Στον σχεδιασμό δικών της δρομολογίων μετά και την αναστολή της συμμαχίας 2M από κοινού με την AP Moller-Maersk, προτίθεται να προχωρήσει η MSC.
Σύμφωνα με ανάλυση του οίκου Alphaliner, ο μεγαλύτερος μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο επαναφέρει από τις 9 Ιουνίου ένα δεύτερο αυτόνομο δρομολόγιο μεταξύ κύριων λιμένων της Κίνας και της Βόρειας Ευρώπης.
Η αποκαλούμενη υπηρεσία Swan θα συνδέει την Κίνα με τα λιμάνια της Μπενελούξ, της Πολωνίας και της Βαλτικής, συμπεριλαμβανομένων των απευθείας συνδέσεων με την Γκντίνια και την Κλαϊπέντα από την Ασία. Η MSC εκτελούσε την υπηρεσία αυτή παλαιότερα μαζί με τον εταίρο της στη συμμαχία 2M, την AP Moller-Maersk.
Έως σήμερα πάντως δεν έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες σχετικά με το πλοίο που θα δρομολογηθεί στη νέα υπηρεσία Swan, ενώ είναι ο δεύτερος εμπορικός διάδρομος Ασίας-Ευρώπης που επαναλειτουργεί αυτόνομα από την MSC φέτος.
Τον Μάρτιο, η Mediterranean Shipping Company επαναλειτούργησε την υπηρεσία Dragon μεταξύ Ασίας και Μεσογείου, την οποία οι εταίροι της 2Μ είχαν αναστείλει τον Απρίλιο του 2020. Όπως ανέφεραν τότε brokers, αυτό σηματοδοτεί ότι η εταιρεία προτίθεται να προσφέρει μια απευθείας υπηρεσία μετά τη λήξη της συμμαχίας 2M.
Επισημαίνεται ότι οι δύο μεγαλύτεροι μεταφορείς στον κόσμο αποφάσισαν στις αρχές του 2023 τον από κοινού τερματισμό της συμμαχίας στις τακτικές γραμμές 2M Αlliance, που αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2025.
Η 2M Αlliance είχε δημιουργηθεί το 2015 ως μια στρατηγική συνεργασία για τη λειτουργία κοινών γραμμών, με στόχο τη μείωση του κόστους και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας.
Σε κοινή ανακοίνωση των δύο εταιρειών είχε αναφερθεί ότι η εξέλιξη αυτή θα επιτρέψει στις δύο εταιρείες να ακολουθήσουν ξεχωριστές στρατηγικές στα εν λόγω δίκτυα. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια του call με αναλυτές για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου, στις 4 Μαΐου, ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Vincent Clerc, δήλωσε ότι τα μειονεκτήματα της συμμαχίας 2M «υπερτερούν πλέον των πλεονεκτημάτων». Την ίδια ώρα δημοσιεύματα μέσων ενημέρωσης αναφέρουν ότι MSC και AP Moller-Maersk σκοπεύουν να εισάγουν εννέα επιπλέον πλοία στις διαδρομές Ασίας-Βόρειας Ευρώπης και Ασίας-Μεσογείου.
Tα νεότευκτα
Οι συγκεκριμένες διαδρομές θα διαθέτουν ως επί το πλείστον όλη τη χωρητικότητα που ελέγχεται από τη Maersk ή πλοία που διαχειρίζεται η MSC. Το συγκεκριμένο δίκτυο αναμένεται να απορροφήσει τα νεότευκτα πλοία ULCV, χωρητικότητας 24.000 TEUs, που θα ενταχθούν στην MSC το καλοκαίρι.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, στις 30 Μαΐου, το MSC Michel Cappellini, χωρητικότητας 24.346 TEUs, θα ξεκινήσει το παρθενικό του ταξίδι από το Ningbo, στο δρομολόγιο Ασία – Βόρεια Ευρώπη, ενώ την ίδια ημέρα το νεότευκτο MSC Gemma, χωρητικότητας 24.116 TEUs, έχει προγραμματιστεί να ενταχθεί σε δρομολόγια της Μεσογείου, που επίσης εκτελούνται από πλοία που ελέγχονται από την MSC. Το MSC Nicola Mastro, χωρητικότητας 24.000 TEUs, είναι προγραμματισμένο να ενταχθεί στη διαδρομή Ασίας-Βόρειας Ευρώπης στις 9 Ιουλίου, ενώ το MSC Claude Girardet, χωρητικότητας 24.000 TEUs, είναι προγραμματισμένο να προστεθεί στον στόλο στις 23 Αυγούστου.
Όπως τονίζουν οι αναλυτές της Αlphaliner, η MSC έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα 127 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 1,66 εκατ. TEUs. Στις 22 Μαΐου η εταιρεία παρέλαβε το MSC Gemma (κατασκευής 2023), χωρητικότητας 24.116 TEUs, το τέταρτο από τα οκτώ πλοία που θα κατασκευάσει ο κινεζικός όμιλος CSSC Group για τον φορέα εκμετάλλευσης.
Η παράδοση αυτή σημαίνει ότι η εταιρεία έγινε ο πρώτος μεταφορέας που έφτασε σε χωρητικότητα στόλου άνω των 5 εκατ. TEUs σύμφωνα με την Alphaliner. Η εταιρεία, συμφερόντων οικογένειας Aponte, μετράει έναν στόλο από 753 containerships, εκ των οποίων τα 459 είναι ιδιόκτητα και ακόμα 294 ναυλωμένα (charter in), συνολικής χωρητικότητας 4,956 εκατ. TEUs.