Μία παραγγελία-μαμούθ για πλοία μεταφοράς containers δρομολογεί η ταϊβανέζικη εταιρεία μεταφοράς containers, Evergreen.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Maersk Broker, η ναυτιλιακή λάνσαρε διαγωνισμό για 24 πλοία, χωρητικότητας 16.000 TEUs έκαστο, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου (dual-fuel), δυνατότητας καύσης μεθανόλης.
Τα ναυπηγεία που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό αναμένεται να υποβάλουν προσφορές έως τις 17 Μαΐου. Οι ναυλομεσίτες εκτιμούν το κόστος κάθε πλοίου περίπου στα 180 εκατ. δολάρια. «Δεδομένης της περιορισμένης διαθεσιμότητας στις γιάρδες για παραδόσεις εντός του 2026, είναι πιθανό η παραγγελία να διαχωριστεί σε διαφορετικά ναυπηγεία» αναφέρει η Maersk Broker, συμπληρώνοντας ότι οι τρεις κορυφαίες νοτιοκορεάτικες γιάρδες προηγούνται στην κούρσα για την παραγγελία. Η ίδια πηγή αναφέρει ότι μετά το κλείσιμο των συμβολαίων, η Evergreen στοχεύει σε έναν ακόμη διαγωνισμό για containerships, χωρητικότητας 3.000 TEUs. Η ανάγκη για μείωση των εκπομπών ωθεί ολοένα και περισσότερες εταιρείες σε εναλλακτικά καύσιμα.
«Οι εταιρείες παραγγέλνουν πλοία με διαφορετικό τρόπο απ’ ό,τι στο peak της αγοράς το 2021 και το 2022», επισημαίνουν στη «Ν» ναυλομεσίτες. «Οι πελάτες των ναυτιλιακών ζητούν πιο πράσινες στρατηγικές και παρότι η επέκταση αυτών είναι αργή, έρχεται να αποτελέσει πραγματικότητα» συμπληρώνουν Ιδιαίτερη μνεία κάνουν στη μεθανόλη. Για παράδειγμα, η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών διεθνώς, CMA CGM, υπέγραψε πρόσφατα συμβόλαιο για τη ναυπήγηση 12 πλοίων χωρητικότητας 13.000 TEUs έκαστο και η νοτιοκορεάτικη HMM (όγδοη μεγαλύτερη στον κόσμο) για εννέα βαπόρια, χωρητικότητας 9.000 TEUs έκαστο. Όλα αυτά τα πλοία θα μπορούν να καίνε μεθανόλη.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Alphaliner, το μερίδιο των υπό ναυπήγηση containerships με εναλλακτική πρόωση ξεπέρασε για πρώτη φορά το 40% στο συνολικό βιβλίο παραγγελιών του κλάδου