Skip to main content

Tsakos Energy Navigation: Γιορτάζει 30 χρόνια με κέρδη-ρεκόρ

Ανήλθαν σε 261,2 εκατ. δολάρια το α΄ τρίμηνο 2023, από 149,7 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περσινή περίοδο, άνοδος 74%

Θεαματική αύξηση εσόδων και κερδών σημείωσε στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023 η Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων του Νικόλα Τσάκου.

Τα θετικά θεμελιώδη μεγέθη, σε συνδυασμό με τις διαταραχές στον εμπορικό «χάρτη» και την αύξηση των αποστάσεων, στον απόηχο του πολέμου στη Ουκρανία, στηρίζουν την αγορά των δεξαμενόπλοιων, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας, που φέτος συμπληρώνει 30 χρόνια ως εισηγμένη σε χρηματιστήρια.

Έτσι, τα έσοδα της ΤΕΝ ανήλθαν στα 261,2 εκατ. δολάρια το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2023, από 149,7 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ήτοι καταγράφηκε άνοδος 74%. Τα καθαρά κέρδη της ναυτιλιακής «εκτοξεύτηκαν» στα 177,4 εκατ. δολάρια φέτος, έναντι 6,3 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Ενδεικτικό στοιχείο της ανοδικής πορείας της αγοράς είναι η αύξηση των ναύλων ανά πλοίο που κατέγραψε φέτος η TEN. Συγκεκριμένα, το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης «σκαρφάλωσε» στα 41.882 δολάρια το φετινό πρώτο τρίμηνο από 19.730 δολάρια το ίδιο διάστημα του 2022.

Το ποσοστό κάλυψης του στόλου σε ναυλώσεις έφτασε το 96,4%, «αντανακλώντας την αποδοτική τεχνική διαχείριση και το μικρό αριθμό προγραμματισμένων δεξαμενισμών κατά την εξεταζόμενη περίοδο» αναφέρεται σχετικά. Η ΤΕΝ, μάλιστα, εξασφάλισε νέες ναυλώσεις ή επεκτάσεις συμφωνιών για 15 από τα πλοία του στόλου της.

Σε αυτό το πλαίσιο, η εισηγμένη προκήρυξε για το 2023 ετήσιο μέρισμα 0,60 δολαρίων ανά μετοχή. Τα 0,30 δολάρια θα πληρωθούν στις 15 Ιουνίου 2023 και τα υπόλοιπα 0,30 δολάρια τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους. Αυτό το ποσό είναι αυξημένο κατά 140%, συγκριτικά με το μέρισμα του 2022. Η εταιρεία, μάλιστα, εξετάζει και πρόσθετη πληρωμή εντός του έτους.

Η ΤΕΝ ιδρύθηκε το 1993, εισήχθη άμεσα στο χρηματιστήριο του Όσλο και από το 2002 είναι εισηγμένη στην αγορά της Νέας Υόρκης. Σήμερα διαχειρίζεται ένα στόλο από 67 πλοία, crude tankers, product tankers και LNG carriers, συμπεριλαμβανομένων των νεότευκτων πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 8,4 εκατ. dwt.