Περισσότερες από 100 εταιρείες του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου, συνεργάζονται με το πρόγραμμα του Real Time Graduates, για την σύνδεση αποφοίτων σχολών με το ναυτιλιακό cluster στη χώρα μας.
Στο πλαίσιο παρουσίασης, στο ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη στον Πειραιά, επιτυχημένων startups στη ναυτιλία, προκειμένου να γνωρίσουν τα νέα παιδιά, ακόμα έναν επιχειρηματικό κλάδο της ναυτιλίας, η κα. Σουζάνα Λασκαρίδη, πρόεδρος της Lavinia Corp, και ιδρύτρια των BlueCycle και Real Time Graduates ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «Όταν αρχίσαμε να κρατάμε στατιστικά στοιχεία για τους συμμετέχοντες παρατηρήσαμε το εξής: Στην ερώτηση «ποιος κλάδος της ναυτιλίας σας ενδιαφέρει περισσότερο;» η συντριπτική πλειοψηφία, πάνω από 97%, απαντούσε «οι διαχειρίστριες εταιρείες. Σε μια χώρα με δεκάδες δραστηριότητες του ναυτιλιακού και παραναυτιλιακού κλάδου υπερτερούσαν οι διαχειρίστριες. Σκέφτηκα τότε πόσα νέα παιδιά αδικήθηκαν και αδικούνται γιατί στρέφονται αποκλειστικά σε μία και μοναδική υποκατηγορία της ναυτιλίας».
Υπογράμμισε δε ότι: «για να αλλάξει αυτό ξεκινήσαμε μια σειρά εκπαιδευτικών επισκέψεων σε εταιρείες του κλάδου ώστε να έρθουν οι νέοι σε επαφή με τον πραγματικό ναυτιλιακό κόσμο. Ένας ακόμη λόγος ήταν πως φάνηκε από τις συζητήσεις με τους αποφοίτους, πως οι ακαδημαϊκές γνώσεις που είχαν αποκτήσει από το πανεπιστήμιο, σε αρκετές περιπτώσεις, απείχαν αρκετά από την πραγματική λειτουργία μια ναυτιλιακής εταιρείας. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 70 εκπαιδευτικές επισκέψεις με περισσότερους από 160 ομιλητές».
Οι startups
Στην παρουσίαση που έγινε με την συνδρομή της startup pathways, με τον δρ. Ηλία Μπίσια διευθυντή των Ναυτικών Χρονικών και της isalos.net μίλησαν, οι κ.κ Αγαπητός Διακογιάννης συνιδρυτής και CEO της Seafair, Αντώνης Μαλαξιανάκης ιδρυτής και CEO της Harbor Lab, Κωνσταντίνος Κυριακόπουλος συνιδρυτής και CEO της DeepSea, Άρης Μανασσάκης COO και συνιδρυτής της ProcureShip και Μιχάλης Χαρτουλάρης COO της bid2board.
Ο κ. Διακογιάννης επεσήμανε ότι η βασική δραστηριότητα της Seafair είναι τα πληρώματα, και διαθέτουν δύο βασικά προϊόντα. Το πρώτο είναι ένα λογισμικό το οποίο προσφέρουν στις ναυτιλιακές εταιρείες για να κάνουν διαχείριση πληρωμάτων, ενώ παράλληλα βοηθούν τις εταιρείες, να βρίσκουν ναυτικούς από όλο τον κόσμο, προκειμένου να στελεχώσουν τα πλοία τους. Την περίοδο αυτή έχουν εντάξει στο πρόγραμμά τους, 16 χώρες που προσφέρουν και όπως τόνισε επεκτείνονται διαρκώς. Προσέθεσε ότι η αναζήτηση πληρωμάτων είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση, αφού για κάθε πλοίο πρέπει να βρεθούν 20 με 22 ναυτικοί που θα στελεχώσουν το πλοίο το οποίο το χαρακτήρισε ‘πλωτό εργοστάσιο’.
‘Οι πλοιοκτήτες καίγονται να έχουν πολύ καλούς ναυτικούς, όπως καιγόμαστε εμείς να έχουμε πολύ καλούς πιλότους, όταν μπαίνουμε σε ένα αεροπλάνο’, σημείωσε χαρακτηριστικά. Για τον λόγο αυτό, όπως τόνισε εκτός από την ανεύρεση των ναυτικών, η εταιρεία προσφέρει και υπηρεσίες αξιολόγησης των ναυτικών’.
Από την πλευρά του ο κ. Μαλαξιανάκης, σημείωσε ότι η εταιρεία του δραστηριοποιείτε στον τομέα των port agents. Όπως ανέφερε, σε κάθε λιμάνι υπάρχουν διαφορετικές τιμολογιακές πολιτικές, και ουσιαστικά κανείς δεν γνωρίζει τι ποσά θα καταβάλει ένα πλοίο σε κάθε λιμάνι. Η Harbor Lab ουσιαστικά δίνει πρόσβαση στην αγορά σε όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες αλλά και τους ναυτικούς πράκτορες. Στελέχη της εταιρείας συγκεντρώνουν data για το τι χρεώνει κάθε λιμάνι, και δημιουργούν αλγορίθμους για να αναλύσουν το πώς υπολογίζεται η κάθε χρέωση. Η συγκεκριμένη υπηρεσία καθιστά αποδοτικότερη τη διαχείριση των εξόδων στα λιμάνια για τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Η DeapSea tech όπως ανέφερε ο κ. Κωνσταντίνος Κυριακόπουλος ασχολείται με την βελτιοποίηση της λειτουργίας του πλοίου. Όπως είπε το πλοίο είναι ένα πλωτό εργοστάσιο και χρειάζεται να ληφθούν αποφάσεις κάθε φορά, για την ταχύτητά του, την ρότα του, ακόμα και για το πότε θα καθαριστεί η γάστρα του. Αποφάσεις που επηρεάζουν πάρα πολύ τόσο το κόστος λειτουργίας όσο και τα έσοδα ενός πλοίου, Αυτές οι αποφάσεις, μέχρι πολύ πρόσφατα, λαμβάνονταν κυρίως βάση της εμπειρίας. «Εμείς σήμερα τι κάνουμε; Μαζεύουμε τα δεδομένα, ταχύτητες, ροπές, ισχύ μηχανής, κατανάλωση καυσίμου. Τα στοιχεία αυτά τα αναλύουμε, και τα χρησιμοποιήσουμε για να εκπαιδεύσουμε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, και σε πραγματικό χρόνο προτείνουμε σε αυτούς που λαμβάνουν τις αποφάσεις, τις κινήσεις που βελτιοποιούν την απόδοση του πλοίου, κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο και στο περιβάλλον αλλά και στο οικονομικό αποτέλεσμα.
Για την ProcureShip η οποία παρέχει μια δυναμική διαδικτυακή πλατφόρμα για ναυτιλιακές εταιρείες και προμηθευτές πλοίων, ο ‘Άρης Μανασσάκης τόνισε αυτοματοποιούν την λειτουργία προμηθειών από τις ναυτιλιακές εταιρείες. Η Procureship προσφέρει μια ψηφιακά προηγμένη πλατφόρμα που χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση (ML) για την εξάλειψη των ωρών χειρωνακτικής εργασίας, συνδέοντας απρόσκοπτα ναυτικούς αγοραστές, προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών με οικονομικά αποδοτικό και έγκαιρο τρόπο.
Τέλος ο κ. Μιχάλης Χαρτουλάρης εξήγησε ότι η bid2board, δραστηριοποιείτε στο τεχνικό κομμάτι της ναυτιλίας, και ειδικότερα αξιολογεί προσφορές από τεχνικά συνεργεία, που ανεβαίνουν στα πλοία για να κάνουν πάσης φύσης εργασίες.
Ουσιαστικά λειτουργεί ως marketplace που αποσκοπεί στη σύνδεση ναυτιλιακών εταιριών με τεχνικές εταιρίες παγκοσμίως για οποιασδήποτε μορφής τεχνικών υπηρεσιών μπορεί να χρειαστεί ένα πλοίο. Σκοπός της εφαρμογής είναι να μειωθεί αισθητά ο χρόνος που απαιτείται για την όλη διαδικασία, διασφαλίζοντας παράλληλα την ποιότητα της υπηρεσίας και μειώνοντας το κόστος.