Σε ικανοποιητικά επίπεδα διαμορφώθηκε η διακίνηση των containers στον Πειραιά τον Απρίλιο του 2023, κάτι που, σύμφωνα με στελέχη του λιμανιού, αποδίδεται εν μέρει στην ομαλοποίηση των συνθηκών στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ωστόσο αναλυτές της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων εμφανίζονται επιφυλακτικοί, υποστηρίζοντας ότι το διεθνές εμπόριο δεν έχει ακόμη βρει τη σταθερότητα που απαιτεί η αγορά. Όπως επισημαίνουν, η παγκόσμια οικονομία εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από την περίπλοκη κατάσταση του πολέμου στην Ουκρανία και τον αυξανόμενο πληθωρισμό, καθώς και από έντονες ανισορροπίες στις εμπορικές ροές μεταξύ των διαφόρων περιοχών του κόσμου.
Στο τετράμηνο
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, τον Απρίλιο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά 369,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 296,6 χιλιάδων τον ίδιο μήνα του 2022, αύξηση κατά 24,5%.
Μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2023 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση κατά 1,8% σε σχέση με το ίδια διάστημα του 2022. Συνολικά διακινήθηκαν 1,420 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το πρώτο τετράμηνο φέτος, έναντι 1,394 εκατ. το αντίστοιχο τετράμηνο του 2022.
Η συνολική διακίνηση των containers τον Απρίλιο του 2023 στα 35 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports, μέλος του Cosco Shipping Group, εξαιρουμένων των θυγατρικών, αυξήθηκε σε σχέση με τον Απρίλιο του 2022, με την τάση να γίνεται θετική, παρουσιάζοντας ανάκαμψη.
Η συνολική διακίνηση (εξαιρουμένης της QPI) τον Απρίλιο του 2023 αυξήθηκε κατά 3,2% σε ετήσια βάση. Μεταξύ αυτών, ο τερματικός σταθμός Shanghai Pudong και ο τερματικός σταθμός Shanghai Mingdong παρουσίασαν ισχυρή ανάκαμψη αυτόν τον μήνα λόγω του χαμηλού αποτελέσματος που προκλήθηκε πέρυσι από τα σοβαρά κρούσματα Covid.
Από την άλλη πλευρά, η διακίνηση στον τερματικό σταθμό CSP Abu Dhabi συνέχισε να αυξάνεται κατά 74,1% αυτόν τον μήνα. Ειδικότερα, τον Απρίλιο του 2023 στα 35 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports διακινήθηκαν 8,528 εκατ. TEUs έναντι 8,267 εκατ. TEUs τον Απρίλιο του 2022. Σε επίπεδο έτους (Απρίλιος 2023 – Απρίλιος 2022) η CSPL κατέγραψε μείωση κατά 2,2% TEUs στη συνολική διακίνηση σε ετήσια βάση των containers στα λιμάνια εξαιρουμένων των θυγατρικών.
Συνολικά διακινήθηκαν 31,9 εκατ. TEUs τον Απρίλιο του 2023 έναντι 32,6 εκατ. TEUs τον Απρίλιο του 2022. Η Βαλένθια Την ίδια ώρα, σε αρνητικό κλίμα είναι η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο πρώτο τετράμηνο του έτους στο λιμάνι της Βαλένθιας, που βρίσκεται μία θέση πιο πάνω από τον Πειραιά στη λίστα των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών, με βάση τα στοιχεία για το 2022 (τέταρτη η Βαλένθια, πέμπτος ο Πειραιάς).
Σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής του ισπανικού λιμανιού, σε επίπεδο έτους μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2023 διακινήθηκαν συνολικά 1.516.635 TEUs, παρουσιάζοντας μείωση κατά 11,94% σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2022. Εξάλλου τον Απρίλιο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά από το ισπανικό λιμάνι 401.253 containers, σημειώνοντας πτώση κατά 17,10% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2022.
Η Βαλένθια
Την ίδια ώρα, οι σιδηροδρομικές μεταφορές από το λιμάνι της Βαλένθιας συνεχίζουν να αναπτύσσονται, αφού κατά τη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων μηνών του τρέχοντος έτους, συνολικά 8.744 TEUs εισήλθαν και εξήλθαν από τις αποβάθρες σιδηροδρομικώς ή 141.000 τόνοι, αύξηση κατά 15% σε ετήσια βάση.
Η Κίνα είναι ο κύριος εμπορικός εταίρος του λιμανιού της Βαλένθιας και ακολουθούν σε κοντινή απόσταση οι Ηνωμένες Πολιτείες. Οι χώρες με τη μεγαλύτερη αύξηση της κίνησης στο λιμάνι της Βαλένθιας είναι το Μεξικό (+22,3%), η Αίγυπτος (+22%), η Ινδία (+18,1%) και η Σενεγάλη (+17,6%).