Ανεβάζουν ταχύτητες τα δεξαμενόπλοια τύπου suezmax και aframax. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Signal Ocean, παρά το γεγονός ότι και την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου καταγράφεται μια συγκράτηση στους ναύλους για μεταφορά αργού, οι ταχύτητες των δύο αυτών τύπων πλοίων, με φορτίο, αυξάνονται.
Από την αρχή του έτους, και οι δύο τύποι πλοίων έχουν σημειώσει αξιοσημείωτη αύξηση της ταχύτητας μεταφοράς φορτίου στη θάλασσα, φθάνοντας σε μέγιστα επίπεδα τον Ιούνιο.
Τα suezmax έπιασαν τους 11,94 κόμβους, από 11,6 κόμβους περίπου τον Μάρτιο, ενώ τα aframaxes έφτασαν τους 11,79 κόμβους την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου, ξεκινώντας από τους 11,3 κόμβους περίπου τον Φεβρουάριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αντίθετη «πορεία» φαίνεται να ακολουθούν τα super tankers, καθώς η ταχύτητά τους κατέγραψε πτώση μετά τον Απρίλιο, όταν και έφτασε σε μέγιστο επίπεδο άνω των 12 κόμβων.
Όσον αφορά την αγορά, παρά την ανακοίνωση της μείωσης της παραγωγής από τη Σαουδική Αραβία, οι τιμές του πετρελαίου σημειώνουν επί του παρόντος πτώση.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο Oil.price, οι πρώτες συναλλαγές της Παρασκευής δείχνουν ότι το αργό τύπου brent διαπραγματεύεται στα 75,5 δολάρια το βαρέλι, ενώ το WTI παραμένει κάτω από τα 71 δολάρια ανά βαρέλι.
Αυτή η πτωτική τάση στις τιμές του πετρελαίου μπορεί να αποδοθεί στις αυξανόμενες οικονομικές ανησυχίες σε Ευρώπη, Κίνα και Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες έχουν δημιουργήσει αρνητικό κλίμα στην αγορά. Η Signal χαρακτηρίζει την εξέλιξη αυτή ενδιαφέρουσα, αφού αυτό συμβαίνει παρά τις εκτιμήσεις που αναφέρουν μια κατάσταση περιορισμένης προσφοράς στην αγορά πετρελαίου.
Η ζήτηση
Όσον αφορά τη ζήτηση σε τόνους ημέρες για αργό, εν μέσω ενδείξεων για ισχυρότερες προοπτικές ζήτησης στο τμήμα Suezmax υπάρχει αυξανόμενη αισιοδοξία και για την αγορά VLCC. Τις τελευταίες ημέρες, η αγορά των VLCC παρουσίασε υψηλότερους ρυθμούς αύξησης σε σύγκριση με τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν πριν από τρεις εβδομάδες. Αυτή η θετική εξέλιξη υποδηλώνει μια πιθανή ανάκαμψη στην αγορά VLCC, προσφέροντας νέα αισιοδοξία στους παράγοντες του κλάδου.
Όσον αφορά τα προϊόντα clean και τη ζήτηση τόνων-ημερών, σημειώνεται ότι οι τιμές των ναύλων panamax έχουν υποστεί απότομη καθοδική διόρθωση από τη στιγμή που έφτασαν στο μέγιστο επίπεδο τη 18η εβδομάδα του έτους. Η διόρθωση αυτή εισήγαγε ένα επίπεδο αβεβαιότητας όσον αφορά τη μελλοντική ευημερία των ναύλων στα panamax.
Όσον αφορά την κατηγορία των MR, οι ρυθμοί αύξησης των προοπτικών ζήτησης συνέχισαν να ακολουθούν παρόμοιο μοτίβο με αυτό που παρατηρήθηκε τις τρεις προηγούμενες εβδομάδες, υποδηλώνοντας μια επίμονη ασθενέστερη προοπτική. Αυτή η συνέπεια στην τάση αναδεικνύει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις και αβεβαιότητες στον τομέα MR.
Οι ναύλοι
Στις αρχές Ιουνίου εξακολουθεί να επικρατεί ασθενέστερο κλίμα στην αγορά ναύλων αργού πετρελαίου, ιδίως σε suezmax και aframax, τα οποία παρουσιάζουν αξιοσημείωτη πτωτική τάση.
Οι τιμές των ναύλων VLCC από Περσικό για Άπω Ανατολή κυμαίνονται πλέον γύρω στο WS46, σημειώνοντας πτώση 60% από την κορυφή που παρατηρήθηκε τη 12η εβδομάδα του έτους.
Οι τιμές των ναύλων suezmax από τη Δυτική Αφρική προς την ηπειρωτική Ευρώπη έχουν υποστεί σημαντική πτώση, φθάνοντας σε χαμηλό επίπεδο WS87. Αυτό αντιπροσωπεύει σημαντική μείωση κατά 38 μονάδες σε σύγκριση με την αιχμή που παρατηρήθηκε την 20ή εβδομάδα του 2023.
Οι ναύλοι των aframax στη Μεσόγειο έχουν σημειώσει αξιοσημείωτη πτώση σε περίπου WS160, σημειώνοντας μείωση 40 μονάδων σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Αυτές οι πτωτικές τάσεις υποδηλώνουν τη δυνητική συνέχιση της αρνητικής πορείας για το επόμενο διάστημα.
Κατά την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου, οι ναύλοι των LR2 AG και LR1 από MEG για Ιαπωνία παρουσίασαν πτώση, δείχνοντας σημάδια για ασθενέστερες προοπτικές. Επί του παρόντος, και οι ναύλοι και στους δύο τύπους προσεγγίζουν περίπου το 135 Worldscale (WS), γεγονός που αντανακλά μείωση σχεδόν 12 μονάδων σε σύγκριση με τις τιμές που παρατηρήθηκαν μόλις πριν από μία εβδομάδα.
Σταθερά τα panamax
Τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, οι τιμές panamax για ταξίδια από Καραϊβική – US Gulf επέδειξαν σταθερότητα, διατηρώντας επίπεδα γύρω στα 275 WS. Αυτή η σταθερότητα των ναύλων σηματοδοτεί μια θετική εξέλιξη, καθώς αντικατοπτρίζει μια αύξηση περίπου 40% σε σύγκριση με το χαμηλό που παρατηρήθηκε τη 19η εβδομάδα του έτους.
– Οι ναύλοι για τα MR1 με φορτία από την Αλγερία προς τη Μεσόγειο παρέμειναν αμετάβλητοι, στα χαμηλά επίπεδα που παρατηρήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, περίπου γύρω στο WS135. Αντίθετα, υπήρξε μια ελαφρά βελτίωση στις τιμές MR1 για τη Βαλτική, οι οποίες παρουσίασαν τώρα μια ήπια αύξηση σε επίπεδα γύρω στο WS143. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 5 μονάδων σε σύγκριση με τα ποσοστά που παρατηρήθηκαν πριν από μία εβδομάδα.
– Στις αρχές Ιουνίου, οι τιμές MR2 για τις αποστολές από την Ευρώπη προς τις ΗΠΑ παρουσίασαν μια ηπιότερη τάση σε σύγκριση με την επίμονη ανοδική πορεία που παρατηρήθηκε την προηγούμενη περίοδο. Ωστόσο, παρά την προσαρμογή αυτή, οι τιμές εξακολουθούν να είναι υψηλότερες από τα χαμηλά επίπεδα που σημειώθηκαν την εβδομάδα 20. Επί του παρόντος, κυμαίνονται γύρω από το επίπεδο των WS175 περίπου, σηματοδοτώντας μια σχετικά σταθερή θέση στην αγορά.