Skip to main content

Τα βρήκαν ΠΝΟ – ΣΕΕΝ για διετή ανανέωση των ΣΣΕ των πληρωμάτων

Τι προβλέπει η συμφωνία των δύο πλευρών.

Συμφωνία επιτεύχθηκε ανάμεσα στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για την ανανέωση των Συλλογικών Συμβάσεων των πληρωμάτων των Μεσογειακών και Τουριστικών Επιβατικών Πλοίων καθώς και των πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων

Στους βασικούς όρους της προβλέπει:

1. Διάρκεια δύο έτη, από 1-1-2023 έως  31-12-2024.

2. Αύξηση κατά 6% κατά το πρώτο έτος (από 1-1-2023 έως 31-12-2023) και αύξηση κατά 5% το δεύτερο έτος (από 1-1-2024 έως 31-12-2024) στους βασικούς μισθούς ενέργειας που προβλέπονται από την προηγούμενη ΣΣΕ 2242.5-1.10/8368/2022 (ΦΕΚ 620 Β΄14.2.2022) και στα προβλεπόμενα πάσης φύσεως επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές και έξτρα εργασίες που καθορίζονται σε ποσά.

3. Δημιουργία μεικτής επιτροπής από μέλη της ΠΝΟ και του ΣΕΕΝ για τη συζήτηση επί κλαδικών αιτημάτων όπως αυτά αναφέρονται στην από 26.10.2022 γνωστοποίηση αιτημάτων της ΠΝO προς τον ΣΕΕΝ.

4. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι όροι της προηγούμενης ΣΣΕ.

«Για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα είχε προηγηθεί για πρώτη φορά η έγκαιρη αποστολή και πριν από την λήξη των ΣΣΕ 2022 εξωδίκων με όλα τα αιτήματά μας προς τις εργοδοτικές οργανώσεις για όλες τις κατηγορίες πλοίων, μετά από ομόφωνη απόφαση των μελών της διοίκησης, τόσο ως προς το ποσοστό αύξησης (12%), όσο και για τα λοιπά αιτήματα του κλάδου» επισημαίνει η ΠΝΟ.

Όπως σημειώνει, η πρώτη συνάντησή της με τον ΣΕΕΝ έγινε στις 21.12.2022, «όπου δυστυχώς διαπιστώθηκε διαφωνία τόσο ως προς το ποσοστό αύξησης, όσο και προς τα λοιπά αιτήματα.

Η αρνητική αυτή στάση συνεχίστηκε και το επόμενο διάστημα, με αποτέλεσμα, με ομόφωνη και πάλι απόφαση της διοίκησης, την πραγματοποίηση της 48ωρης προειδοποιητικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στις 8 και 9-2-2023, με βασικά και κύρια αιτήματα αφ’ ενός την ανανέωση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και αφετέρου την επίλυση των οξυμένων προβλημάτων σχετικά με τις οργανικές συνθέσεις και προστασία των ανέργων ναυτικών, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει την απεμπόληση των λοιπόν αιτημάτων μας.

Η πιο πάνω 48ωρη απεργία μας ήταν απλά προειδοποιητική και σηματοδοτούσε την έναρξη νέων αγώνων, πράγμα που εξανάγκασε την εργοδοτική πλευρά να αναθεωρήσει την αρνητική στάση της.

Έτσι, στις 6 Μαρτίου 2023 αντιπρότεινε στην Ομοσπονδία μας δύο νέες προτάσεις:

Α. Προκειμένου για σύναψη ΣΣΕ διάρκειας δύο ετών, ήτοι από 1.1.2023 έως 31.12.2023 έως 31.12.2024, ο ΣΕΕΝ πρότεινε αύξηση κατά 6% κατά το πρώτο έτος (ήτοι από 1.1.12023 έως 31.12.2023) και αύξηση κατά 5% κατά το δεύτερο έτος (ήτοι από 1.1.12024 έως 31.12.2024), στους βασικούς μισθούς ενέργειας που προβλέπονται από τις προηγούμενες ΣΣΕ και στα προβλεπόμενα από τις ΣΣΕ πάσης φύσεως επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές και έξτρα εργασίες που καθορίζονται σε ποσά.

Εναλλακτικά,

Β. Προκειμένου για σύναψη ΣΣΕ μονοετούς διάρκειας, ήτοι από 1.1.2023 έως 31.12.2023, αύξηση κατά 7% στους βασικούς μισθούς ενέργειας που προβλέπονται από τις προηγούμενες ΣΣΕ και στα προβλεπόμενα από τις ΣΣΕ πάσης φύσεως επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές και έξτρα εργασίες που καθορίζονται σε ποσά.

Αυθημερόν συνήλθε η διοίκηση της Ομοσπονδίας μας, η οποία αφού εξέτασε ενδελεχώς τις πιο πάνω προτάσεις, κατά πλειοψηφία αποδέχτηκε την πρώτη πρόταση (6% & 5%). Συγκεκριμένα υπέρ της πρότασης τάχθηκαν τα σωματεία:

1. Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Ε.Ν.

2. Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Μηχανών Εσωτερικής Καύσης Ε.Ν.

3. Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Ε.Ν.

4. Πανελλήνια Ένωση Φροντιστών Ε.Ν.

5. Πανελλήνια Ένωση Ηλεκτρολόγων Ηλεκτρονικών Ε.Ν.

6. Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν.

7. Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Τροφοδοσίας Ε.Ν.

8. Πανελλήνια Ένωση Πρακτικών Πλοιάρχων & Κυβερνητών Ε.Ν.

9. Πανελλήνια Ένωση Ναυτών M/S-Π/Κ-Ο/Γ».

Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας υπογραμμίζει πως «πεισματικά συνεχίζει τον αγώνα και τις προσπάθειές της για την επίτευξη συμφωνιών ανανέωσης και των ΣΣΕ στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων.

Ταυτόχρονα, συνεχίζει με επιμονή και επιστάμενα τους κοινούς και μεμονωμένους ελέγχους σε όλα τα πλοία, για την διαπίστωση ή όχι της τήρησης της κείμενης νομοθεσίας, των Διεθνών Συμβάσεων και των ΣΣΕ που αφορούν τους όρους αμοιβής και εργασίας των ναυτεργατών».