Πάνω από 1 δισ. δολάρια είναι η ρευστότητα που διαθέτει η Costamare στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2023. Όπως υπογράμμισε ο οικονομικός διευθυντής της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας, Γρηγόρης Ζήκος, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους, η Costamare πέτυχε να καταγράψει καθαρά κέρδη ύψους 142 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ στο τέλος του τριμήνου, η ρευστότητα ήταν πάνω από 1 δισ. δολάρια.
Η εταιρεία με επικεφαλής τον Κωστή Κωσταντακόπουλο, επισημαίνει ότι στην αγορά των containerships, οι τιμές των ναύλων βρίσκονται σε ανοδική πορεία με υψηλή ζήτηση σε όλους τους τομείς, ενώ οι περίοδοι αναμονής στα λιμάνια αυξάνονται. Ως «κίνδυνο» για την ναυλαγορά, ο κ. Ζήκος αναφέρει το βιβλίο παραγγελιών, το οποίο είναι σε υψηλά επίπεδα.
«Έχουμε καλύψει σχεδόν το 100% των διαθέσιμων ημερών λειτουργίας των containerships μας για το 2023 και έχουμε οργανώσει προληπτικά μακροπρόθεσμη απασχόληση σε προθεσμιακή βάση για έναν αριθμό containerships που βγαίνουν από τη ναύλωση μεταξύ 2023 και 2025, έχοντας εξασφαλίσει για τον στόλο μας συμβολαιογραφικά έσοδα ύψους 3,1 δισ. δολαρίων με σταθμισμένη διάρκεια τεσσάρων ετών».
Για το χύδην φορτίο, τα bulk carriers, τα πλοία συνεχίζουν να διαπραγματεύονται στην αγορά spot, ενώ η πλατφόρμα που δημιούργησε η εταιρεία και στην οποία κάνει charter in πλοία, έχει αυξηθεί σε 51 πλοία που έχουν ήδη κλείσει με χρονοναυλώσεις. Έχοντας συμφωνήσει να επενδύσουμε έως και 200 εκατ. δολάρια, στόχος μας είναι να αναπτύξουμε την επιχείρηση της πλατφόρμας εκμετάλλευσης ξηρού χύδην φορτίου σε συνετή βάση και να πετύχουμε υγιείς αποδόσεις για τους μετόχους μας, σημείωσε ο κ Ζήκος.
Τέλος, κατά τη διάρκεια του τριμήνου η Costamare έγινε ο κύριος επενδυτής στην Neptune Maritime Leasing Limited, μια πλατφόρμα ναυτιλιακής χρηματοδοτικής μίσθωσης με αναπτυξιακό προσανατολισμό, έχοντας συμφωνήσει να επενδύσει έως και 200 εκατ. δολάρια.
«Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες αξίες των περιουσιακών στοιχείων, πιστεύουμε ότι η επένδυση της Neptune Leasing αποτελεί μια ευνοϊκή απασχόληση της αυξημένης ρευστότητας της εταιρείας. Το νέο εγχείρημα έχει συνέργεια με την υφιστάμενη πλατφόρμα πλοιοκτησίας και αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τις ήδη ισχυρές εμπορικές σχέσεις που έχει η εταιρεία τις τελευταίες δεκαετίες με πλοιοκτήτες και στον τομέα της χρηματοδότησης πλοίων», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.