Το θέμα της άμεσης ενεργοποίησης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα επιτρέψει να κάνουν ταξίδια στην Ελλάδα επαγγελματικά super yachts κατά τη καλοκαιρινή περίοδο επαναφέρει η Development Director BWA Yachting Business, Τζίνα Πολέμη.
Με τον νόμο του 2022 επιτρέπεται σε σκάφη με τρίτες σημαίες να επιβιβάζουν επιβάτες από την Ελλάδα. Για την εφαρμογή του νόμου είναι υποχρεωτική η λειτουργία πλατφόρμας που θα καταγράφει τις κινήσεις των σκαφών, αλλά μέχρι τώρα δεν εχει τεθεί σε εφαρμογή.
Σε μια περίοδο που η χώρα μας συγκέντρωσε περισσότερα από 200 σκάφη στις δύο εκθέσεις yachting που έγιναν μέσα στον Μάιο η κ. Πολέμη τονίζει:
«H Ελλάδα είναι για άλλη μια χρονιά στους πρώτους των πρώτων ως επιλογή για τις καλοκαιρινές διακοπές των Mega yachts. Είναι προφανές ότι τα γαλάζια νερά και τα νησιά μας είναι τα δυνατά σημεία που πρέπει να εκμεταλλευτούμε θετικά και να πετύχουμε την απόλυτη πρωτιά».
Σημειώνει όμως ότι «η καθυστέρηση των εφαρμογών Νόμου του 2022 που επιτρέπει στα super yachts να επιβιβάζουν στην χώρα μας χτυπάει καμπανάκι απογοήτευσης στους επαγγελματίες του χώρου, αφού η ταλαιπωρία των επιβατών / ναυλωτών αυτών των σκαφών, που τους υποχρεώνουμε να επιβιβαστούν στις γείτονες χώρες Αλβανία και Τουρκία, είναι χωρίς λογική.
Δυστυχώς αυτή είναι και η τεράστια απώλεια των βασικών εσόδων της Ελλάδας όπως είναι ο ΦΠΑ και οι υπηρεσίες που παρέχονται κατά την επιβίβαση, που και πάλι δυστυχώς δίνουμε απλόχερα στους γείτονες».
Η κ. Πολέμη θεωρεί ότι η ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα εκτοξεύσει τις αφίξεις των ξένων σκαφών, συγχρόνως με τα κρατικά έσοδα, αλλά και τον κύκλο εργασιών στην νησιωτική – και όχι μόνο – Ελλάδα.
«Η επιβεβαίωση του κράτους ότι η παραγωγική λειτουργία του είναι πολύ κοντά, θα μας επιτρέψει να δούμε αισιόδοξα το μέλλον του yachting γενικότερα» δηλώνουν οι εταιρείες του χώρου.
Ήταν απορίας άξιο πόσο καθυστέρησε η κυβέρνηση να θεσμοθετήσει έναν Νόμο που μόνο θετικό πρόσημο μπορεί να έχει για την ελληνική Οικονομία και το ΑΕΠ», σημειώνει χαρακτηριστικά η κ. Πολέμη και προσθέτει: «Το λεγόμενο home porting που θα προκύψει ως αποτέλεσμα της πλήρους άρσης του καμποτάζ επιτρέποντας στα ξένα σκάφη να επιβιβάζουν στην Ελλάδα, καθώς θα είναι πιο εύκολο να εκκινούν από εδώ, αντί να τους υποχρεώνουμε να πάνε στις γείτονες χώρες (με συνέπεια οι δύο αυτές χώρες να κρατούν ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς, παραχωρώντας το με τη λάθος πολιτική μας) θα αυξήσει τον κύκλο εργασιών στους επαγγελματίες. Συγκεκριμένα, την επισκευαστική ζώνη, τους τροφοδότες, όσους ασχολούνται με τη ναυλαγορά, τις εταιρείες με ναυλώσεις minibus, τις υποστηρικτικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών και φυσικά στις μαρίνες. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε βέβαια ότι οι υποδομές είναι ελλιπείς για τη ζήτηση που ήδη έχει η Ελλάδα και θα πρέπει να εγκριθούν άμεσα αδειοδοτήσεις σε στοχευμένα σημεία σε όλη τη χώρα που θα ανακουφίσουν τις ήδη πιεσμένες μαρίνες της Αθήνας.
Φυσικά η “αποκέντρωση” των σκαφών θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και στους νέους μας στην Περιφέρεια, διότι ο κλάδος αυτός θεωρείται παγκοσμίως η αφρόκρεμα του Τουρισμού. Οι σχετικές εταιρείες στην υπόλοιπη Ευρώπη αλλά και στην Αμερική έχουν ήδη αναπτυχθεί τα μέγιστα σε αυτόν τον τομέα επί δεκαετίες και απολαμβάνουν τους καρπούς.
Σε αναμονή των εξελίξεων, λοιπόν, μένοντας κοντά στους επαγγελματίες του χώρου και ειδικότερα εκείνους της νησιωτικής Ελλάδας, που περιμένουν τη θερινή περίοδο για να αυξήσουν τον ετήσιο προϋπολογισμό τους, που είναι και η μόνη πηγή εσόδων τους».