«Εκτόξευση» της μετοχής της Safe Bulkers, συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, «βλέπει» η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Cleaves Securities, διατυπώνοντας ευοίωνες προβλέψεις για τη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου.
Η Cleaves ξεκίνησε την κάλυψη της ναυτιλιακής εταιρείας, την οποία χαρακτηρίζει «αρκετά υποτιμημένη», υιοθετώντας σύσταση «Buy» και θέτοντας τιμή-στόχο στα 7,10 δολάρια σε ορίζοντα ενός έτους. Αυτή η τιμή είναι αυξημένη κατά 99% από το τελευταίο κλείσιμο της μετοχής στο αμερικανικό χρηματιστήριο (3,57 δολάρια).
«Παρότι η εταιρεία ανανεώνει ενεργά τον στόλο, παρουσιάζει χαμηλή μόχλευση και ισχυρό ισολογισμό, σημαντική μερισματική δυνατότητα και τη χαμηλότερη αναλογία EV/EBITDA σε σχέση με τις παρόμοιες εταιρείες του χαρτοφυλακίου μας» επισημαίνουν οι αναλυτές Peter Michael E. Christensen και Jonas B. Olsen.
«Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για την πορεία της αγοράς του ξηρού φορτίου τα επόμενα τουλάχιστον 2-3 χρόνια. Η υγιής αύξηση της ζήτησης -με ώθηση από την Ασία- και η περιορισμένη ανάπτυξη της προσφοράς, θα μπορούσαν να επιφέρουν διόγκωση της κάλυψης του στόλου σε ναυλώσεις από 87% το 2023 στο 91% το 2026» συμπληρώνουν οι αναλυτές.
Τα θεμελιώδη της αγοράς
Όπως αναφέρει η Cleaves, η επανεκκίνηση της κινεζικής οικονομίας, μετά την πανδημία, οδήγησε σε απότομη αύξηση των εισαγωγών βασικών εμπορευμάτων, όπως ο άνθρακας, το σιδηρομετάλλευμα και τα σιτηρά.
Συγκεκριμένα, οι εισαγωγές άνθρακα παρουσίασαν ιδιαίτερη δυναμική τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2023, φτάνοντας και σε ιστορικά υψηλά επίπεδα στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Τώρα οι αναλυτές αναμένουν αύξηση των τονο-μιλίων για τον άνθρακα κατά 3,8% το τρέχον έτος, 0,9% το 2024 και 1,5% το 2025, κυρίως λόγω της ενισχυμένης ζήτησης στην Κίνα και τη Νοτιοανατολική Ασία.
H ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου εκτιμάται ότι θα «σκαρφαλώσει» κατά 2,5% φέτος, 2,9% το επόμενο έτος και 2,4% το 2025, ενώ η ανάπτυξη της προσφοράς υπολογίζεται σε 2,9%, 2,3% και 0,8% αντίστοιχα. Οι ευνοϊκές προοπτικές σε επίπεδο προσφοράς και το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών (στο 6,85% του εν ενεργεία στόλου, κοντά σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα) είναι οι βασικοί παράγοντες για τους οποίους οι αναλυτές διατυπώνουν «bullish» εκτιμήσεις.
Μάλιστα, η Cleaves προβλέπει άνοδο κατά 50% των εσόδων των μεγάλων bulk carriers, τύπου capesize, κάτι που θα επιφέρει αύξηση των αξιών των περιουσιακών στοιχείων και των τιμών των μετοχών.
«Πρασινίζει» ο στόλος
Ο στόλος της Safe Bulkers αποτελείται από 44 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (8 capes, 17
post-panamaxes, 7 kamsarmaxes και 12 panamaxes), συνολικής χωρητικότητας 4,5 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 10,5 ετών. Παράλληλα, «τρέχει» ναυπηγικό πρόγραμμα για εννέα πλοία, τα οποία θα παραδοθούν από το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους έως και το δεύτερο τρίμηνο του 2025.
Η εισηγμένη συνεχίζει το πρόγραμμα περιβαλλοντικής αναβάθμισης πλοίων. Μέχρι τις 5 Μαΐου 2023, συνολικά 10 πλοία έχουν αναβαθμιστεί για να είναι συμβατά με τους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), ενώ 10 ακόμη αναμένεται να υποβληθούν σε σχετικές διαδικασίες μέχρι το τέλος του χρόνου.
Παράλληλα, αναβάθμισε περιβαλλοντικά κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 δύο bulkers, τύπου capesize, εξοπλίζοντάς τα με scrubbers, ενώ έχει προγραμματίσει για το δεύτερο τρίμηνο δύο ακόμη εγκαταστάσεις τέτοιων συστημάτων σε capes και εννέα δεξαμενισμούς.
Σημειώνεται ότι η Safe Bulkers συνεχίζει να χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα σε συγκεκριμένα πλοία, στοχεύοντας σε χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα.