Skip to main content

Euroseas: Έτοιμοι για δράση με κάθε «καιρό» της αγοράς

Κάλυψη του στόλου σε ναυλώσεις κατά 100% το 2023 με υψηλά ναύλα

Προετοιμασμένη για όλα τα σενάρια πορείας της αγοράς των πλοίων μεταφοράς containers είναι η Euroseas του Αριστείδη Πίττα, όπως είπε ο πλοιοκτήτης σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Capital Link TV.

«Είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε πώς θα κινηθεί η αγορά τους επόμενους 18 μήνες και αυτό θα εξαρτηθεί από το παγκόσμιο περιβάλλον και τη διεθνή ανάπτυξη. Εμείς έχουμε πλάνο δράσης για κάθε σενάριο» τόνισε ο κ. Πίττας, σε ερώτηση για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς.

Όπως εξήγησε, εάν η αγορά ισχυροποιηθεί, τότε η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο θα ναυλώσει πλοία σε υψηλά ναύλα. Στην αντίθεση περίπτωση, η ναυτιλιακή θα επεκτείνει τον στόλο της με φθηνές εξαγορές πλοίων.

To στοιχείο που ανησυχεί τον κ. Πίττα είναι τα πολλά νεότευκτα πλοία που θα «πέσουν» στο νερό τους επόμενους 18 μήνες. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, 422 μεσαίου μεγέθους containerships και feeders θα παραδοθούν από τα ναυπηγεία έως το 2025. «Πρέπει να δούμε ποιος θα είναι ο αντίκτυπος στην αγορά» σημείωσε ο κ. Πίττας.

Ανοδική αντίδραση

O πλοιοκτήτης δήλωσε πάντως χαρούμενος για την αντίδραση της αγοράς το τελευταίο διάστημα, μετά τη μεγάλη διόρθωση που κατέγραψε από τα υψηλά ναύλα εν μέσω πανδημίας.

«Αισθανόμασταν ότι θα δούμε την αγορά να πέφτει σε κάποιο σημείο, αλλά αυτή η πτώση ήρθε νωρίτερα και με μεγαλύτερη ταχύτητα από το αναμενόμενο. Τώρα βλέπουμε τα ναύλα να αυξάνονται και το αίσθημα να βελτιώνεται ξανά» επεσήμανε ο κ. Πίττας.

Όπως έχει πει, η πρόσφατη ενδυνάμωση της αγοράς για ορισμένους τύπους πλοίων αντιπροσωπεύει άνοδο 15%-20% από το σημείο καμπής που καταγράφηκε πριν από 3 μήνες.

Ο ίδιος απέδωσε αυτήν τη βελτίωση στο επιθετικό άνοιγμα της Κίνας και στη μείωση των ταχυτήτων των containerships, λόγω των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Euroseas κατόρθωσε και έκλεισε πολυετείς ναυλώσεις με υψηλά τιμήματα.

Ειδικότερα, το EM KΕΑ (χωρητικότητας 3.100 ΤΕUs και κατασκευής 2007) ναυλώθηκε για 36 μήνες, έναντι 19.000 δολαρίων ημερησίως.

Παράλληλα, το EM Hydra (χωρητικότητας 1.740 TEUs και κατασκευής 2005) ναυλώθηκε για μία περίοδο 12-15 μηνών, έναντι 15.000 δολαρίων την ημέρα. Οι δύο ναυλώσεις θα αποφέρουν EBITDA άνω των 13 εκατ. δολαρίων.

Σημειώνεται ότι η Euroseas έχει κατορθώσει να εξασφαλίσει κάλυψη του στόλου σε ναυλώσεις κατά 100% για το 2023, 65% για το 2024 και 40% για το 2025, σε αρκετά υψηλά ναύλα.

Η μετοχή

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης, ο κ. Πίττας δήλωσε μπερδεμένος για τους λόγους για τους οποίους οι μετοχές της εταιρείας διαπραγματεύονται χαμηλά, την ώρα που η Euroseas καταφέρνει να ναυλώσει το μεγαλύτερο τμήμα του στόλου σε υψηλά ποσά.

Ο ίδιος πάντως εκτίμησε ότι οι προοπτικές της εταιρείας είναι πολύ θετικές. «Περάσαμε 10 αρκετά άσχημα χρόνια. Νομίζω ότι αυτή η δεκαετία θα είναι καλύτερη και θα μας δώσει την ευκαιρία να αναπτυχθούμε σημαντικά και ελπίζω να πείσω τους επενδυτές ως προς αυτό» τόνισε ο πλοιοκτήτης.

Με βάση το κλείσιμο της συνεδρίασης της Τρίτης στη Wall Street, η τιμή της μετοχής διαπραγματευόταν στα 18,39 δολάρια. Το marketwatch εκτιμά την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας στα 132,46 εκατ. δολάρια. Η Euroseas ελέγχει 18 containerships, ενώ «τρέχει» ναυπηγικό πρόγραμμα για οκτώ ακόμη πλοία.