Ανοδικά κινήθηκε στο πρώτο τρίμηνο του 2023 η διακίνηση containers στον ΟΛΘ, ενώ το συμβατικό φορτίο μειώθηκε λόγω του κλεισίματος εργοστασίων στη Βόρεια Μακεδονία και τα Βαλκάνια, αλλά υπάρχει τάση ανάκαμψης από τον Απρίλιο.
Την παραπάνω εκτίμηση έκανε ο εκτελεστικός πρόεδρος του δ.σ. και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, στο πλαίσιο της τακτικής ετήσιας γ.σ. των μετόχων της εταιρείας, η οποία ενέκρινε τη διανομή μικτού μερίσματος 1,45 ευρώ (καθαρό μέρισμα 1,37 ευρώ ανά μετοχή).
Όσον αφορά τη μεγάλη επένδυση της επέκτασης του 6ου προβλήτα ο κ.Λιάγκος τόνισε ότι η διοίκηση της εταιρείας θέλει να υπογράψει το συντομότερο δυνατόν (σ.σ. με τον προσωρινό ανάδοχο, την κοινοπραξία MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA), διότι αυτό το έργο θα δώσει τη δυναμική που θα πρέπει να έχει το λιμάνι ενσωματώνοντας κύριες γραμμές, αλλά πρέπει να σεβαστεί τη διαδικασία που ορίζει σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (σ.σ. με αφορμή επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά) δηλαδή Master Plan, Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), κυκλοφοριακή μελέτη κ.ο.κ. Όλα αυτά όπως πρόσθεσε ο κ.Λιάγκος έχουν υποβληθεί, έχει προχωρήσει η γνωμοδότηση της ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων), η ΣΜΠΕ βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, με το που τελειώνει η ΣΜΠΕ θα υπάρξει η τελική γνωμοδότηση της ΕΣΑΛ και η ολοκλήρωση της διαδικασίας γίνεται με την υποβολή του σχεδίου του Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) προς έγκριση στο ΣτΕ. Λόγω των εκλογών όμως και του θέρους ο ίδιος εκτιμά ότι το Προεδρικό Διάταγμα θα πάει για μετά τον Σεπτέμβριο.
«Τώρα αν κάποιος κάνει σκέψεις ότι καθυστερεί το έργο, δεν μπορούμε να υποκαταστήσουμε τις κρατικές αρμοδιότητες μη ακολουθώντας τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουμε. Ως διοίκηση μας ενδιαφέρει το έργο να γίνει προχθές, ούτε καν χθες, για να αυξηθούν τα έσοδα προς όφελος των μετόχων μας. Είναι έργο μάλιστα υποχρεωτικής επένδυσης, επομένως πρέπει να γίνει. Οι συνθήκες όμως της αγοράς αυτή τη στιγμή να μην παραγνωρίζουμε ότι κάποια πράγματα τα οποία όταν είχαν σχεδιαστεί είχαν μια αξία πχ 130 εκατ., αυτές οι τιμές τώρα πλέον δεν υπάρχουν, τώρα πάμε σε τιμές 170 εκατ., 180 εκατ., 140 εκατ., εξαρτάται από τις τιμές της ενέργειας, των μεταφορικών, των υλικών κλπ. Επομένως για να απαντήσω, ναι η ΟΛΘ Α.Ε. θέλει να γίνει αυτό το έργο άμεσα, πλην όμως κάνουμε ό,τι μπορούμε να κάνουμε ως διοίκηση για να επισπεύσουμε τους χρόνους αδειοδότησης», πρόσθεσε ο κ.Λιάγκος απαντώντας σε ερώτηση της «Ν».
Παράλληλα, η εταιρεία «πατάει γκάζι» για να ολοκληρωθούν μέχρι τις 18 Ιουνίου τα έργα στον 2ο προβλήτα που θα επιτρέψουν την ταυτόχρονη υποδοχή δύο κρουαζιεροπλοίων και ο σχεδιασμός της περιλαμβάνει τη δημιουργία και άλλων dry ports στη ΝΑ Ευρώπη.