Στην αγορά των υπερ-δεξαμενόπλοιων στρέφει το ενδιαφέρον της η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου, δρομολογώντας μία παραγγελία ύψους 230 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεως (LOI) με το κινεζικό ναυπηγείο New Times για την κατασκευή δύο VLCCs, χωρητικότητας 300.000 dwt έκαστο, με προγραμματισμένη παράδοση το 2026.
Ναυλομεσίτες προσδιορίζουν το κόστος κάθε πλοίου στα 115 εκατ. δολάρια. Πηγές από το χώρο των ναυπηγείων αναφέρουν ότι τα πρώτης τάξεως κινεζικά ναυπηγεία προσφέρουν τιμές στη «ζώνη» των 115-120 εκατ. δολαρίων για την κατασκευή VLCCs, ενώ στα ιαπωνικά το αντίστοιχο κόστος διαμορφώνεται μεταξύ 123 και 125 εκατ. δολαρίων και στα νοτιοκορεάτικα ακούγονται τιμές 127 εκατ. δολαρίων και άνω.
Το κόστος ναυπήγησης των VLCCs «εκτοξεύτηκε» τα τελευταία χρόνια, καθιστώντας σχεδόν απαγορευτική μία παραγγελία σε ναυπηγεία. Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv Shipbrokers, η τιμή για τη ναυπήγηση ενός υπερ-δεξαμενόπλοιου έφτανε το 2021 κατά μέσο όρο στα 98,3 εκατ. δολάρια.
Εάν η παραγγελία της Dynacom Tankers προχωρήσει σε τελικό στάδιο, θα είναι η πρώτη για VLCC από τον Αύγουστο του 2022 και το τότε συμβόλαιο της ιαπωνικής ΜΟL, όπως αναφέρουν ναυλομεσιτικές πηγές.
«Ορισμένοι πλοιοκτήτες εξετάζουν πλέον πιο θερμά τη ναυπήγηση VLCCs και suezmaxes. Ίσως είναι καλή ευκαιρία να επενδύσει κανείς, λόγω του χαμηλού ποσοστού των νεότευκτων ως αναλογία του εν ενεργεία στόλου» σημειώνουν πηγές του ναυπηγικού κλάδου.
Σημειώνεται ότι έπειτα από ένα μικρό διάστημα διόρθωσης, τα ναύλα για τα VLCCs παίρνουν ξανά την ανιούσα. Με βάση την Fearnley Securities, τα ναύλα από τη Μέση Ανατολή προς την Κορέα «σκαρφάλωσαν» μέσα στην εβδομάδα στα 52.100 δολάρια ημερησίως, αυξημένα κατά 133% σε εβδομαδιαία βάση.
Διευρυμένες επενδύσεις
Αυτή δεν είναι η πρώτη επενδυτική κίνηση της Dynacom Tankers μέσα στο 2023. Η ναυτιλιακή προχώρησε μέσα στον Απρίλιο σε παραγγελία-μαμούθ για 10+4 LR2 tankers στην Κίνα, με συνολικό κόστος τουλάχιστον 635 εκατ. δολαρίων.
Στις αρχές του έτους, η Dynagas, ο βραχίονας LNG carriers, συμφερόντων του κ. Προκοπίου, συμφώνησε με τη νοτιοκορεάτικη γιάρδα Hyundai Heavy Industries για τη ναυπήγηση τριών πλοίων, χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων έκαστο. Κάθε πλοίο φέρεται να κόστισε 261 εκατ. δολάρια, κάτι που σημαίνει ότι η συνολική συμφωνία ξεπέρασε τα 780 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με την πλατφόρμα δεδομένων Equasis, η Dynacom Tankers ελέγχει συνολικά 69 δεξαμενόπλοια. Σημειώνεται ότι ο Όμιλος του Γιώργου Προκοπίου δραστηριοποιείται και στην αγορά του ξηρού φορτίου με την Sea Traders.