Επενδυτικό άνοιγμα στα μεγάλα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τύπου capesize και newcastlemax έκανε μέσα στο 2023 η Cape Shipping, συμφερόντων Τζένης Ανδριανοπούλου, η οποία επανήλθε σε αγορές τονάζ, μετά από ένα σημαντικό διάλειμμα.
Ειδικότερα, στον στόλο της εταιρείας εμφανίστηκαν τις τελευταίες ημέρες δύο bulk carriers, τύπου capesize. Ο λόγος για τα Golden Feng και Golden Shui (χωρητικότητας 169.300 dwt και κατασκευής 2009 έκαστο), τα οποία αναφέρθηκαν από ναυλομεσίτες τον περασμένο Μάρτιο ότι πουλήθηκαν σε Έλληνες, έναντι συνολικά 46 εκατ. δολαρίων.
Τα δύο πλοία, τα οποία ανήκαν στην Golden Ocean, συμφερόντων του Νορβηγού μεγιστάνα John Fredriksen, έχουν ήδη μετονομαστεί σε Cape Astra και Cape Pylos, σύμφωνα με στοιχεία από ναυτιλιακές πλατφόρμες, και εντοπίζονται στο στόλο της Cape Shipping.
Αυτή, όμως, δεν είναι η μόνη κίνηση της ναυτιλιακής. Στον στόλο της εμφανίστηκε στις αρχές του έτους και το newcastlemax Cape Kensington (χωρητικότητας 203.000 dwt και κατασκευής 2006), πρώην China Steel Team. To κόστος αγοράς του τελευταίου ανήλθε πλησίον των 17,5 εκατ. δολαρίων.
Με άλλα λόγια, κατά τους τελευταίους μήνες, η Cape Shipping δαπάνησε περισσότερα από 63 εκατ. δολάρια για να ενισχύσει το στόλο της με αυτά τα τρία μεγάλα bulkers.
Ρευστότητα από εντυπωσιακές πωλήσεις
Αυτά τα deals σηματοδοτούν τις πρώτες αγορές πλοίων για την εταιρεία μετά από αρκετό καιρό. Οι τελευταίες επενδυτικές κινήσεις για βαπόρια που ανήκουν σήμερα στο στόλο ήταν μία παραγγελία για τέσσερα containerships, τα οποία παρέλαβε το 2020 και το 2021 και η αγορά ενός μεταχειρισμένου φορτηγού το 2020.
Η Cape Shipping βρέθηκε στο επίκεντρο του ναυτιλιακού ενδιαφέροντος στη διάρκεια του μεγάλου ράλι της αγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2021. Αυτό διότι τότε, όπως είχαν αναφέρει ναυλομεσιτικές πηγές, η εταιρεία πούλησε το containership Cape Chronos (χωρητικότητας 6.969 TEUs και κατασκευής 2015) έναντι 132,5 εκατ. δολαρίων, αξιοποιώντας την «εκτόξευση» των αξιών στην αγορά. Αυτό το ποσό είναι υπερδιπλάσιο από τα 58 εκατ. δολάρια που φέρεται να ξόδεψε η Cape Shipping για την κατασκευή του εν λόγω βαποριού.
Έτσι, με τη δυναμική της ρευστότητας που συγκέντρωσε από κινήσεις σαν και αυτήν, ρίχνεται και πάλι στην αγορά για να επεκτείνει το μέγεθος του στόλου. Σήμερα, η Cape Shipping διαχειρίζεται 17 πλοία, bulk carriers και containerships, σύμφωνα με την πλατφόρμα δεδομένων Equasis.