Skip to main content

26 ναυτιλιακές Ελλήνων «πλέουν πλησίστιες» στη Wall Street

Κατέγραψαν έσοδα 9,53 δισ. δολ. και ΕBITDA 5,7 δισ. δολ. στη χρήση του 2022.

Η ελληνική ναυτιλία είναι ο μόνος κλάδος της οικονομίας της χώρας που παρουσιάζει τόσο μεγάλη εξωστρέφεια. Δεν είναι μόνο ότι τα σινιάλα των ελληνικών οίκων κυριαρχούν στα λιμάνια σε όλο τον κόσμο. Είναι και η παρουσία τους στις διεθνείς χρηματιστηριακές αγορές. Ο μόνος κλάδος της οικονομίας που έχει έντονη παρουσία στις αμερικανικές χρηματαγορές.

Σ υνολικά 26 ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες είναι εισηγμένες σήμερα είτε στο NYSE είτε στον NASDAQ. Διαθέτουν έναν στόλο από 914 πλοία όλων των τύπων (τάνκερ, bulk carriers, containerships, LNG carriers, LPG carriers) σύμφωνα με τα στοιχεία της XRTC και η κεφαλαιοποίησή τους, με βάση τα στοιχεία του yahoo finance της περασμένης Παρασκευής 9 Ιουνίου, έφτανε τα 9,6 δισ. δολάρια, ενώ οι συνολικές πιστώσεις τους τα 14,93 δισ. δολάρια με βάση τα στοιχεία των ισολογισμών τους στο τέλος του 2022.

Τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση έχει η Star Βulk, με 1,9 δισ. δολάρια και με έναν στόλο από 126 bulk carriers. Ακολουθούν η Danaos με 1,32 δισ. δολάρια και έναν στόλο από 68 containerships, η Costamare με 1,11 δισ. δολάρια έχοντας έναν στόλο από 116 πλοία (containerships και bulk carriers), ενώ κοντά στο 1 δισ. δολάρια είναι και η Dorian LPG (947,37 εκατ. δολάρια) με 21 Very Large Gas Carriers.

Όσον αφορά την αξία του στόλου, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη «Ν» η «VesselsValue», φτάνει τα 27,54 δισ. δολάρια. Τη μεγαλύτερη αξία στόλου έχει η Tsakos Energy Navigation με 3,659 δισ. δολάρια και ακολουθεί η Costamare με 3,654 δισ. δολάρια. Πάνω από τα 2 δισ. δολάρια κοστολογούνται οι στόλοι των Navios Maritime Partners με 2,921 δισ. δολάρια, η Danaos Shipping με 2,811 δισ. δολάρια και η Star Bulk με 2,217 δισ. δολάρια.

Η ταυτότητα των εταιρειών

Σύμφωνα με την έρευνα της «N», η εικόνα που παρουσιάζουν οι εισηγμένες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες στα αμερικανικά χρηματιστήρια, με αλφαβητική σειρά είναι η εξής:

  • Η Capital Product Partners ελέγχει συνολικά 22 πλοία, εκ των οποίων 14 είναι containerships, 7 LNG carriers και 1 bulk carrier, συνολικής αξίας 831,4 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 289,35 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα ύψους 299,07 εκατ. δολαρίων και EBITDA 216,7 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις ανήλθαν στο τέλος του έτους σε 1,29 δισ. δολάρια.
  • Η Castor Maritime διαχειρίζεται συνολικά 21 πλοία, εκ των οποίων 19 είναι bulk carriers και 2 containerships, συνολικής αξίας 392,4 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 42,32 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα ύψους 262,1 εκατ. δολαρίων και EBITDA 149,39 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις έφτασαν στο τέλος του έτους τα 153,7 εκατ. δολάρια.
  • H Costamare διαχειρίζεται συνολικά 116 πλοία, εκ των οποίων 71 είναι containerships και 45 bulk carriers, συνολικής αξίας 3,65 δισ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στο 1,113 δισ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα ύψους 1,11 δισ. δολαρίων και EBITDA 713,88 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις ανήλθαν στο τέλος του έτους σε 2,58 δισ. δολάρια.
  • Η Danaos Corporation διαχειρίζεται συνολικά 68 containerships, συνολικής αξίας 2,81 δισ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στο 1,329 δισ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 993,34 εκατ. δολαρίων και EBITDA 762,85 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις διαμορφώθηκαν στο τέλος του έτους στα 501,95 εκατ. δολάρια.
  • Η Diana Shipping ελέγχει 43 bulk carriers, συνολικής αξίας 949 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 438,52 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 289,97 εκατ. δολαρίων και EBITDA 181,12 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις διαμορφώθηκαν στο τέλος του έτους στα 663,4 εκατ. δολάρια.
  • H Dorian LPG ελέγχει συνολικά 21 LPG carriers, συνολικής αξίας 948,5 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 947,37 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 389,75 εκατ. δολαρίων και EBITDA 259,35 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις έφτασαν στο τέλος του έτους στα 815,55 εκατ. δολάρια.
  • Η Dynagas LNG Partners ελέγχει συνολικά 6 LNG carriers, συνολικής αξίας 774,8 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 102,67 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 131,66 εκατ. δολαρίων και EBITDA 77,36 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις έφτασαν στο τέλος του έτους στα 497 εκατ. δολάρια.
  • Η EuroDry ελέγχει συνολικά 10 bulk carriers, συνολικής αξίας 182,8 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 40,132 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 70,18 εκατ. δολαρίων και EBITDA 42,25 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις έφτασαν στο τέλος του έτους 81,21 εκατ. δολάρια.
  • Η EuroSeas διαχειρίζεται συνολικά 18 containerships, συνολικής αξίας 608,2 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 155,627 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 182,69 εκατ. δολαρίων και EBITDA 123,55 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις ανήλθαν στο τέλος του έτους σε 107,2 εκατ. δολάρια.
  • Η GasLog Partners ελέγχει συνολικά 14 LNG carriers, συνολικής αξίας 1,67 δισ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 452,62 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 371 εκατ. δολαρίων και EBITDA 274,41 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις έφτασαν στο τέλος του έτους σε 984,5 εκατ. δολάρια.
  • Η Global Ship Lease διαχειρίζεται συνολικά 64 containerships, συνολικής αξίας 1,94 δισ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 683,39 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 645,65 εκατ. δολαρίων και EBITDA 438,52 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις έφτασαν στο τέλος του έτους στα 934,38 εκατ. δολάρια.
  • H Globus Maritime ελέγχει συνολικά 9 bulk carriers, συνολικής αξίας 259,4 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 18,835 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 61,76 εκατ. δολαρίων και EBITDA 34,08 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις διαμορφώθηκαν στο τέλος του έτους σε 44,8 εκατ. δολάρια.
  • Η Imperial Petroleum ελέγχει συνολικά 12 πλοία, εκ των οποίων 8 είναι tankers και 4 bulk carriers, συνολικής αξίας 278,1 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 64,38 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 97,02 εκατ. δολαρίων και EBITDA 42,11 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις έφτασαν στο τέλος του έτους στα 69,96 εκατ. δολάρια.
  • Η Navios Maritime Holdings δραστηριοποιείται στα logistics. H κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 39,49 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 255,4 εκατ. δολαρίων και EBITDA 93,36 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις διαμορφώθηκαν στο τέλος του έτους στα 696,54 εκατ. δολάρια.
  • Η Navios Maritime Partners ελέγχει συνολικά 156 πλοία, εκ των οποίων 81 είναι bulk carriers, 40 tankers, 35 containerships, συνολικής αξίας 2,92 δισ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 640,2 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 1,21 δισ. δολαρίων και EBITDA 684,77 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις ανήλθαν στο τέλος του έτους σε 1,17 δισ. δολάρια.
  • Η OceanPal διαχειρίζεται 5 bulk carriers, συνολικής αξίας 66,4 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 95,95 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 19,09 εκατ. δολαρίων και EBITDA 4,56 εκατ. δολαρίων.
  • H Performance Shipping ελέγχει 8 tankers, συνολικής αξίας 417 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 8,41 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 75,17 εκατ. δολαρίων και EBITDA 39,7 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις έφτασαν στο τέλος του έτους στα 127,83 εκατ. δολάρια.
  • Η Pyxis Tankers διαχειρίζεται συνολικά 4 tankers, συνολικής αξίας 141,9 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 40,40 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 58,34 εκατ. δολαρίων και EBITDA 24,26 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις έφτασαν στο τέλος του έτους στα 70,87 εκατ. δολάρια.
  • Η Safe Bulkers διαχειρίζεται 44 bulk carriers, συνολικής αξίας 1,12 δισ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 385,41 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 349,72 εκατ. δολαρίων και EBITDA 234,17 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις έφτασαν στο τέλος του έτους στα 414,36 εκατ. δολάρια.
  • Η Seanergy Maritime Holdings διαχειρίζεται συνολικά 16 bulk carriers, συνολικής αξίας 261,2 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 88,44 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 125 εκατ. δολαρίων και EBITDA 58,4 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις έφτασαν στο τέλος του έτους στα 255,69 εκατ. δολάρια.
  • Η Star Bulk Carriers ελέγχει συνολικά 126 bulk carriers, συνολικής αξίας 2,21 δισ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται σε 1,9 δισ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 1,44 δισ. δολαρίων και EBITDA 759,37 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις διαμορφώθηκαν στο τέλος του έτους σε 1,28 δισ. δολάρια.
  • H StealthGas ελέγχει 40 LPG carriers, συνολικής αξίας 822,9 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 123,156 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 152,76 εκατ. δολαρίων και EBITDA 64,14 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις έφτασαν στο τέλος του έτους στα 277,1 εκατ. δολάρια.
  • Η Top Ships ελέγχει 10 tankers, συνολικής αξίας 252,4 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 14,33 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 80,66 εκατ. δολαρίων και EBITDA 45,83 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις διαμορφώθηκαν στο τέλος του έτους στα 257,66 εκατ. δολάρια.
  • Η Toro Corp. διαχειρίζεται συνολικά 9 πλοία, εκ των οποίων 8 είναι tankers και 1 LPG carrier, συνολικής αξίας 258,2 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 54,6 εκατ. δολάρια.
  • Η Tsakos Energy Navigation διαχειρίζεται συνολικά 58 πλοία, εκ των οποίων 55 είναι tankers και 3 LNG carriers, συνολικής αξίας 3,66 δισ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 509,26 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε το 2022 έσοδα 860,4 εκατ. δολαρίων και EBITDA 379,21 εκατ. δολαρίων, ενώ οι πιστώσεις έφτασαν στο τέλος του έτους σε 1,66 δισ. δολάρια.
  • Η United Maritime Corporation ελέγχει συνολικά 7 πλοία, εκ των οποίων 6 είναι bulk carriers και 1 tanker, συνολικής αξίας 83,2 εκατ. δολαρίων. Η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης εκτιμάται στα 24,45 εκατ. δολάρια