, το 2020 ήταν η πανδημία ενώ τελευταία το 2022 ο πόλεμος στην Ουκρανία».
«Η εταιρεία διαχειρίστηκε την κρίση και βγήκε από την καταιγίδα ακόμη πιο δυνατή και αυτή τη φορά», σημείωσε ο κ. Τσάκος.
Από τη πλευρά του ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος στάθηκε στο σοβαρό πρόβλημα της έλλειψης Ελλήνων ναυτικών: «Δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλοί Έλληνες ναυτικοί να μας ακολουθήσουν. Προσπαθούμε να βελτιώσουμε την κατάσταση και α σταματήσουμε τον αφελληνισμό της ναυτιλίας μας. Γιατί θα πάψει να υπάρχει ελληνική ναυτιλία όταν δεν θα υπάρχουν Έλληνες ναυτικοί», τόνισε χαρακτηριστικά.
Επισημαίνεται ότι τα έσοδα της ΤΕΝ ανήλθαν στα 261,2 εκατ. δολάρια το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2023, από 149,7 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ήτοι καταγράφηκε άνοδος 74%. Τα καθαρά κέρδη της ναυτιλιακής διαμορφώθηκαν στα 177,4 εκατ. δολάρια φέτος, έναντι 6,3 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (χρονοναύλωση) έφτασε τα 41.882 δολάρια το ά τρίμηνο τρίμηνο από 19.730 δολάρια το ίδιο διάστημα του 2022.
Η ΤΕΝ ιδρύθηκε το 1993, εισήχθη άμεσα στο χρηματιστήριο του Όσλο και από το 2002 είναι εισηγμένη στην αγορά της Νέας Υόρκης. Σήμερα διαχειρίζεται ένα στόλο από 67 πλοία, crude tankers, product tankers και LNG carriers, συμπεριλαμβανομένων των νεότευκτων πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 8,4 εκατ. dwt.