Στα ναυπηγεία για μία μεγάλη παραγγελία δεξαμενόπλοιων επανέρχεται η Maran Tankers, συμφερόντων της Μαρίας Αγγελικούση, επιλέγοντας βαπόρια με μηχανές διπλού καυσίμου.
Ειδικότερα, ο ναυλομεσιτικός οίκος Affinity αναφέρει ότι ο βραχίονας δεξαμενόπλοιων του Ομίλου Αγγελικούση συμφώνησε με την κινεζική γιάρδα New Times Shipbuilding (NTS) για τη ναυπήγηση 4 suezmaxes (χωρητικότητας περίπου 160.000 dwt), με δικαίωμα option για 4 ακόμη πλοία (4+4). Όπως ειπώθηκε, τα tankers θα είναι dual-fuel, δυνατότητας καύσης LNG.
Μάλιστα, η ίδια πηγή αναφέρει ότι αντίστοιχη παραγγελία για 4+4 suezmaxes τοποθέτησε στο ίδιο ναυπηγείο και μία ακόμη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, η Capital Maritime.
Η Affinity εκτιμά ότι κάθε πλοίο θα κοστίσει περίπου 85-90 εκατ. δολάρια. Επομένως, το συνολικό κόστος της παραγγελίας των δύο εταιρειών μπορεί να φτάσει από 1,36 δισ. έως και 1,44 δισ. δολάρια.
Σημειώνεται ότι η τεχνολογία διπλού καυσίμου αυξάνει το κόστος ναυπήγησης ενός πλοίου. Ενδεικτικά επισημαίνεται ότι η παραγγελία ενός συμβατικού suezmax στην Κίνα αποτιμάται, με βάση την Affinity, στη «ζώνη» των 70 εκατ. δολαρίων. Φυσικά, το κόστος ανεβαίνει ακόμη περισσότερο, εάν μία παραγγελία τοποθετηθεί σε ναυπηγείο της Νότιας Κορέας.
Σύμφωνα με την Affinity, τα πλοία θα είναι ναυλωμένα σε μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες. «Με το βιβλίο παραγγελιών σε χαμηλά επίπεδα και τους στόλους να γερνούν, είναι απολύτως λογικό για τους ναυλωτές να θέλουν να εξασφαλίσουν μοντέρνο και φιλικό προς το περιβάλλον τονάζ σε μακροχρόνια βάση, καθώς δεν μπορούν να βασιστούν στη διαθεσιμότητα τέτοιων πλοίων στην αγορά, τα οποία θα χρειαστούν για να επιτύχουν τους στόχους ESG που έχουν θέσει» αναφέρουν οι ναυλομεσίτες.
Αυτά τα suezmaxes είναι τα πρώτα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου με dual-fuel LNG που τίθενται σε παραγγελία από τον Αύγουστο του 2022.
Στρατηγική ανανέωσης
To 2023 σηματοδοτεί την παράδοση τεσσάρων νεότευκτων υπερ-δεξαμενόπλοιων (VLCCs) στην Maran Tankers. Ήδη το πρώτο τρίμηνο του έτους παρελήφθησαν τα Antonis I. Angelicoussis και Maria A. Angelicoussis, ενώ μέχρι τον Ιούλιο θα είναι έτοιμα και τα Maran Danae και Maran Dione.
Η ναυτιλιακή υλοποιεί ευρύ πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου τα τελευταία χρόνια, παραχωρώντας τονάζ μεγάλης ηλικίας, το οποίο αντικαθιστά είτε με νεότευκτα είτε με μοντέρνα μεταχειρισμένα βαπόρια.
Σήμερα, ο στόλος της αποτελείται, με βάση την ιστοσελίδα της, από 55 tankers, συμπεριλαμβανομένων των υπό ναυπήγηση μονάδων.
«Πράσινος» σχεδιασμός
Ο Όμιλος Αγγελικούση εστιάζει σε νέας γενιάς βαπόρια, που θα καίνε εναλλακτικά καύσιμα. Προς αυτήν την κατεύθυνση, έχει συστήσει ένα «πράσινο» αυτόνομα τμήμα, το οποίο διερευνά όλες τις νέες τεχνολογίες και την εμπορική βιωσιμότητα αυτών.
Σε αυτό το πλαίσιο, πριν από λίγες ημέρες, ο Όμιλος συμφώνησε με τον αμερικανικό ενεργειακό «γίγαντα» Chevron για την εκπόνηση μελέτης με στόχο τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο τα δεξαμενόπλοια θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά αμμωνίας, ενός πιθανού ναυτιλιακού καυσίμου με χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.